cijfer voor de verzorging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: cijfer voor de verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:05

In mijn profiel staat een foto van Britt vorig jaar op concours, had ze ook een 9 voor de verzorging, heeft ze vaker dan 7 Tong uitsteken

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:02

tsss stomme jury zeg Loes! ik zal even mijn coupon erbij halen, want we hadden natuurlijk identieke jasjes en beide een wit paard!
OK, ik had ook een 7 voor de verzorging, grappige is.. dag erna, identieke combinatie en toen had ik een 8 Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:14

lag het dan aan de kleur van het jasje??? Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:20

Andere jury Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:00

Nope, Lowara, Marquez1 en Britt hadden dezelfde jury vrijdagavond, Britt had een zwart jasje aan en een 8 voor de verzorging, Lowara en Marquez een groen jasje.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:18

belachelijk als de jury het alleen om het jasje zou doen het is immers het clubtenue!
maar waarschijnlijk lag het wel ergens anders aan, bv Lowara's staart is nooit spierwit en zal het ook nooit worden.
als een jury kritisch is, hopla, al een punt eraf Ja

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 08:25

Was een grapje over de kleur van het jasje....
en die staart is echt wel wit te krijgen hoor Ja

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:22

ooh niet als kwaad opgevat hoor Clown
maar als de jury inderdaad iets tegen groen heeft en daar over punt.. dan wordt ik evil Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:36

warum? je krijgt er geen punt meer voor hoor Tong uitsteken

zeisternaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:59

als ik wedstrijden ga rijden. poest ik mijn pony ook altijd heel goed. ik maak altijd verschillende dingen in de manen. ik heb ook altijd een 7 gehad. ik doe meestal nu wat makkelijks in de manen. de pony houd niet zo van poesten.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:17

erleyne schreef:
Nee inderdaad, je krijgt echt geen dispensatie voor een groen rijjasje. Je kan beter gewoon een blauwe of zwarte kopen, dan ben je 100% zeker dat je er geen gezeur mee krijgt. Misschien dacht de jury dat je Deurne deed ( al de Deurne studenten dragen toch groene jasjes, of is dat al weer verleden tijd Haha! )

Deurne-studenten rijden tegenwoordig niet meer in blauwe jasjes.
Ik heb zelf ook Deurne gedaan en ben ook een paar x in een groen jasje gestart, maar dat mocht officieel ook niet. Deurne is een school, en geen rijvereniging.
Tijdens de jurycursus kregen we te horen dat combinaties wel degelijk uitgesloten worden als zij in een andere kleur rijden dan zwart of blauw en dit geen clubtenue is!!!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:24

Volgens mij is dit per jury heel verschillend.. ik krijg soms van de ene jury een 8 of 9 en in dezelfde proef.. van een andere jury een 7.. ligt er maar net aan hoe ze het willen zien.. veel of weinig knotten.. wel of geen vlecht in de staart.. dat is per jury verschillend.. moet je mee leren leven.. of gaan springen.. heb je nooit meer gezeur over punten.. balk is erop of eraf..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:45

Mies7 schreef:

Deurne-studenten rijden tegenwoordig niet meer in blauwe jasjes.
Ik heb zelf ook Deurne gedaan en ben ook een paar x in een groen jasje gestart, maar dat mocht officieel ook niet. Deurne is een school, en geen rijvereniging.
Tijdens de jurycursus kregen we te horen dat combinaties wel degelijk uitgesloten worden als zij in een andere kleur rijden dan zwart of blauw en dit geen clubtenue is!!!

mischien tijd om de KNHS reglementen weer eens door te nemen:
KNHS-reglement schreef:
Leden van verenigingen waar een verenigingstenue is ingesteld, zijn gehouden in dat tenue aan de wedstrijden deel te nemen, behoudens indien zij starten in de klassen Z1 of Z2. In lagere klassen is een hoedje als onderdeel van het verenigingstenue niet toegestaan.
Het toezicht op de naleving van de regels m.b.t. het verenigingstenue is géén verantwoordelijkheid voor de jury.
Hoe kunnen ze je dan uitsluiten? Of moet je als jurylid ook leren welke kleuren welke vereniging als tenue heeft ingesteld?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 08:38

Alane schreef:
Hoe kunnen ze je dan uitsluiten? Of moet je als jurylid ook leren welke kleuren welke vereniging als tenue heeft ingesteld?

Een jasje moet zwart of blauw zijn. Alle afwijkende kleuren kunnen clubtenue zijn.
Bij mij in de buurt is er geen vereniging met een groen tenue, er is 1 club waar ze met een grijs jasje rijden. Bij twijfel kan je altijd nog even navragen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 09:05

KarinvdM schreef:
Alane schreef:

Een jasje moet zwart of blauw zijn. Alle afwijkende kleuren kunnen clubtenue zijn.
Bij mij in de buurt is er geen vereniging met een groen tenue, er is 1 club waar ze met een grijs jasje rijden. Bij twijfel kan je altijd nog even navragen.

Het toezicht op de naleving van de regels m.b.t. het verenigingstenue is géén verantwoordelijkheid voor de jury.

Leg dat dan nog even voor me uit.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:16

Dus volgens jou moet ik alle kleuren rijjasjes gewoon toestaan in de ring?
Als ik iemand in een grijs jasje in de ring krijg en ik weet dat dat geen clubtenue is, dan mag die persoon gewoon een ander jasje gaan aantrekken.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:25

KarinvdM schreef:
Als ik iemand in een grijs jasje in de ring krijg en ik weet dat dat geen clubtenue is, dan mag die persoon gewoon een ander jasje gaan aantrekken.

Ik snap je punt wel maar het is niet jou verantwoordelijkheid toch?!!
Ik zou graag weten wie hier wel moet ingrijpen. De regel is gewoon niet duidelijk gesteld door de KNHS
Stel dat jij dat doet en de deelnemer zegt tegen jou: "Dat is uw verantwoordelijkheid niet". Wat doe je dan?
Laatst bijgewerkt door oosterhoff op 14-12-06 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:39

MI kan alleen de vereniging ingrijpen, ik zie bij onze ponyclub ook leden die dus NIET in een groen jasje starten, waaronder mijn dochter, als de vereniging er geen problemen mee heeft?
En de meeste juryleden weten welke kleuren deze ponyclub heeft, en volgens een jurylid die ik gevraagd heb zou alleen de vereniging er wat van kunnen zeggen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 07:18

zoals ik het lees heeft de jury niet de plicht om dit te controleren, maar het is de vraag of die ook niet het recht heeft.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 07:24

Het behoort niet tot de verantwoordelijkheden van de jury.
Het tenue is dan inprincipe reglementair in orde.... geen idee of de jury dan wel of niet het recht heeft, denk dat het ook een soort indekking is voor de juryleden, zodat er geen scheve lijnen kunnen worden getrokken.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 07:30

Ik heb het idee dat jury's wat standaard een 7 of 8 geven... tenminste dat was vroeger zo ik start al jaren niet meer .
Avanti was vos bont met veel wit was lang bezig m schoon te krijgen e.d en ik vindt dat mensen dus met witte paarden iets hoger beoordeeld moeten worden, als de rest van het exterieur ook goed is natuurlijk,Zwarte paarden zijn of nee lijken sneller schoon.. dus naar mijn idee zijn qua poetsen en wassen mensen met witte of lichte paarden langer bezig .Dus ja als alles verder goed is mag dat best ook zo beoordeeld worden .

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 08:36

oosterhoff schreef:
KarinvdM schreef:

Ik snap je punt wel maar het is niet jou verantwoordelijkheid toch?!!
Ik zou graag weten wie hier wel moet ingrijpen. De regel is gewoon niet duidelijk gesteld door de KNHS
Stel dat jij dat doet en de deelnemer zegt tegen jou: "Dat is uw verantwoordelijkheid niet". Wat doe je dan?

Je draait het om. Ik hoef niet te controleren of iemand het jasje in de kleur van het verenigingstenue draagt. In principe draagt iedereen zwart of blauw. Start iemand in een groen/grijs jasje of anders , dan vraag ik (als ik het niet weet) of het een verenigingstenue is. Als het antwoord 'nee' is mag die persoon een anders jasje gaan halen.

Als iemand van bijvoorbeeld de Develruiters in een blauw jasje in de ring komt, dan hoef ik niet te zeggen dat hij een groen jasje aan moet trekken, want dat is niet mijn taak.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:01

Ik denk dat in principe zwart of blauw niet geheel correct...(snap jouw redenatie wel, maar de reglementen volgende pas jij het verkeerd om toe + is het niet jouw verantwoordelijkheid als jury)
nl: In principe draagt iedereen een verenigingstenue, bij de ene vereniging is dat zwart, bij een ander is dat groen of grijs...
Want dat zegt het reglement:
Citaat:
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:....

en verder wordt er in datzelfde artikel geschreven:
Citaat:
Leden van verenigingen waar een verenigingstenue is ingesteld, zijn gehouden in dat tenue aan de wedstrijden deel te nemen, behoudens indien zij starten in de klassen Z1 of Z2.

Als er iemand binnen komt in een groen jasje en de vereniging heeft zwart als tenuekleur... dan is die net zo fout als iemand in een zwart jasje waar groen de tenue kleur is, echter is het niet de verantwoordelijkheid van de jury om daar op te letten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:14

Nee Alane, jij draait het om. (de eerste zin van jouw bovenstaande bericht is me niet helemaal duidelijk.)
De kleding van de ruiter is wel degelijk iets waar ik op toe moet zien.
Er zijn trouwens nog maar weinig verenigingen waar nog een verenigingstenue wordt gedragen, ponyclubs uitgezonderd.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:14

Jij schreef:
Citaat:
In principe draagt iedereen blauw of zwart

waarop ik dus schreef dat dus geen principe is (had de zin inderdaad een beetje krom geformuleerd Bloos!)
Omdat inprincipe iedereen een verenigingstenue draagt, dat kan in jouw kring/regio mischien wel hoofdzakelijk blauw of zwart zijn, maar is wel het verenigingstenue.

de 2 quotes die ik aanhaal staan in die volgorde in het reglement.