Hoe kleden jullie je met dit weer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Earmpykje

Re: Hoe kleden jullie je met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:20

lange waxjas en cowboyhoed met rijden, oud en opgevreten jack met poetsen en uitmesten.
Ik ben chauffeur,dus dat is al jaren de hele dag hetzelfde, uit de warme auto, in de kou, palletjes sjorren en afstapelen, zweten, verder rijden.
Met genoeg fruit en een hoge col of sjaalkraag kom ik de druilwinter wel door, maar als ik die 2 ingrediënten vergeet, ben ik een dag later een dweil....

TakeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:18

1shirt,2truitjes en een jas Clown

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:23

dik aangekleed Clown

Ik heb zowiezo een hempje, met daaroverheen een shirtje met lange mouwen en daaroverheen een wollentrui, en dikke winterjas van kyra K en een sjaal.
[dit heb ik trouwens niet met dit weer aan zoals vandaag, maar als het wat onder de 8 graden is ongeveer]

Dan heb ik mijn rijbroek, indien nodig een thermobroek [niet zo'n hele dikke, gewoon eentje bij de jongensafdeling van de bristol vandaan]

gewoon 1 paar rijsokken, als het echt koud is ook nog dikkere sokken eroverheen. Ik ben opzoek naar wat warmere laarzen/rijschoenen, want mijn tenen vriezen eraf. En leren handschoenen.

Ik weet het, ben erg [misschien overdreven] ingepakt. Maar waar ik heen ga is geen kantine ofzo, moeten we altijd een buitenrit maken en moet ik ook met de fiets naartoe. En daarbij heb ik te weinig spek, dus ik heb het nogal snel koud Vork

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:27

Meestal met dit koude weer een lange mouwen tshirtje, lang gewoon slobber tshirt erover en een fleecetrui. Met rijden vaak ene bodywarmer, in de regen een trui minder en een regenjas.
Terug op stal na gedane arbeid loop ik binnen gewoon inhetzelfde klofje, buiten met mnpaarden winterjas erover.

Verder heb ik altijd een droge broek en tshirt mee, voor als ik flink nat ben geworden.

Broek gewoon een katoenen dunne rijbroek (kan geen andere aan). Als het vriest doe ik daar een panty onder. En na het rijden kruip ik, als het echt koud is, weer in mn spijkerbroek die ik dan bijna standaard bij me heb voor de zekerheid *LOL*

Alrun__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:45

Noem even de "speciale" dingen:
Termolaarzen
Dik shirtje
Dik shirtje daaroverheen
Fleecevest
paardrij-jas (niet echt special maar oke:P)
Cap, en als het -.. is dan doe ik een muts onder me cap en een sjaal..Haha!

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:01

warm Clown Tong uitsteken

xx

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:50

je kan misschien je trui afdoen als je rijd, zodat je het niet te heel warm krijgt, en dan direct na het rijden weer aandoen, zodat je niet te rap terug afkoelt. Ik doe meestal meerdere truien aan en dan doe ik een af.

marieke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:46

ik doe eerst een t-shirt met een vest en een jas
die jas houd ik aan bij het poetsen maar bij het rijden moet ie uit als je die dan over een verwarming hangt kan je die pakken(of laten pakken natuurlijk) als je gaat afzadelen en heb je het lkkr warm Bloos Bloos

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:13

Tshirt met een fleecevest en waterdichte paardrijjas.
Rijbroek en als het heel koud is doe ik er nog een gewone broek over.
2 paar sokken, thermolaarzen.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:23

Sowieso is in laagjes werken verstandig, één dikke jas trek je niet zo snel uit, terwijl je wel zweet (en daar krijg je het echt heel koud van, een jas die vochtig is aan de binnenkant en dan afkoelt). En draag als onderste laag geen katoen. Dat zit misschien wel lekker, maar neemt veel vocht op en geeft dat niet weer af. Dat zweet koelt na het rijden weer lekker af => BRRR!

Ik heb een thermoshirt aan, dan een dunne fleece als het echt kouder is, een windstopper fleece (warm en winddicht en kan een goed buitje wel hebben) en eventueel nog een bodywarmer. Die bodywarmer kan ik ook over mijn gewone fleece aantrekken voor het geval mijn windstopper wel heel veel water te verduren heeft gekregen. Daarnaast gewoon een rijbroek en leren laarzen met sokken van Kingsland. Dat zijn lange sokken met echt een soort sok aan de onderkant, maar meer pantysokspul aan de bovenkant. Warme voeten en geen problemen met aan- of uittrekken Lachen

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:35

Heb nu bijna niks aan met rijden.
Gewoon een jas, vest en tshirt.
Tijdens het instappen gaat de jas al uit en al snel volgt het vest. Schijnheilig

Tijdens het uitstappen wel meteen mn vest aan anders wordt ik echt verkouden.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:32

Het toverwoord is laagjes. Ik heb van die sportshirts met lange mouwen van Gelert. De hardloopshirts van de Aldi zijn ook fijn! Ik heb tegenwoordig een hemd aan, zo'n shirt, dan een dunne trui, dan een dikke trui, en dan een jas. Jas gaat uit met het rijden. Zorg dat je onderste laagjes vocht naar buiten afvoeren zeg maar, dus van speciale sportmaterialen zijn (microvezel, fleece, noem maar op). Als het goed is wordt je iig zelf snel droog na het zweten, en dat is het belangrijkste.

Regenjas lijkt mij niet zo'n plan, of je moet een ademende hebben. Als ik met rijden een gewone regenjas aan doe, dan wordt het pas zweten...en ben ik uiteindelijk net zo nat als wanneer ik natgeregend was.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:20

Als ik buiten rijd heb ik meestel 1 truitje aan, 1 zomerjas en daarover een hele dikke winterjas.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:24

Ik doe het liefst een fleecetrui of vest over een dun katoenen shirtje. En dan mijn 3 in 1 jas, maar daarvan alleen de bovenjas ( waterdicht met enige vulling ). De binnenjas doe ik alleen aan als het echt koud is, dus als het vriest.
Van onderen heb ik altijd hetzefde aan: gewone rijbroek, sportsokken ( mijn laarzen zakken af bij dunne kousjes ) en mijn leren rijlaarzen. Ik heb het nog nooit zo koud gehad dat ik thermolaarzen wilde ( ook niet in de tijd dat ik alleen nog maar een buitenbak had ). Ik kan dan ook goed tegen kou, ik slaap nu ook nog steeds onder mijn zomerdekbed en leg mijn benen dan regelmatig buitenboord om af te koelen Bloos

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:57

Heel veel laagjes
Rijden:
dikke sokken
hemdje voor eht zweet,
shirtje met lange mouwen met col
iets dikker shirtje
fleece vestje rijden uit
warme jas en sjaal verzorgen+rijden uit
na het rijden meteen vestje aan
na verzorgen jas weer aan

Op de kar zie bovenstaand+thermobroek.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:21

Met dit weer????
Ik draag een t-shirt met een vest, gewone spijkerbroek en sokken.
Ik heb het hartstikke warm, maar draag wel een vest want anders krijg ik het weer koud met die harde wind.....

Als het koud is draag ik (en ik ga rijden) meestal een rijbroek, die warme thermolazen, een trui met dikke jas en draag ik handschoenen. En mocht het heel koud zijn draag ik 2 paar sokken (anders gewoon 1)

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:23

Veel laagjes. Het enige wat ik anders aan doe is me windichte + waterdichte vest. Heerlijk dat ding. Niets komt daar doorheen. (Helaas wel super heet als je tegen de wind in moet fietsen)

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:44

met dit weer regen en veel wind. Kleed ik me best dik aan want ik verga al heel snel van de kou! dus vele lagen kleding Tong uitsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:49

M'n gewone shirtje, PK vest, Wollen Diesel vest, dikke sjaal en bodywarmer. Sigaar
Geen dubbele sokken; m'n Stapp horse kousen en gevoerde laarzen zijn voldoende. Handschoenen ook niet nu; ik fiets erg hard en ben constant bezig op stal, heb het meestal dus wel goed warm gelukkig.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:47

Panty onder m'n rijbroek Clown
Topje-T-shirt met lange mouwen-trui-fleece-winterjas
Sjaal-Oorwarmers-handschoenen-2 tot 3 paar kousen

Ik is erg Nagelbijten / Gniffelen
Maar dit is alleen als het bijna vriest Vork

Volare

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:00

als je veel in een buitenbak in de regen tijd wil een wax-jas ook wel helpen!
ze zijn iig 100% waterdicht!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:11

Zolang het rond de 5-10 graden is, doe ik meestal veel laagjes aan. Hemd, dikke trui, vest en een bodywarmer. Daarover nog een dun jasje tegen de regen die ik alleen aan heb met het fietsen erheen en weer terug. Meer bewegingsvrijheid vind ik zelf dus het rijd lekkerder. Als het echt kouder wordt trek ik m'n winterjas aan. Maar echt koud is het nog niet geweest. Vork

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:39

Ik kleed me erg dik t-shirt t-shirt met lange mouwe fleese trui bodywarmer sjaal plus jas Clown