kosten eigen paard per maand

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

horses19

Re: kosten eigen paard per maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:46

Ik heb 2 eigen paarden betaal 160 euro per paard daar zit alles bij in weidegang,3x daags brok,3x daags hooi of kuilgras,stallen mesten doe ik zelf. je kan het ook laten doen dat kost 2,50 per x of als je het helemaal laat doen weer meer. ik kan gebruik maken van de verlichte buitenbak 2 paddocks,kantine,solarium,poets/wasplaats,hindernis matriaal. wormen kuur doen we gezamelijk geloof voor mijn fries 9,00 en mijn arabier 7,00 en de hoefsmid 20,00 per paard. ik ben per maand aan stalgeld 320 euro kwijt.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:44

Ik denk er ook over om een paard te kopen. (haflinger) Ik kom uit op zo'n max. 80 euro per maand.
Ik kan mijn paard bij een boer kwijt. Buitenstallen van 3,5 x 3,5. Inclusief stro en hooi, weiland, etc. Krachtvoer of iets dergelijks is niet nodig, hoogstens af en toe een klein handje.

De kosten die ik heb uitgerekend:
- stalling, per maand 100 euro, 1200 per jaar
- 1 keer in de 2 maanden hoefsmid, alleen bekappen = 25 euro, 150 per jaar
- wormenkuren, varierend van 5 - 20 euro, als ik uitga van 15 euro kost dat 30 euro per jaar
- inenting 2x per jaar = per keer rond de 50 euro (? ) dus 100 per jaar.

lesgeld betalen mijn ouders

Als ik dat allemaal optel kom ik uit op een totaalbedrag van 1430. Deel ik dat door 12 kom ik uit op ongeveer 120.

Nou wil ik een bijrijdster voor 2 dagen + om de week een extra dag, omdat ik zeker wil weten dat mijn paard genoeg aandacht krijgt, en het mij toch weer wat geld scheelt, aangezien ik het toch allemaal zelf moet betalen Lachen daarvoor krijg ik dan 10 euro per week = 520 per jaar. 1430-520 = 910, 910/12 =75.

En daar komen dan nog de extra dingen bij om bijvoorbeeld iets te vervangen etc. En de aanschaf, maar die is maar 1 keer Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:41

Stalling: 180 euro all-in, hoef alleen zelf uit te mesten. Binnen + buitenbak, wei, molen, hooi, stro, sportbrok etc.
Smid: 40 euro, rondom bekappen en alleen voor ijzers, eens per 8 weken ongeveer
Wormenkuur: 25 euro per jaar
Entingen: 1 x per jaar 30 euro
Daar komt nog contributie bij van de vereniging (40 euro p/j), KNHS/ wedstrijdkosten (variabel), lesgeld is voor mij niet van toepassing, en onvoorziene kosten voor spulletjes en dierenarts.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:36

Wormenkuur: €25 per jaar
Waarom betaal ik dan € 65 voor jaar? Ik heb een pakket voor een heel jaar gekocht.

Stalling: 215 per maand, all in,
Smid : 85 elke 10 weken
Entingen: 22, 50 per jaar.
Lesgeld: 20 euro per 2 weken.
Daarbij komen de kosten voor de wedstrijden en de vereniging, DA en spullen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:23

TeeGee schreef:
Wormenkuur: €25 per jaar
Waarom betaal ik dan € 65 voor jaar? Ik heb een pakket voor een heel jaar gekocht.

Omdat 'elke 6 weken ontwormen' al behoorlijk achterhaald is (discussie hoort hier niet, is wel eea over te vinden)
Ik ontworm m zo'n 3 keer per jaar, verschillende merken dus de prijs is 'ongeveer'. Maar dus wel per jaar.
De besmetting is bij ons ook gewoon klein, als ze op het land loopt staat ze op een groot stuk in haar eentje (Miss Bitch meent dat ze het hele weiland voor haarzelf moet hebben) waar dus verder geen andere paarden op worden geweid (ja, we hebben de luxe van meer dan genoeg grasland), de stal wordt elke dag uitgemest.

grosdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:48

Ik weet niet precies hoe en wat, maar mijn vriendin is inclusief alles ongeveer 200 euro per maand kwijt. Ze staat dan wel bij een boer en doet alles zelf