waar op letten bij leren laarzen kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dressuurgek

Re: waar op letten bij leren laarzen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:31

En oprekken heeft echt geen zin want leer is een huid en als je die op gaat rekken dan krimt ie binnen een week weer iin als ze uit de spanners komen....

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:06

nou ja, ik heb nu naar ze redelijk veel te dragen het gevoel dat ze steeds fijner gaan zitten, ik houd jullie nog wel op de hoogte.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:13

Let vooral goed op welk leer het is! Heel veel petries bv zijn niet 100% leer en dan kun je beter iets meer uitgeven zodat je er wel lang plezier van hebt..

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:19

Nou toevallig heb ik net na kerst nieuwe leren laarzen gehaald.
Ik wilde eigenlijk gewoon zonder rits, ik heb die ook aangedaan maar ik merkte al gelijk dat t daar beetje vanonder bij mn kuit pijn ging doen, en als ik dan liep viel mn veot er bij iedere stap een klein stukje uit. Dat kon niet smaller anders kan je voet er niet meer in..

Nu heb ik Derby's met rits, ze waren wel iets duurder, maar ze zitten echt lekker. Bij de kuit zitten ze mooi aangesloten enz. Ook die moet je een klein beetje inlopen. Tegen mij is gezegd dat deze laarzen op zn hoogst een halve centimeter zakken. Die zonder rits zakken wat andere inderdaad zeggen 2 tot 3 cm in in de loop jder aren.

En let inderdaad op het leer! Heel veel laarzen hebben nog er nog een gespoten laagje op, die laag laat op den duur los en dan heb je allemaal van die velletjes. Moet je ook gewoon naar vragen hoor. Bij mij zeiden ze het gelijk eigenlijk al dat ik die niet moest nemen.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:52

DebbieY schreef:
En let inderdaad op het leer! Heel veel laarzen hebben nog er nog een gespoten laagje op, die laag laat op den duur los en dan heb je allemaal van die velletjes. Moet je ook gewoon naar vragen hoor. Bij mij zeiden ze het gelijk eigenlijk al dat ik die niet moest nemen.

De Cavallo type brons heeft dat bijvoorbeeld, die heb ik ook gehad en gelukkig toen t ging bladeren mochten we voor dezelfde prijs als de bronzen, de zilveren laten aanmeten.
Persoonlijk zou ik ook geen kalfslederen kopen, deze heb ik een keer bij iemand gezien die ze intensief gebruikte en de hele binnenkant (dus het deel dat tegen je paard/zadel aan ligt) was na een klein jaar helemaal versleten en bruin. Het leer is heel zacht en slijt daardoor sneller.
Ook kan je ervoor kiezen om de laarzen hoog op te laten snijden (je weet wel die boog) handig voor als je korte pootjes heb Haha!

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:56

Je kunt het beste 'volnerf' leer nemen heb ik mij laten adviseren bij een betere ruitersportzaak. Dit leer is sterker. En leren laarzen hebben toch ook wel een beetje onderhoud nodig. Als je wilt springen zal ik niet té hoge laarzen nemen, want dan kiep je zo uit het zadel! Haha!

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 13:56

ik wil het liefste veelzijdigheidslaarzen, volgensmij was de petrie perfect er een van (weet het niet meer zeker), is dit een fijne laars, vooral om de prijsklasse.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:36

Volgens mij is petrie perfect ook niet volledig van leer.. maar heb er wel veel tevreden mensen erover gehoord Lachen En verder wel een mooie laars voor dat geld!

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:54

ik heb de petrie standard, is ook een veelzeidigheidslaars en is wel van volledig (runder) leer, en ik begin er steeds meer plezier van te krijgen, ze zitten me steeds beter Knipoog

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:25

De buitenkant van petrie perfect is van permair en dat is wel leer volgens mij maar er zit wel een laag overheen.. mij hebben ze iig aangeraden geen petries te kopen (tenzij je die van 400 euro plus koopt) omdat het allemaal geen leer is..

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 19:13

en hoe zit het dan met de cavallo talent? Lachen

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:26

Wil je dan persé zonder rits of niet? Ik heb de Derby Soft Jumper, die is met rits, maar dan niet van die slechte als die van mn oude rectiligne's. Ze waren wel €303,95 weet niet wat jij wilt uitgeven?

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 13:50

ik heb denk ik liever zonder rits, ik zie het al aankomen hoe het kapot gaat Clown en ik wil tussen de 200-300 euro uitgeven

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:57

Haha oké, ja als je die dan moet inlopen is het echt een hel Tong uitsteken. Maar die Cavallo Winners? Mirjammie hier op bokt heeft ze ook en ze schijnen goed te bevallen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:00

ZitAa schreef:
ik heb denk ik liever zonder rits, ik zie het al aankomen hoe het kapot gaat Clown en ik wil tussen de 200-300 euro uitgeven

Waarom probeer je Lipica niet? Schijnen hele fijne laarzen te zijn en absoluut niet duur Knipoog

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 15:00

ik zal eens gaan rondkijken Ja

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:32

Er zit wel verschil in Petrie laarzen. Ik heb ze zelf ook, al meer dan twee jaar, en ze zien er nog super uit. Ze hebben me wel afgeraden om de goedkoopste Petries te kopen. Ik heb ze één slagje duurder. Volgens mij is deze coating beter. Bij de "goedkope" Petries ('t is maar wat je goedkoop noemt Nors opkijken ) schijnt de coating gauw los te laten.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:35

een tipje gebruikte laarzen zitten niet zo stroef

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:02

Gaan nieuwe laarzen met rits dan snel kapot?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:29

Heel veel mensen krijgen snel problemen met de rits.. Is nogal een gevoelig onderdeel van de laars Lachen

Ik heb er zelf nooit zo'n last van gehad. Had mijn leren laarzen al zo'n 5 jaar voordat de rits het begaf (waren Konigs). Nu heb ik sinds een paar weken andere Konigs en die gaan ook nog perfect mee!

witteneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:42

hey ik heb een tijdeje geleden mijn leren rijlaarsen op laten rekken maar er is helemaal niet aan veranderd.. heet fiemand ervaring met een stukje elastiek in je laarsne laten zetten?? hoe bevalt dat? ik heb mijn laarzen nou ruim ene jaar maar ik heb er nog niet mee kunne rijden erg jammer

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:15

witteneus schreef:
hey ik heb een tijdeje geleden mijn leren rijlaarsen op laten rekken maar er is helemaal niet aan veranderd.. heet fiemand ervaring met een stukje elastiek in je laarsne laten zetten?? hoe bevalt dat? ik heb mijn laarzen nou ruim ene jaar maar ik heb er nog niet mee kunne rijden erg jammer

Hier is ook een ander topic over maar ik vind de link even niet. Een vriendin van mij heeft dit laten doen en dat heeft goed geholpen! Ik weet niet hoeveel ze er voor betaald heeft maar het ziet er wel heel netjes uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:31

Oud topic --> slotje Lachen

Witteneus, je kan beter een nieuw topic openen, is duidelijker Knipoog