Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)Karin schreef:Ik vraag me af of dat jurylid ooit van een Engelse neusriem heeft gehoord. In feite een hoge neusriem waar geen sperriem aan zit dus.
Ik zou eerlijk gezegd na afloop naar zo'n jurylid toe zijn gegaan om uitleg te vragen.
shaolanneke schreef:Nu is mijn vriendinnetje wel eens op wedstrijd gegaan zonder sperriem, met als resultaat dat de jury als opmerking had geplaatst ' zonder sperriem is dierenmishandeling'![]()

Wist eigenlijk niet dat als je het lusje laat zitten dat dat niet mag! Weer wat nieuws geleerd
versta me niet verkeerd).xx_Irisje schreef:Ik start die van mij ook zonder sperriem, omdat ze anders onmogelijk gaat doen met dr hoofd, hele onrustig aanleuning kirjgt ze dan..
mn neusirem zonder lusje is onderweg.
ik heb alleen de opmerking gehad of mn paard heel sterk was omdat ik zonder sperriem reed, deze opmerking snapte ik alleen niet..

VValar schreef:Dierenmishandeling zou ik het zeker niet willen noemen (hoe komt ze er uberhaupt op?). Maar feit blijft wel dat je zónder sperriem, het bit gemakkelijker door de mond heen trekt dan met sperriem. Daarom vind ik een sperriem ook diervriendelijker dan zonder.