tong naar buiten steken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

Re: tong naar buiten steken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:44

Mijn paard doet het ook, jullie zeggen dat het met een dubbelgebroken vid weg gaat of in iedergeval minder word. zou ik het dan alleen op wedstrijden moeten gebruiken of gewoon altijd?
(en is zo'n bit niet scherper?)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:15

Tong uit de mond. Tsja, het hoort niet en wordt liever niet gezien. De reglementen zijn er duidelijk over, een lagere waardering kan het gevolg zijn van zo'n lap vlees uit de mond van het paard.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:06

Jessbub schreef:
Mijn paard doet het ook, jullie zeggen dat het met een dubbelgebroken vid weg gaat of in iedergeval minder word. zou ik het dan alleen op wedstrijden moeten gebruiken of gewoon altijd?
(en is zo'n bit niet scherper?)

Of het bij jouw paard ook helpt weet je alleen als je het probeerd. Gewoon een goedkope proberen (zoeen van 5 euro) . Het is juist niet scherper en daarom lijkt het me niet handig om er alleen wedstrijden mee te rijden. Mijn paard steekt haar tong uit omdat ze een hekel heeft aan de punt van een enkelgebroken in haar gehemelte. Of jouw paard dat ook heeft zal je pas weten als je het probeerd (langer dan een week).

astrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 21:33

vandaag wedstrijd gehad 199 punten en niet een keer de tong Tong uitsteken naar buiten.( resultaat eerste) Haha!
wat heb ik gedaan advies van een oudere man.
voordat je de proef ingaat een suikerklontje op zijn bit leggen sperriem iets strakker doen zodat hij niet kan knabbelen en hierdoor gaat het suikerklontje langzaam smelten paard wil met zijn tong het suikerklontje oplikken en houd hierdoor zijn tong binnen omdat hij het er te druk mee heeft.

of het werkelijk helpt voor altijd ik weet het niet zeker maar vandaag heeft het in ieder geval gewerkt volgende week ga ik het weer proberen ik zal jullie op de hoogte houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:17

Fijn dat geholpen heeft astrid! Super punten ook, dus niks te klagen zo te lezen!

astrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 22:31

vandaag wederom eerste Haha! (205 punten) en weer niet de tong naar buiten Tong uitsteken
suikerklontje helpt waarschijnlijk echt of ze heeft hem goed losgereden zodat hij erg ontspannen is.
we gaan gewoon nog maar even door op deze manier en als het werkelijk zo is dat het helpt kan ze rustig overgaan naar het l de winstpunten heeft ze er wel voor op dit moment B+ 18 wp

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 07:48

mijn pony doet dit ook maar de laatste tijd steeds minder. ik heb al aardig wat wedstrijden gereden en gistere was het de eerste waar er op de tong werd gereageerd met punten aftrek. mijn paard doet wel zijn tong naar buiten (gaat erop bijten als het ware ) maar doet hem niet over het bit heen (blijft gewoon onder het bit) dankzij mijn prive lessen is hij het steeds minder gaan doen en hij laat hem nu nog heel soms even zien. ikzelf maak er niet zo'n probleem van wantja hij doet het nou eenmaal en volgensmij is het geen teken van verzet want met lange teugels enz doet hij het ook gewoon. maar op de club bij ons vind iedereen het abnormaal en lachen ze er erg om, in het begin wat dit natuurlijk niet leuk iedereeen altijd kijk romain dan met zijn tong en dan ging iedereen keihard lachen als ik langs kwam maar uiteindelijk merk ik het niet eens meer op dat mensen iets over hem zeggen. ik heb ook erg gewisseld met bit en een rolletjesbit hielp ook wel omdat hij hiermee tijdens het rijden ging spelen. nu heb ik gewoon dubbelgebroken.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 08:26

Ik ben nou zo ver dat ze ze haar tong netjes in der mond houd (gewoon met een enkelgebroken watertrensje) nu gaat ze steeds vakker knabbelen op het bit en loopt steeds fijner ook in de hals en hoofd houding. Dus bij mij scheelde het heel veel hoe ze haar tong had Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:30

Oud topic, slotje Knipoog