Dag van te voren in vlechten, hoe blijft het zitten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Re: Dag van te voren in vlechten, hoe blijft het zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 19:23

Sizzle schreef:
En is het gelukt?
Ik had vandaag gevlochten, vervolgens paard vastgezet om de trailer aan te haken, kom terug (5 minuten later), heeft ze de knoop losgemaakt en alle vlechtjes er weer uitgeschuurd aan de waterbak (zucht). Gelukkig had ik nog wel een kwartiertje speling.

aii... dat is minder..
Bij mij is het helemaal goedgegaan! Ze zaten er nog keurig allemaal in, zonder zaagsel of wat dan ook ertussen Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 06:53

Ik vlecht altijd de dag van te voren, 3 's morgens om 4 uur vlechten vind ik zelf geen succes. Doe een half uur per pony erover, tussen de 15 en 20 knotjes. En ze blijven met gemak een week zitten, gebeurd ook wel eens.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 10:10

Ik vlecht eigenlijk altijd 's ochtends, heb het me zo aangeleerd.
En als ik dan op de wedstrijd kom is er soms al weer eens eentje uit.
Dus als ik de dag ervoor vlecht zit er niet zoveel meer in ben ik bang Haha!

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:07

Met naald en draad blijft goed zitten Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:17

Tuusi_Minion schreef:

Bij mij nog niet Haha! ik ben druk aan het oefenen, maar het lijkt nog nergens op. Voorlopig nog maar even met elastiekjes dus Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:38

2 uren is wel ontzettend veel!

Bij de volbloed durf ik het rustig de dag tevoren. Ze staat zo stil als een standbeeld en binnen 10 minuten heb ik alles erin zitten. De volgende dag zit het nog perfect.
De vos is vreselijk. Die schuurt net zolang tot alle knotjes los zijn en de manen eraf. Dus bij hem moet ik het op de dag zelf doen. En ja, soms sta ik wel eens om half 4 te vlechten Bloos Dat moet dan ook nog eens met 2 man. Eentje moet hem voor vasthouden en de ander vlechten. Hij breekt dan ondertussen de tent af Haha!

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:43

als ik de volgende dag vroeg op wedstrijd moet, maak ik alleen vlechtjes en laat die los hangen,
ik maar er dan de volgende dag knotjes van, dat is toch zo gebeurd Knipoog

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:44

Je kan het met naald en draad doen! Blijft erg goed zitten en ziet er mooi uit! En ook geen last van elastiekdoosjes die omvallen en je dan weer allemaal op kan rapen Knipoog

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:46

Ik doe ook altijd de dag van te voren knotjes in en ze blijven altijd zitten, maar ik doe er wel 2 elastiekjes om Lachen

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:03

Het beste blijft het inderdaad met naald en draad zitten, en dan krijg je (vind ik) ook mooie knotjes. Maar dan moet je wel even oefenen voordat je het onder de knie hebt Haha! Ik vlecht soms de dag van te voren meestal s'ochtends maar met naald en draad is er nooit 1 uit...

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 09:19

Sizzle schreef:
En is het gelukt?
Ik had vandaag gevlochten, vervolgens paard vastgezet om de trailer aan te haken, kom terug (5 minuten later), heeft ze de knoop losgemaakt en alle vlechtjes er weer uitgeschuurd aan de waterbak (zucht). Gelukkig had ik nog wel een kwartiertje speling.

haha, heel herkenbaar! Ik moet dat ook net voor we gaan pas doen, paard vastzetten terwijl ik de spullen in de auto doe, anders heeft ie alle vlechtjes er al uitgeschuurd. Alleen de mijne gebruikt niet de waterbak maar de voerbak.

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 09:29

Nibbit schreef:
Tuusi_Minion schreef:

Bij mij nog niet Haha! ik ben druk aan het oefenen, maar het lijkt nog nergens op. Voorlopig nog maar even met elastiekjes dus Tong uitsteken

Ik ben ook nog aan het oefenen maar mijn moeder kan het eg super!! en blijven perfect zitten.,

Mijn merrie laat ze netjes zitten, maar de schimmel kan ik alleen de dag van te voren vlechtjes maken en de dag derna pas invlechten.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:37

Scum schreef:
2 uren is wel ontzettend veel!

Bij de volbloed durf ik het rustig de dag tevoren. Ze staat zo stil als een standbeeld en binnen 10 minuten heb ik alles erin zitten. De volgende dag zit het nog perfect.
De vos is vreselijk. Die schuurt net zolang tot alle knotjes los zijn en de manen eraf. Dus bij hem moet ik het op de dag zelf doen. En ja, soms sta ik wel eens om half 4 te vlechten Bloos Dat moet dan ook nog eens met 2 man. Eentje moet hem voor vasthouden en de ander vlechten. Hij breekt dan ondertussen de tent af Haha!

Ja dat is inderdaad veel maar in die tijd heb ik geprobeerd om haar manen te trekken, die zijn nu zo'n 15 cm lang en dat vlecht niet echt lekker en duurt ook langer. Maar daar had madam geen zin in, ze sloeg de hele tijd met haar hoofd in de lucht, toen heb ik het maar opgegeven maar madam had er ook geen zin meer in dat ik haar manen ging vlechten..

Om half 4 al vlechten? jeetje hoe laat ga jij dan op bed? Dat zou ik echt niet kunnen Afgod

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 08:07

Niet slim om manen te trekken en te vlechten tegelijk. Als de manen te lang zijn kun je beter in de week ervoor trekken, dan blijven ze met het vlechten tenminste goed stil staan. Als je eerst trekt willen ze vaak niet meer stil blijven staan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 08:43

DjunDjun schreef:
Ja dat is inderdaad veel maar in die tijd heb ik geprobeerd om haar manen te trekken, die zijn nu zo'n 15 cm lang en dat vlecht niet echt lekker en duurt ook langer. Maar daar had madam geen zin in, ze sloeg de hele tijd met haar hoofd in de lucht, toen heb ik het maar opgegeven maar madam had er ook geen zin meer in dat ik haar manen ging vlechten..

Om half 4 al vlechten? jeetje hoe laat ga jij dan op bed? Dat zou ik echt niet kunnen Afgod

Ik trek ze meestal een week van tevoren. Dan zijn ze toch iets makkelijker te vlechten.
Gelukkig hoef ik ze alleen bij de vos te trekken. Die heeft gewoon dikke manen.
De volbloed is weer heel gemakkelijk. Die heeft dunne manen, dus die ga ik echt niet trekken. Die knippen we mooi bij.

Tja, als ik om half 4 moet vlechten ben ik daar ook niet zo blij mee. Maar dat gebeurt vrijwel alleen als we naar een SGW gaan. Meestal ben ik dan ook nog eens heel laat de avond ervoor klaar met spullen poetsen en auto inruimen enz. En als ik dan in bed lig ben ik bang dat ik door de wekker heen ga slapen omdat het zo vroeg is. Met als gevolg dat ik nog wakker blijf liggen tot 2 uur.
Je kunt je wel voorstellen dat de volgende dag na de wedstrijd wel kapot ben Haha!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 08:53

Neonlight schreef:
Niet slim om manen te trekken en te vlechten tegelijk. Als de manen te lang zijn kun je beter in de week ervoor trekken, dan blijven ze met het vlechten tenminste goed stil staan. Als je eerst trekt willen ze vaak niet meer stil blijven staan.

Nee inderdaad maar ik was het helemaal vergeten, had er niet bij nagedacht.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:16

Niet hele topic door gelezen.
Maar je kunt ook gewoon elke dag vlechtjes/kontjes maken. en dan uiteindelijk ben je er zo goed in dat je het binnen 20 minuten er in hebt zitten Clown

Ik vlecht altijd een dag van te voren anders moet ik te veel staan op een dag en dan heb ik erg veel pijn in mijn enkels. Ik doe het altijd met naald en draad en dan goed strak met water vlechten. Het blijft dan heel goed zitten.

Je kunt ook de manen alvast verdelen(staartjes) en dan de volgende dag vlechten en knotten er in draaien.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:49

Ik maak al wel de vlechten, maar de knotjes nog niet. Die heb ik er met een klein half uurtje altijd allemaal goed inzitten. Mocht er een vlecht lelijk geworden zijn, dan die ik die nog over.

Knotjes schuurt of schud mijn paard er echt uit. met alleen de vlechten laat ie alles netjes!