Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Olifant schreef:Ja mischien mag je de stukken dat ze zweet wel wegscheren

Als ze zien dat een paard netjes schoon is, de ruiter goed verzorgd is. Dan krijg je die punten meestal wel 
) 
ik heb dit ook een beetje met mijn fjordjuh. Prinnie schreef:. Meestal krijgen ze gewoon de punten voor verzorging die ze verdienen. Het paard ziet er nl netjes uit.
.
. Mijn paarden staan de hele dag buiten en ook nog eens op de vlakte voor die paar wedstrijden ga ik dus echt niet scheren

Prinnie schreef:Dat zet ik er dus niet voor niks zo neer.
Het is dus maar weer net wat voor definitie je geeft aan wedstrijdconditie.
Nergens staat dat een paard geen lange vacht mag hebben.
Ik vind dat iemand met nette knotten, opgeknipte benen, mooi glanzend paard, uitgeplozen staart en netjes gepoets zadel hoofdstel etc. gewoon een 8 verdient. Dat vind ik nl wedstrijdconditie.
Ik zie het probleem van een nette lange vacht gewoon niet zo. Het zal er toch niet helemaal voor niks zitten, en zelfs met een deken op hebben de paarden die lekker lang buiten staan daar nu eenmaal last van. Dat heet winter.....
mirkip schreef:Prinnie schreef:Dat zet ik er dus niet voor niks zo neer.
Het is dus maar weer net wat voor definitie je geeft aan wedstrijdconditie.
Nergens staat dat een paard geen lange vacht mag hebben.
Ik vind dat iemand met nette knotten, opgeknipte benen, mooi glanzend paard, uitgeplozen staart en netjes gepoets zadel hoofdstel etc. gewoon een 8 verdient. Dat vind ik nl wedstrijdconditie.
Ik zie het probleem van een nette lange vacht gewoon niet zo. Het zal er toch niet helemaal voor niks zitten, en zelfs met een deken op hebben de paarden die lekker lang buiten staan daar nu eenmaal last van. Dat heet winter.....
Helemaal mee eens.
Liever een paard met dikke vacht happy in de wei. Dan een geschoren paard helemaal in de dekens (wat ook nog eens een hoop gedoe is) die op stal moet blijven staan omdat ie geschoren is. En anders misschien wel geen 8 voor de verzorging krijgt.![]()
Nee ook ik versta onder wedstrijdconditie een mooi schoon gepoetst paard, mooie staart, manen in de knot.
En by the way, ik heb er niet eens iets over te zeggen of ik 'mijn' paard wel of niet scheer.
Sorry maar ik vind dat ook een beetje mierenn**ken.
Bij grand prix en dergelijke vind ik het dan weer wel horen dat een paard mooi in de vacht zit, maar in de wat lagere klassen (lees t/m Z)... nee hoor!
Citaat:Ga jij maar eens een uurtje hardlopen tot je flink bezweet bent, en ga daarna maar eens stil staan in de winter. geheid dat je verkouden word en dat je het veeeeel kouder hebt dan wanneer je bloot, niet bezweet maar toch warm van het rennen(trainen in het geval van het paard) onder een lekkere warme deken komt te staan.
Weet je wanneer je het koud krijgt? Als je nat bent, ben je niet gelijk koud, koud krijg je het pas, als het natte gaat verdampen. Bij mensen, verdampt het water/zweet dus gelijk op de huid, en dat is koud.
). Daar kan hij dus ook niet verkouden van raken!
Maar het enige waar ik niet tegen kan, is als er iets wordt gezegd wat totaal niet klopt