2221 schreef:Ik weet niet wie jij bent maar ik geloof iemand die niet verder komt dan nederland met je paarden. Ik reis door heel europa met paarden. Bandageren kan geen kwaad, en blijft alles veel beter zuiver. En zo vervelend is het niet, het is maar net wat ze gewend zijn hè. En als je denkt dat wij niet naar het paard kijken heb je het goed mis, anders zouden wij nooit zo goed kunnen presteren.
Bandageren kan wel degelijk kwaad, zowel om staart als om benen. Met name dan als je het niet goed doet, maar kom niet aan met "kan geen kwaad". Ik zal aannemen dat jij wel goed bandageert en dan zal het in principe wel goed gaan en inderdaad blijft het paard onder de bandage schoner, maar ja, ik trek nou eenmaal gewoon een vies paard uit de wei en zet haar met modder en al op de wagen. Tegen de tijd dat ik ga rijden haal ik die borstel er wel overheen.
En hoe goed jij met je paard presteert heb ik volstrekt geen beeld bij, dus dat is een loos argument in deze discussie. Je zinsnede "het is maar net wat ze gewend zijn" geeft al aan hoe goed je naar de mening van je paard luistert.