Proefje uit het hoofd ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Proefje uit het hoofd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:10

In Zweden was je vanaf +/- M1 niveau verplicht om uit je hoofd te rijden. Dat zouden ze in Nederland ook eens in moeten voeren, geeft een hoop meer rust op wedstrijden!

Ik rijd eigenlijk altijd uit mijn hoofd. Ik teken de proef een paar keer uit op een papiertje, en/of loop hem een paar keer door de kamer. Ook rijd ik ze voor ik ga starten nog een keer meter voor meter in mijn hoofd. Dat laatste is ook een hele goede concentratie-oefening btw.

9moonlight9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:11

Als ik en proef ga rijden zorg in elk geval dat ik het uit mijn hoofd weet Ja En dan kan je altijd nog een voorlezer vragen. Stel dat je een blackout krijgt luister je daar naar en anders sluit je je meestal automatisch af vor je voorlezer *LOL* tenminste dat heb ik altijd niet altijd even handig want als je ej voorlezer niet hoort heb je meer kans op fouten.

Ik loop de proef ook altijd door me kamer *LOL* me moeder snap er nooit wat van.
En tekenen help ook inderdaad Ja

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:50

Valentijn schreef:
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar oefen het eerst thuis is in de bak zonder en met voorlezer.
Dan kun je bepalen wat je fijner vint.
Als je je eerste wedstrijd gaat rijden, zou ik zeker een voorlezer regelen. Eerste wedstrijd is vaak erg spannend en heb je zeker te weten last van wat zenuwen.
Wat ik eens bij iemand heb gezien die het proefje uit dr hoofd had geleerd, maar die toch liet voorlezen, was dat ze verkeerd reed. Ze dacht dat het zo moest zoals zij het dacht, en luisterde dus niet naar de voorlezer.
@ Woest: Als de jury binnen in een hokje zit, horen ze niet wat de voorlezer leest. Dat maakt dus helemaal niks uit :)

dat denk je....maar is echt niet zo...je hoort alles in een juryhokje!

zeisternaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:11

het is heel handig om je proefje uit je hoofd te doen want je hoeft niet meer op de voorlezer te letten.
alleen wat ik zelf een keer heb gehad is dat ik een figuur was vergeten om te rijden. dat is niet zo super.
de laatste keer had ik helemaal niet voor mijn proef geleerd en toen ben ik eerste geworden. ik ben wel altijd heel zenuwachtig als ik niet voor mijn proef heb geleerd.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:41

Proefje ken ik meestal wel uit mijn hoofd. Maar ik vind het toch prettiger als een voorlezer het voorleest. Lijst
Nadeel is dat je wel een voorlezer moet vinden die je wilt voorlezen.
Tot nu toe altijd gelukt. Haha!

xLijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:38

Kion99 schreef:
Zoals de tittel al zegt,
Ik ga morgen op wedstrijd en ik ben er over aan het nadenken om het proefje uit me hoofd te doen.
Maar ik ben bang dat ik alles vergeet als ik de ring in moet.
Heeft iemand ervaring ermee om je proefje uit he hoofd te doen?
En misschien ook tips.

groetjes

Owja ik start L2 dus niet zo´n heel ingewikkeld proefje

Ik zal je even wat vertellen wat mijn rare vriendin en ik doen ! Clown

Mijn vriendinnetje heeft een stokpaard en zei heeft een hele ruime woonkamer.. een paar weken van te voren gaat zei oefenen en lees ik meestal voor! Clown (proefjes kan je vaak van internet afhalen als je niet zon boekje hebt! Knipoog ) dan gaat ze gewoon lopen bij stap en ze doet alles keurig Vork
haar moeder rijdt ook paard en zij leest er proefjes gewoon door

Knipoog
succes Haha!

raydancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:46

voordeel van hem uit je hoofd leren is dat je goed vooruit kan denken.

xLijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:56

raydancer schreef:
voordeel van hem uit je hoofd leren is dat je goed vooruit kan denken.

Dat is waar Ja