Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mareska schreef:Maartje1990 schreef:Nou het word zegt het eigenlijk al (wat mij betreft) ik zou (als ik überhaupt leer zou dragen) toch voor de runderlederen gaan gewoon omdat die runderen langer geleeft hebben! en die kalveren zo snel zijn doodgemaakt zo kort maar dat vind ik eerlijk gezegt gewoon zielig. maar dat heeft dus verder niks met kwaliteit te maken.
Dit vind ik persoonlijk echt een zeer onbelangrijk punt. Die dieren worden toch wel dood gemaakt, of jij nou lederen laarzen of laarzen van glas () koopt. En als jij ze niet koopt, koopt een ander ze wel.
Wat verstaan jullie dan onder intensief gebruik? Want elke dag rijden of elke dag 4 paarden rijden is toch heel verschillend..
Mareska schreef:Maartje1990 schreef:Nou het word zegt het eigenlijk al (wat mij betreft) ik zou (als ik überhaupt leer zou dragen) toch voor de runderlederen gaan gewoon omdat die runderen langer geleeft hebben! en die kalveren zo snel zijn doodgemaakt zo kort maar dat vind ik eerlijk gezegt gewoon zielig. maar dat heeft dus verder niks met kwaliteit te maken.
Dit vind ik persoonlijk echt een zeer onbelangrijk punt. Die dieren worden toch wel dood gemaakt, of jij nou lederen laarzen of laarzen van glas () koopt. En als jij ze niet koopt, koopt een ander ze wel.
Wat verstaan jullie dan onder intensief gebruik? Want elke dag rijden of elke dag 4 paarden rijden is toch heel verschillend..
CaroleKlomp schreef:Ik heb zelf kalfsleer en die zitten geweldig. Ik kan niet vergelijken omdat ik geen ervaring heb met runderleer. Wel merk ik dat de pl3ekken waar de druk van je kuit het paard raakt, lelijk en dun is geworden. Ondanks dat ze mij goed bevallen, twijfel ik nu wel tussen rundleer en kalfsleer.
De Niro Boots zien er op het plaatje erg mmoi en sierlijk uit. Weet jij op ze die inmiddels ook op maat maken?
Die overtuigen mij
Mareska schreef:En hoelang heb je ze al?
Ik prefereer kalfsleder, maar ik heb geen zin om na een jaar weer nieuwe te kopen. Of dat ze na een jaar lelijk zijn.
Het liefst zou ik meer berichten als die van Aimee willen lezenDie overtuigen mij
Aimee schreef:Mareska schreef:En hoelang heb je ze al?
Ik prefereer kalfsleder, maar ik heb geen zin om na een jaar weer nieuwe te kopen. Of dat ze na een jaar lelijk zijn.
Het liefst zou ik meer berichten als die van Aimee willen lezenDie overtuigen mij
Nee joh.... als kalfsleder in kwaliteit zo slecht zou zijn, zou de prijs echt nooit zoveel meer kunnen zijn.
De kwaliteit van kalfsleer is juist dat ze soepeler zijn, waardoor ze beter zitten en alleen daardoor al duurzamer zijn.
Echt flauwe kul om te zeggen dat harder leer langer mee gaat.
) zijn ze echt super en degelijker dan de kalfslederen laarzen..
kivas schreef:Ben het hier niet mee eens.. De kalfslederen laarzen slijten wel degelijk eerder/sneller, wel is het zo dat deze (vaak) soepeler zijn en daardoor fijner zitten.
Ikzelf heb de petrie elite, rundslederen laarzen en heb deze nu al 4 jaar, deze zien er nog geheel nieuw uit.. en nee worden niet alleen op wedstrijd gebruikt.. Terwijl de mensen in mijn omgeving de petrie anky`s hebben, kalfsleder en deze hebben al veel meer slijtage/geleden als de mijne (en die laarzen zijn ook nog eens jonger, veel jonger).
Rundsleder is dus wel degelijk "harder" en (naar mijn mening) niet minder mooi als de kalfslederen laarzen.. Ze zijn idd wat stugger, maar als je ze eenmaal ingelopen hebt (traplopen/fietsen, dan is dat zo gebeurt) zijn ze echt super en degelijker dan de kalfslederen laarzen..
Dus mijn advies: rundslederen laarzen.
ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar wat ik wel weet is dit :

Oliviaatje schreef:- ik wil zo veel mogelijk contact met mijn paard
)
Oliviaatje schreef:dus die zijn niet zo geweldig?
Aimee schreef:kivas schreef:Ben het hier niet mee eens.. De kalfslederen laarzen slijten wel degelijk eerder/sneller, wel is het zo dat deze (vaak) soepeler zijn en daardoor fijner zitten.
Ikzelf heb de petrie elite, rundslederen laarzen en heb deze nu al 4 jaar, deze zien er nog geheel nieuw uit.. en nee worden niet alleen op wedstrijd gebruikt.. Terwijl de mensen in mijn omgeving de petrie anky`s hebben, kalfsleder en deze hebben al veel meer slijtage/geleden als de mijne (en die laarzen zijn ook nog eens jonger, veel jonger).
Rundsleder is dus wel degelijk "harder" en (naar mijn mening) niet minder mooi als de kalfslederen laarzen.. Ze zijn idd wat stugger, maar als je ze eenmaal ingelopen hebt (traplopen/fietsen, dan is dat zo gebeurt) zijn ze echt super en degelijker dan de kalfslederen laarzen..
Dus mijn advies: rundslederen laarzen.
Lees mijn bericht hierboven eens over het verschil tussen mijn Petrie kalfsleren en Petrie rundleren. De kwaliteit van de kalfsleren is gewoon beter, ze blijven langer mooi, model is beter, pasvorm is velen malen beter en last but not least.... het rijcomfort is tenminste goed. Iedereen denkt altijd dat kalfsleren laarzen harder slijten omdat ze aan de binnenkant van de kuit mooi afschuren, ruw en op den duur dunner worden. Dat is nou juist de kwaliteit van kalfsleer: dat gaat naar je been staan en geeft gevoel door. Heeft niets met mindere kwaliteit te maken, integendeel.
Met mijn kalfsleren laarzen heb ik enorm door de modder gebaggerd, gewoon schoonmaken en goed verzorgen... maar dat moet met rundleren ook om ze goed te houden.
Oliviaatje schreef:tja.. ik heb ook de petrie kalfsleder gezien, maar die is wel 410 euro..
en veneto leder, wie heeft daar ervaring mee?

maar rundleer is zeker ook niet slecht hoor. Als je echt veel contact wilt met je paard kun je iig beter kalfsleer nemen.
! Ze gaan lang mee, maar zijn ook lekker soepel.