Hoe na val paard spierpijn voorkomen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

whissie

Re: Hoe na val paard spierpijn voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:09

haha Haha!

met vallen mag je juist je armen niet uitsteken om de val op te vangen, je breekt je polsen zo veel sneller, of als die doorklapen je elleboog. Ik heb altijd geleerd om te "proberen" zo klein mogelijk te maken en door te rollen... al lukt dat niet altijd Clown

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:35

als je last van je bil DENKT te krijgen.. rek en strek oefenigen he;) op je als het bv je rechter bil is ga je op je linker knie zitten en dan hou je je rechterbeen een beetje omhoog.. bij mij helpt het zowel bij paardrijden als bij het hockeye haha

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:35

mja het is natuurlijk mooier als je een mooie judorol kan maken!:)

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:06

als ik val probeer ik mee te veren zodat je niks kneusd of breekt,maar 1 nadeel je heb volgende dag ontzettende spierpijn.
ik zou zeggen neem een warme douch en masseer je been want dat maakt je spieren losser doe ik ook altijd en ook goed in beweging houden!

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 00:20

Zoals gezegd heb ik totaal geen spierpijn er aan over gehouden.
Ik heb alleen enorme blauw/zwarte plekken.
Ik ben vandaag gaan skieën en heb ook al weer paardgereden en dat ging eigenlijk vanzelf.
Ik kan me beter in een skibroek vertonen momenteel dan in een bikini. Haha!

Lucilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 16:38

insmeren met spiergel 3x per dag wilt ook weleens helpen.
Ik ben er gister afgevallen Boos! en heb nu dus echt overal spierpijn, niet aan denken maar gewoon t zelfde doen als altijd helpt ook.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 16:43

Als ik val lijk ik altijd een marionettepop die door de lucht vliegt. Clown
Ben onderlaatst nog gevallen, en ging echt als een speer op de bakrand af. Ik knalde met mijn rug tegen het hek aan, en heb er nu nog steeds wel iets last van terwijl het alweer 3 weken geleden is gebeurt.
Ik probeerde zoveel mogelijk te doen wat ik altijd deed, maar bukken enzo ging nog wel lastig. Clown
Verder heb ik niets speciaals gedaan waardoor het weg zou gaan. Ja, warmer aangekleed en een warme douche, maar dat hielp me verder ook niet echt.
Ik kan dus ook nog wel een paar goede tips gebruiken als ik weer een smak maak. *LOL*