na een tijdje nieuwe proeven/puntentelling.tevreden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: na een tijdje nieuwe proeven/puntentelling.tevreden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:32

jenga_8 schreef:
Wat ik ervan vind....

Al je moet voorlezen heb je he alleen maar drukker gekregen:
bij A afwenden, na enkele paardlengtes minimaal 5 meter wijken voor het... been vervolgens rechtdoor en bij C op de ... hand.
adem in, adem uit!
jeetje!

Mijn zus rijdt L1, en haar boekje is veel doorgekrast.
Er staat nu bijv. alleen nog A afwenden, wijken, doorzitten.

Zelf rij ik M1, dat vind ik wel fijne proeven, ook voor de voorlezer, niet veel tekst.
De proeven lijken wel veel op elkaar, maar dat krijg je toch denk ik.
In de proef van januari moet je bijv. (rechterhand) bij B afwenden, X linkergalop en E linkerhand, vind ik wel weer een leuk lijntje

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:34

Suprice, ik vind dat juist goed, dat je op beide handen hetzelfde moet doen, uiteindelijk lijkt het me ook je (ultieme) doel van de training dat je paard op beide handen dezelfde oefeningen even goed uit kan voeren, daar is zo'n proef dan een mooie toetsing voor. Daarbij, als jouw paard niet zo goed naar rechts kan wijken, maar wel naar links, en er zit geen wijken naar links in een proef baal je toch ook? Een 5 op rechts kun je zo goed maken met een 7 op links.

Verder mis ik echt het AX binnenkomen en groeten in de B en L. Ik vind dat er zo bij horen, het is een mooi duidelijk begin van je proef. Nu blijkt dat het wel eens onduidelijk is. Een poos terug las ik iemand voor, kreeg van de jury het "begin maar" sein toen de ruiter net de A passeerde, dus ik zeg rij maar een volte dan gaan we beginnen. Ruiter kreeg -2 op het protocol omdat ze een figuur reed die niet gevraagd werd en de jury dacht dat we al begonnen waren...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:38

Oh nou dat vind ik dus echt niet kunnen... het is al zo onduidelijk! Wel zeg ik voor de proef tegen mn zus op welke hand ze moet binnenkomen, dan rijdt ze de baan in op de andere hand. Na het teken van de jury van hand veranderen, en beginnen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:11

Ik ook niet, maar de jury zei dat ze wel direct na het teken had moeten starten, ook al was ze toen al bij de A.

Als ik voorlees geef ik ook wel aan op welke hand je moet binnenkomen, maar zoals ik laatst ook heb ondervonden, als je de tijd hebt is het wel handig om op beide handen de bak door te rijden... Haha!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:38

ik heb nog nooit géén wp gereden met de nieuwe proeven, dus ik vind het wel best Knipoog de eerste keer dat ik de nieuwe proef reed had ik 197 in de L1. Gelijk een goed begin dus Lachen En over het algemeen: tsjaa er zullen vast nadelen aanzitten, maar ik heb er tot nu toe geen last van.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:25

In de L1 werd ik idd ook een beetje gallisch van het doorzitten-lichtrijden-doorzitten-lichtrijden-aanspringen-of toch eerst doorzitten Verward Clown Opgelost door stug te blijven doorzitten Bloos

L2 was prima te doen, 't is dat mijn paard binnen lichtelijk hysterisch wordt, maar buiten schoten we er zo door, binnenkort (wij wachten braaf op het buitenseizoen) de overgang naar de M1, ben benieuwd hoe ze dan bevallen, tot nu toe vind ik ze fijner dan de oude proeven. Al mis ik wel nog steeds het groeten bij het binnenkomen (maar dat is straks in de M1 opgelost Knipoog )

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:02

Ik vind dat de proeven nóg korter mogen. Kijk maar naar het ZZ-licht, duurt nog geen 5 minuten en je hebt genoeg laten zien om te kunnen beoordelen of je je paard goed voor mekaar hebt of niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 08:46

WenK schreef:
Verder mis ik echt het AX binnenkomen en groeten in de B en L. Ik vind dat er zo bij horen, het is een mooi duidelijk begin van je proef. Nu blijkt dat het wel eens onduidelijk is. Een poos terug las ik iemand voor, kreeg van de jury het "begin maar" sein toen de ruiter net de A passeerde, dus ik zeg rij maar een volte dan gaan we beginnen. Ruiter kreeg -2 op het protocol omdat ze een figuur reed die niet gevraagd werd en de jury dacht dat we al begonnen waren...

Ik vind het op zich wel goed dat het eruit is, want ik zie nu veel minder spanning in het begin van de proef bij (onervaren) B combinaties. En als ik het seintje geef, kijk ik altijd mee vanaf het moment dat de combinatie bij de A voorbij rijdt. Als die dan inderdaad verdergaat met onderdeel twee weet ik dat die is begonnen, gaat een combinatie niet door met onderdeel twee, maar rijdt nogmaals langs de A, weet ik dat die nog niet begonnen was.
Je hebt officieel 45 seconden de tijd om met de proef te beginnen vanaf het moment dat de jury het seintje tot starten gegeven heeft. Dus wat deze jury heeft gedaan, is niet correct.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 08:55

@ wenk: ik vind het ook wel goed dat ze 2 dezelfde dingen vragen op verschillende handen. Maar niet meteen achter elkaar, dan is het echt zo van ik heb deze hand gehad dan nu de andere. Er zit niet veel variatie in de oefeningen, dat bedoelde ik te zeggen. Als er in 2 van de 4 proeven dezelfde galoponderdelen zitten en in de andere 2 ook weer 2 dezelfde vind ik dat niet zo prettig. Mijn pony herkent snel dingen en gaat dan zelf denken. Ik zoek vaak wedstrijden uit waar je 2 proeven mag rijden als dat mogelijk is en dan rijdt je dus ongeveer heel het jaar dezelfde proeven omdat ze zo op elkaar lijken. Ik vond gewoon dat ze wel iets creatiever hadden kunnen zijn. Dat bedoelde ik ermee te zeggen Tong uitsteken

WonderLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:07

ik vind de nieuwe proefjes wel leuk
echt veel beter dat je niet meer bij a moet binenkomen en groeten.
ik vind het alleen een beetje jamer dat je 3 maand lang dezelfde proef moet rijden
dat is wel erg lang

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:45

Ik vond het in het M1 fijn dat die keertwendingen er uit gingen.
In het M2 is er niet zoveel veranderd dacht ik. alleen stap-galop & galop-stap.
Ik vind het wel makkelijk dat je nu een paar maanden dezelfde proef kan rijden !

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:14

Ik heb met mijn oude paardje bij elke wedstrijd met de nieuwe proeven minstens 1 winstpunt gereden, dus ik vind het goed Lachen
Maarja, ik ga nu springen met mijn nieuwe kanjer, dus geen rare proeven meer Haha!