de weg naar perfect gedrag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Amberr_

Re: de weg naar perfect gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:50

dat 1ste filmpj.. egt super gwoon!! ik zou egt wille dat ik dat kon Haha! prachtig!

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:50

sammie_44 schreef:
Errug mooi! Vind het tweede filmpje echt heel goed, ontzettend wreed al die momentopnames, helemaal als je bedenkt dat dit gewoon alle dagen gebeurt...

Ik vind het echt heel erg moi om te zien die band tussen de man en het paard..!
Maaaar ik denk dat dit wel met een geselecteerd aantal paarden kan, ik geloof niet dat dit met ieder paard kan. Intelligentie moet hij wle hebben.

Met een minder intelligent paard kun je ook heel veel bereiken, misschien net iets minder als met een intelligent paard, maar met veel rust en geduld kom je haast net zo ver. Mijn fjord, echt niet de intelligentste, deed ook braaf mee. Met intelligente paarden moet je ook oppassen dat ze je niet verkeerd interpreteren, want die slimme breintjes hebben zo snel dingen geleerd.

Amberr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:01

met een "minder intelligent paard" moet het denk ik ook heus kunne .. ik denk dat eerder je eigen vaardigheden en gedrag bepalen hoe ver je komt Lachen

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:08

Hmmppf.. ik zeg toch ook niet dat dat niet kan met een minder intelligent paard...? Je kan heus wel wat bereiken met zo'n paard,zoals jij ook zegt, maar om echt dát te bereiken wat die mensen hebben bereikt met het opleiden van die paarden, moet je toch wel een intelligent paard hebben en meewerkend vaak.
Wanneer ze dingen verkeerd interpreteren ligt dat gewoon aan de persoon die het ze probeert te leren Knipoog. Dat is met alle paarden zo: Slechte dingen interpreteren ze sneller dan goede.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:12

sammie_44 schreef:
@Tsjitsee: Dat is ook wel lastig met een paard dat in het verleden als draver heeft gefungeerd LachenJe moet ze direct al zo 'opvoeden' voordat je zo'n paard krijgt.

het is idd handiger om daar mee al vroeg te beginnen maar het kan heus nog wel met een wat ouder paard.. het is ook niet mijn bedoeling om precies te zijn zoals hij, ik hoef ook niet zo te rijden zoals hij maar ik vind de manier waarop hij met zijn paarden omgaat gewoon heel erg goed en ik zou willen dat ik dat ook kon.. ik zit nu nog maar in de beginfase namelijk..

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:14

ik vind de titel wel mooi, op weg naar..... maar je ziet de weg niet maar alleen wat ze bereikt hebben

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:14

Nee, maar ik bedoel dat 'draversmensen' veel anders om gaan dan gewoon recreatiemensen of voor de leukigheid-wedstrijdmensen. Het is vaak daar zo: buigen of breken.
Dit is wel alleen zo bij de mensen die dit voor hun geld echt doen..

Amberr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:15

sammie_44 schreef:
Hmmppf.. ik zeg toch ook niet dat dat niet kan met een minder intelligent paard...? Je kan heus wel wat bereiken met zo'n paard,zoals jij ook zegt, maar om echt dát te bereiken wat die mensen hebben bereikt met het opleiden van die paarden, moet je toch wel een intelligent paard hebben en meewerkend vaak.
Wanneer ze dingen verkeerd interpreteren ligt dat gewoon aan de persoon die het ze probeert te leren Knipoog. Dat is met alle paarden zo: Slechte dingen interpreteren ze sneller dan goede.

ben het helemaal met jeens dat je paardj mee moet willen werken;)

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:18

Hmmz ja wat zal ik er van zeggen 3 keer raden hoe ze dat paard zo hebben leren springen... juist met geweld een paard begint niet zo maar zo te stuiteren hoor!! en dat hoofd van die vos zegt ook meer als genoeg over hoe leuk en gezellig hij het wel niet vind... nee niets voor mij dit achterbakse gedoe... Greetz

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:51

Misschien heb je wel een beetje gelijk Romy18, maar wanneer een paard moet werken, nouja, hetgeen wat ze daar doen is meer gewoon echt heel intensief gebruikj van de spieren, dan kijkt ene paard sowieso niet blij Lachen.
Het paard ziet er niet geheel gespannen uit, en het wit van de ogen zie je ook niet..
Ik vind het verder ook wel missschien ene beteje overdreven dit alles, en zal alles niet zonder zweep of zo zijn aangeleerd.. nja.. dat isdenk ik onmogelijk Knipoog.
Ze laten ook niet zien hoe ze het die paarden geleerd hebben, zal vast een reden voor zijn..

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:01

Nou een beetje gelijk... ik denk dat ik wel volledig gelijk heb mss een beetje onvriendelijk verwoord maar word er een beetje gek van al die "naturals" die het klasieke/engelse/normal helemaal afkraken maar zelf geen haar beter zijn. En ja dit is intensief gebruik van de spieren maar wat de paarden in de grandprix en t 1.50m springen doen is ook intensief gebruik van de spieren en ik zie die paarden toch heel wat vrolijker kijken (uitzonderingen daargelaten)
Greetz

als je geen geweld of dwang wilt gebruiken moet je geen paarden houden en niet schijnheilig doen maar ergens een land gaan kopen en daar je beesten vrij laten rond lopen en er naar kijken...

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:04

@Katie1989: Als je foto's als bijvoorbeeld die van capriool vergelijkt met die van de normale dressuurfoto's, dan ben je gewoon appels met peren aan het vergelijken. Ooit een paard gezien die tijdens een zware moeilijke oefening vrolijk kijkt? Zoiets vergt inspanning. Maar leg je zijn dressuurfoto's naast die van een normale ruiter, zie je wel degelijk verschil. Het grootste verschil is wel de mond, verder de complete uitstraling. Rust vs. dwang/stress[/quote]

Nou, een beetje links-rechts springen en steigeren om daarna uit te slaan kan elk jong ongetraind paard hier met zijn oortjes naar voren hoor. En dat paard aan de longe loopt VERRE van ontspannen in zijn hals en lijf! Het is goed dat mensen meer na gaan denken over het omgaan en berijden van paarden maar om nu klakkeloos deze manier/methode als fantastisch te bestempelen gaat me iets te ver! Ook hier zal het er in de trainingen ongetwijfeld minder lieflijk aan toe gaan.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:06

@ Romy: Gelijk heb je LachenIk houd ook niet van die zogenaamde naturals, echte naturals laten hun paard dag en nacht buiten zonder deken in de wilde natuur.. Maar oke Lachen.

Ik rijdt zelf ook gewoon op de engelse manier, en dit bevalt mij prima. Met een zachte hand heeft het paard niets te lijden aan zn mond, en door goede zit ook niets te lijden aan zijn rug.

Wel is het waar, in t tweede filmpje, dat t gruwelijk vaak voorkomt dat er van die verstandloze ruiters met dikke stangen te voorschijn komen omdat ze dat paard zogenaamd niet houden kunnen en ook ngo met dat ding zitten te scheuren in die mond..

@Oreo:een paard kan wel degelijk ontspannen aan de longe lopen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:10

Ik wordt hier eerlijk gezegd niet warm of koud van...een filmpje wat een persoon met zijn paard heeft bereikt boeit me niet, ik wil weten wat die persoon voor de gewone mens kan doen, niet voor een select gezelschap.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:17

Hoe bedoel je Cassidy..? Dat ze liever iets moeten doen wat ook bereikbaar is voor mensen die niet zo'n 'speciale opleiding' hoeven te volgen?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:39

@sammie_44:
@Oreo:een paard kan wel degelijk ontspannen aan de longe lopen.[/quote]

Ik bedoel dat paard in het eerste filmpje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:23