transportbeschermers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:44

2221 schreef:
Waratje, Heb je nooit gehoord van een staart vlechten, opbinden en dan bandageren?

Mja, wel van gehoord, ook van de gevolgen van bandageren van een staart (was ook einde staart). Meeste mensen die ik ken die een staart invlechten, doen er hoogstens een staartzak omheen, maar niemand die ik ken neemt de extra moeite van opbinden en dan bandageren. Lijkt me ook eerlijk gezegd vreselijk vervelend voor het paard, maar goed, daar wordt toch niet al teveel naar gekeken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:47

nathalie16 schreef:
ik denk zeker dat die dingen wel belangrijk zijn!
mijn paard kan heel raar de trailer komen uitzetten, afgelopen weekend viel ze ook op de laatklep, toen was ik toch echt blij dat ik ze toch om had Knipoog

Misschien eens wat tijd besteden aan het fatsoenlijk verlaten van de trailer? Kun je een paard gewoon leren, hoor, kleine investering in tijd en moeite die zich in de toekomst ruimschoots terugbetaald.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:12

wat is dar voor een dom commentaar..
daar heb ik genoeg tijd aan besteed, ben al lang blij dat ze dr in 1x op loopt..
een ze kwam d'r super rustig uit maar struikelde..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:59

nathalie16 schreef:
wat is dar voor een dom commentaar..
daar heb ik genoeg tijd aan besteed, ben al lang blij dat ze dr in 1x op loopt..
een ze kwam d'r super rustig uit maar struikelde..

Dat is niet de indruk die je wekt met je eerdere bericht. Mijn eerste gedachte was ook dat opvoeden wel eens heel zinvol zou kunnen zijn. Klein beetje opletten dus hoe je iets schrijft, of de opmerkingen maar laten gaan.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:53

Mensen alsjeblieft!!
Sommige mensen zetten hun Paard Mét en andere zonder bescherming op de trailer! Dat moet ieder voor zich weten.
TS vraagt om meningen en ervaringen van anderen..
Sommige zetten hun paarden bloot op de trailer, anderen met bescherming!
Laat iedereen doen wat hem t beste lijkt, en vlieg mekaar niet aan met nutteloze argumenten als "dan moet je normaal rijden"...
Zow de kerst engel heeft gesproken Haha!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:18

indd! die dingen zijn gemaakt om te beschermen, dus het zal wel degelijk helpen..
+ bij nationale wedstrijden zie je ze allemaal bescherming omhebben..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:21

Ik gebruik ze tegenwoordig altijd Ja
De laatste keer heeft ze er 1 dwars door midden gekregen. Nou ik heb liever dat ding in tweeën liggen dan dat mn paard der hele been open heeft liggen

2221

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:17

Waratje schreef:
2221 schreef:
Waratje, Heb je nooit gehoord van een staart vlechten, opbinden en dan bandageren?

Mja, wel van gehoord, ook van de gevolgen van bandageren van een staart (was ook einde staart). Meeste mensen die ik ken die een staart invlechten, doen er hoogstens een staartzak omheen, maar niemand die ik ken neemt de extra moeite van opbinden en dan bandageren. Lijkt me ook eerlijk gezegd vreselijk vervelend voor het paard, maar goed, daar wordt toch niet al teveel naar gekeken.

Ik weet niet wie jij bent maar ik geloof iemand die niet verder komt dan nederland met je paarden. Ik reis door heel europa met paarden. Bandageren kan geen kwaad, en blijft alles veel beter zuiver. En zo vervelend is het niet, het is maar net wat ze gewend zijn hè. En als je denkt dat wij niet naar het paard kijken heb je het goed mis, anders zouden wij nooit zo goed kunnen presteren.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:30

ik doe mijn paard ook transport beschermers om in de trailer, die dingen zijn gemaakt om te beschermen, dus zullen ze vast wel ergens goed voor zijn..

en over dat lopen, dat is toch maar een paar stapjes?? het is idd niet de bedoeling om daar kilometers mee te gaan wandelen..

je paard staat alleen maar stil, dus kwaad kunnen ze ook niet..

ik vind het eigenlijk het zelfde als met been beschermers met rijden, ik rij ook nooit zonder, want heb een ongeluk gehad met me paard, en als hij geen beenbeschermers om had, dan had ik hem kunnen laten inslapen..

ik bescherm hem dus liever.. ik zorg liever dat hij niets krijgt door ze om te doen, dan dat ik straks dingen moet gaan genezen, omdat ik geen transport beschermers omdoe..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:14

2221 schreef:
Ik weet niet wie jij bent maar ik geloof iemand die niet verder komt dan nederland met je paarden. Ik reis door heel europa met paarden. Bandageren kan geen kwaad, en blijft alles veel beter zuiver. En zo vervelend is het niet, het is maar net wat ze gewend zijn hè. En als je denkt dat wij niet naar het paard kijken heb je het goed mis, anders zouden wij nooit zo goed kunnen presteren.

Bandageren kan wel degelijk kwaad, zowel om staart als om benen. Met name dan als je het niet goed doet, maar kom niet aan met "kan geen kwaad". Ik zal aannemen dat jij wel goed bandageert en dan zal het in principe wel goed gaan en inderdaad blijft het paard onder de bandage schoner, maar ja, ik trek nou eenmaal gewoon een vies paard uit de wei en zet haar met modder en al op de wagen. Tegen de tijd dat ik ga rijden haal ik die borstel er wel overheen. Tong uitsteken
En hoe goed jij met je paard presteert heb ik volstrekt geen beeld bij, dus dat is een loos argument in deze discussie. Je zinsnede "het is maar net wat ze gewend zijn" geeft al aan hoe goed je naar de mening van je paard luistert. Duivel

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:39

nou dan ga jij ook met goede voorbereidigen op wedstrijd Knipoog

2221

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:09

Volgens mij is waratje regionaal niveau dat hij hem zo uit de wei trekt met de modder er nog op. Ik zal er wel te weinig verstand van hebben. En dan zonder deken onder de modder de wagen op???

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:15

haha en zonder te vlechten, achja iedereen z'n eigen manier Knipoog

2221

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:35

Ja, en die wil mij vertellen dat bandageren slecht is, mits je het goed doet, ????

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:56

Citaat:
Ik weet niet wie jij bent maar ik geloof iemand die niet verder komt dan nederland met je paarden. Ik reis door heel europa met paarden. zo vervelend is het niet, het is maar net wat ze gewend zijn hè. En als je denkt dat wij niet naar het paard kijken heb je het goed mis, anders zouden wij nooit zo goed kunnen presteren

poeh,, poeh,,
en jij bent?
sorry hoor hier kan ik niet zo goed tegen,, mensen die het maar hebben over hun geweldige prestaties, jaaa jaa....
terwijl het hier over iets heel anders gaat..

hebben we hier toevallig ook te maken met een rasechte penny??

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:01

Ik was er toevallig net over aan het twijfelen om ze te kopen. Maar ik denk, al is het alleen maar voor de zekerheid, dat het altijd beter is dan niets erom! De benen van een paard zijn toch al zo kwetsbaar.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:05

tinaaz schreef:
Citaat:
Ik weet niet wie jij bent maar ik geloof iemand die niet verder komt dan nederland met je paarden. Ik reis door heel europa met paarden. zo vervelend is het niet, het is maar net wat ze gewend zijn hè. En als je denkt dat wij niet naar het paard kijken heb je het goed mis, anders zouden wij nooit zo goed kunnen presteren

poeh,, poeh,,
en jij bent?
sorry hoor hier kan ik niet zo goed tegen,, mensen die het maar hebben over hun geweldige prestaties, jaaa jaa....
terwijl het hier over iets heel anders gaat..

hebben we hier toevallig ook te maken met een rasechte penny??

sorry, maar ik vind dat hij gelijk heeft! die dingen zouden toch niet bestaan als ze slecht zijn?

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:10

2221 heeft t toevallig volgens mij over bandageren, niet over die onzin van transport beschermers Knipoog. Vind dat 2221 aan de ene kant wel gelijk heeft, maar wat hebben 'jouw prestaties' hier mee te maken..? Dat iem het niet met jou eens is over ene bepaald onderwerp betekend dat niet direct dat diegene het helemaal mis heeft, omdat jij zogenaamd zo goed presteert onder met wat jij doet.. Ik vraag me wel af wie jij dan bent dat jij zo agressief reageert op zo iets waar je ook gewoon je mening op kan zeggen zonder iem af te kraken, dat vind ik echt ronduit sneu.

2221

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:21

ja, ieder doet het tenslotte op zijn eigen manier. En hoe je het ook doet het is in andermans ogen toch nooit goed.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:26

Bij jou waarschijnlijk.

Edit: Ben benieuwd naar foto's oid naar hoe goed jij het wel niet doet in de sport met jou geweldige prestaties.. LachenAls t waar is wat je allemaal zegt Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 01:05

nathalie16 schreef:
sorry, maar ik vind dat hij gelijk heeft! die dingen zouden toch niet bestaan als ze slecht zijn?

Sigaretten.....?

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 01:41

transport beschermers, beetje blijven nadenken waar het topic over gaat he Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 10:28

sigaretten gebruik ik ook niet Clown

even on topic, het heeft niets met prestaties te maken of je je paard wel of niet inbandageert op de trailer.
Het heeft wel een heel stuk te maken met de opvoeding van je paard, ook met bandages lopen moet ie leren.
Mijn ervaring met de meeste transportbeschermers is dat ze te groot zijn en afzakken, die krengen zijn altijd te ruim. Als ze niet goed pas zitten dan heeft je paard er alleen maar last van. Zakken ze af dan hangt er een rand onder zn hoef waar ie met zn andere voet op kan gaan staan en dan heb je de poppen aan het dansen! Dan doen die krengen meer kwaad dan goed.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:31

2221 schreef:
Volgens mij is waratje regionaal niveau dat hij hem zo uit de wei trekt met de modder er nog op. Ik zal er wel te weinig verstand van hebben. En dan zonder deken onder de modder de wagen op???

*Hik* Rij ik tegenwoordig als jongetje wedstrijden?????? Gut, laat ik daar nou nog niets van gemerkt hebben....... Clown