Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

het is immers het clubtenue!

erleyne schreef:Nee inderdaad, je krijgt echt geen dispensatie voor een groen rijjasje. Je kan beter gewoon een blauwe of zwarte kopen, dan ben je 100% zeker dat je er geen gezeur mee krijgt. Misschien dacht de jury dat je Deurne deed ( al de Deurne studenten dragen toch groene jasjes, of is dat al weer verleden tijd)
Mies7 schreef:
Deurne-studenten rijden tegenwoordig niet meer in blauwe jasjes.
Ik heb zelf ook Deurne gedaan en ben ook een paar x in een groen jasje gestart, maar dat mocht officieel ook niet. Deurne is een school, en geen rijvereniging.
Tijdens de jurycursus kregen we te horen dat combinaties wel degelijk uitgesloten worden als zij in een andere kleur rijden dan zwart of blauw en dit geen clubtenue is!!!
KNHS-reglement schreef:Hoe kunnen ze je dan uitsluiten? Of moet je als jurylid ook leren welke kleuren welke vereniging als tenue heeft ingesteld?Leden van verenigingen waar een verenigingstenue is ingesteld, zijn gehouden in dat tenue aan de wedstrijden deel te nemen, behoudens indien zij starten in de klassen Z1 of Z2. In lagere klassen is een hoedje als onderdeel van het verenigingstenue niet toegestaan.
Het toezicht op de naleving van de regels m.b.t. het verenigingstenue is géén verantwoordelijkheid voor de jury.
Alane schreef:Hoe kunnen ze je dan uitsluiten? Of moet je als jurylid ook leren welke kleuren welke vereniging als tenue heeft ingesteld?
KarinvdM schreef:Alane schreef:Hoe kunnen ze je dan uitsluiten? Of moet je als jurylid ook leren welke kleuren welke vereniging als tenue heeft ingesteld?
Een jasje moet zwart of blauw zijn. Alle afwijkende kleuren kunnen clubtenue zijn.
Bij mij in de buurt is er geen vereniging met een groen tenue, er is 1 club waar ze met een grijs jasje rijden. Bij twijfel kan je altijd nog even navragen.
KarinvdM schreef:Dus volgens jou moet ik alle kleuren rijjasjes gewoon toestaan in de ring?
Als ik iemand in een grijs jasje in de ring krijg en ik weet dat dat geen clubtenue is, dan mag die persoon gewoon een ander jasje gaan aantrekken.
oosterhoff schreef:KarinvdM schreef:Dus volgens jou moet ik alle kleuren rijjasjes gewoon toestaan in de ring?
Als ik iemand in een grijs jasje in de ring krijg en ik weet dat dat geen clubtenue is, dan mag die persoon gewoon een ander jasje gaan aantrekken.
Ik snap je punt wel maar het is niet jou verantwoordelijkheid toch?!!
Ik zou graag weten wie hier wel moet ingrijpen. De regel is gewoon niet duidelijk gesteld door de KNHS
Stel dat jij dat doet en de deelnemer zegt tegen jou: "Dat is uw verantwoordelijkheid niet". Wat doe je dan?
Citaat:Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:....
Citaat:Leden van verenigingen waar een verenigingstenue is ingesteld, zijn gehouden in dat tenue aan de wedstrijden deel te nemen, behoudens indien zij starten in de klassen Z1 of Z2.
Citaat:In principe draagt iedereen blauw of zwart
)