Doorzitten en dan bloeden ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Doorzitten en dan bloeden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:38

PB Nimmedor eens. Ze had laatst een ook een heel topic over een doorrijprobleem. Misschien dat ze een oplossing heeft gevonden.

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:41

Hey hier heb ik ook ontzettend last van, soms zo kapot dat ik niet meer kan plassen van de pijn Huilen
maakt neit uit wat voorn zadel ik rijd vz, dressuurzadel van kunstof of van leer, rij zelf op een euroriding Jade. Seatsavers zijn duur ? Ik blijf dit topic volgen Haha!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:43

Ik had dit vroeger op de manege altijd....
kwam echt door het zadel.
Zodra ik op een ander zadel zat, had ik nergens last van.

Ik lag ook open..tot bloedens toe... kon soms dagen niet plassen... zo pijnlijk was het....

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:55

Sow wel balen voor je! het zou je rij-plezier verminderen. Naja ik heb weleens van die wielrenbroekjes gezien (bij de buurvrouw) die zagen er erg dik uit, denk wel dat het helpt. Misschien eens naar de dokter ofzo? dat hij een oplossing weet? succes, en ik hoop dat je er snel van af bent

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:07

Ik herken het ook...ik rijd niet op een kieffer ,maar op een passier GG.Ik smeer er calendula zalf op!!Maandverband werkt niet want dat gaat schuiven!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:43

Dikker maandverband zou ik ook niet doen, dat gaat helemaal schuren en irriteren ben ik bang...

Ik heb zelf ook snel last van irritatie op m'n huid en soms doorrijden.
Ik had een Kieffer springzadel en daar reed ik me altijd op door als ik er wat langer op zat.
Op m'n County en KN dressuurzadels heb ik er gelukkig geen last van.

Bij mij maakt het wel verschil of ik katoenen ondergoed en rijbroek of alles synthetisch draag. Synthetische kleding geeft bij mij sneller irritatie.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:16

yfande schreef:
Hey Bar (hihihihi, zie verderop nog een bekende muts posten Lovers ), dat
aanbod wil ik heel graag aannemen, hahahaha, ja, Morgan heeft nu wat beters te doen Haha!
maar de kerstrit dan ?

IK denk dat ik de kerstrit wel zonder bontje overleef Haha!
PB je adres nog een keer (heb het wel ergens, maar ben zo'n chaoot Bloos ) dan stuur ik het ding woensdag op. Of zal ik het gewoon komen brengen? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:23

C_hristel schreef:
Misschien eens naar de dokter ofzo? dat hij een oplossing weet?
Ja hoor, die weet hij wel zeker als het probleem ligt in het feit dat je goed bedeeld bent door Moeder Natuur Knipoog Maar die drastische oplossing is geen optie als dat niet de reden is van het doorrijden.

FRIESELIEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:08

Jeetje, wat vervelend..
Misschien moet je wat meer op je kont zitten?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 22:50

Ellen82, is het proberen waard, hoewel ik vermoed dat het niet echt helpt, maar ok, ik probeer het
en laat weten hoe het uitpakt !

Ha lieve Kneel, rijbroeken met leren kont heb ik wel, maar de drastische oplossing vind ik toch
geen optie Bloos Knipoog

Piaffe, ik heb ondertussen van meerdere mensen met een gevoelig onderstel Bloos gehoord dat ze
problemen met de brede boom van een Kiefferzadel hebben, ik probeer nu gewoon alle tips uit
eer ik het zadel de schuld geef, tot nu toe heb ik er altijd heerlijk op gezeten, maar ja nooit echt
doorgezeten....... Verdrietig

TeeGee, zal ik doen !

Laura123 en Femke_L, precies, het lijkt net een hele zware blaasontsteking, je hoort zeker hoe het
afloopt

Hey Cb'tje, heb ik in huis en zal het zeker proberen.

Nouvel, ik draag dus katoen met elastine van Sloggy en dat bevalt me heel goed.

Barrie, doe ik, maarre, ik zou het helemaal geweldig vinden als je hem kwam brengen.....kun je ook nog eens weer een keertje in een binnenmanege rijden, idee ???? En Yf zou het ook errrrrrrug leuk
vinden om je weer te zien Lovers

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:00

Anoniem schreef:
Ja hoor, die weet hij wel zeker als het probleem ligt in het feit dat je goed bedeeld bent door Moeder Natuur Knipoog Maar die drastische oplossing is geen optie als dat niet de reden is van het doorrijden.

Een kennis van me (een vriendin van een vriendin van mij) die was ook iets te rijkelijk bedeeld daar onder en kreeg daar steeds meer last van en had alles al geprobeerd. Zij heeft zich daar uiteindelijk toch aan laten helpen, heeft er een paar week nawerk van gehad (met name schoon maken na wc enz) maar die hoor je nu nooit meer klagen en is er ontzettend blij mee! en die rijdt gewoon weer op allerlei zadels. (stond eerst op van alles Tong uitsteken klopt ook, maar daar gaat het hier niet over Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:08

Haha YF wist wel dat je dat te drastisch zou vinden Tong uitsteken Maar ik weet zeker dat wanneer je koninginnetje straks een nieuw zadel heeft het stukken beter gaat. En anders zal je moeten wachten tot er eelt op zit Tong uitsteken

@Whissie: ik weet het, spreek uit ervaring Tong uitsteken

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 23:45

Whissie en Gast8253, als dit de laatste oplossing is......than so be it, one thing is for sure.......
I never quit riding mij Majesty Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:56

That's the spirit Yf , ik dacht er precies zo over. Haha! En ik heb er geen moment spijt van gehad en nooit geen pijn meer ook Go jij! Go jij!

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 00:07

Kneel, jij bent toch mijn steun en toeverlaat !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:13

Dank je maar dat is wederzijds hoor Lovers Hoop dat Yf snel weer een bonk spieren is zodat je nieuwe zadel gepast kan worden en je probleem daarna hopelijk de wereld uit is.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:25

pff.. minder he.. ik heb hier ook welleens last van maar niet zo erg... maar ik ben er nog niet helemaal achter of het komt door een te ruime rijbroek/ of dat lederen zitvlak het bij mij oplost!
iig hopen dat je een oplossing vind!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:40

Vreemd dat je je edele delen doorrijdt,dacht dat je een man was maar zag toch in je profiel van niet,heb het ook nog nooit van iemand gehoord dus denk dat je dan met doorzitten te veel op je"muts"zit en dus meer je bekken gekanteld moet houden zodat je op je kont zit en je zitknobbels voelt i.p.v.je schaamknobbel,hoe doe je dat:ga in je stijgbeugels staan,bekken kantelen en gaan zitten.Maar je kreeg toch les?
Heb wel eens mn bilnaad doorgereden maar dat is zomers weleens van het zweet alhoewel ik dat toen opgelost heb door alleen nog te rijden met een rijbroek waarvan de het zitvlak van kunstleer is,neemt het vocht op en is stroef,ook een katoenen onderbroek want neemt ook goed vocht op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 01:10

Perenboompje dat je het nooit gehoord hebt wil niet zeggen dat het niet bestaat Knipoog Geloof me het bestaat echt hoor en ook ik ben geen man en heb jaren les gehad. Net als TS trouwens. Maar het is nu ook niet voor veel ruiters een onderwerp dat ze van de daken schreeuwen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 02:05

Ja ik heb dit ook een hele poos gehad toen ik heel veel paarden reed op werk..

Ik had hier eerder nooit last van.. ik heb serieus vroeger ook weleens 10uur op een dag paard gereden (uiteraard niet een en de zelfde)
Nergens last van, nog geen zadelpijntje..

Maar toen ik op een dressuurstal kwam te werken ging het lange tijd erg goed, totdat ze een nieuw zadel had en ik veel jonge paarden met een spingzadeltje reed..
Ik reed mij ook helemaal open..
Boxer/string enz.. maakte geen verschil.

Op de manege zeggen ze dat je dan helemaal geen onderbroek aan moet doen, maar dat zag ik dan ook weer niet zitten.
Het duurde ongeveer een half jaar dat ik geen last meer had,,.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 05:23

Helaas is een seatsever niet toegestaan op wedstrijden, dus lijkt me dat geen handige oplossing. Op het moment dat je hem eraf moet halen, zit je ineens heel anders in je zadel, en zo kan je volgens mij niet op een fijne ontspannen manier een proef rijden.( Maar rij je geen wedstrijden is dát het probleem natuurlijk niet!) Buiten alle andere tips die al gegeven zijn kan ik je wel Sudocreme aanraden. ( Dat is die dikke witte zinkzalf voor babybilletjes Pling ) Het wordt allemaal niet zo vies glibberig daar Down Under, wat met vaseline wel eens kan gebeuren..

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 07:03

Een tijdje terug hebben wij het over dit probleem gehad en toen werd er gezegd dat je beter helemaal geen ondergoed aan kan doen tijdens het rijden.
Ik heb het nog nooit geprobeert, dus ik weet niet of het werkt, maar misschien helpt het wel.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 07:32

helemaal geen ondergoed kan ik je echt ten zeerste AFRADEN
een rijbroek is van binnen meestal niet zo goed afgewerkt als van buiten....

ik denk dat ik (bijna)alles wel heb geprobeerd, voor mij was de drastische methode het enige dat heeft gewerkt.
Ik heb ook een kieffer (en dat is meteen ook het enige zadel dat goed op mijn paard ligt) Ik gebruik wel nog steeds trouw mijn gel setseaver. Op de een of andere manier durf ik niet zonder Knipoog

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 07:40

Een vrouw op de manege van mijn vriend die reed ook zonder ondergoed omdat ze veel last had van irritaties. Ze deed altijd een panty onder haar rijbroek ivp een slipje. Het heeft haar wel geholpen. Nu heeft ze geen last meer.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 07:46

Ik rij met endurancebroeken. Deze broeken zijn van speciale stof gemaakt en hebben een gewatteerde kont, kruis en knieen.
In begin zit het een beetje vreemd, maar nu kan ik echt niet meer zonder. Als ik eens een gewone rijbroek aan heb vind ik dat echt niet meer lekker zitten.
Ze zijn oa te koop bij www.goedhard.nl