M Jury-cursus

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky74

Re: M Jury-cursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:02

Gisteren ook de theorie uitslag gehad van de Z cursus.
Ik mag ook door naar Wanroy voor het praktijk examen.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 14:11

Gefeliciteerd Nicky74!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:29

Gefeliciteerd Nicky74!!!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:31

Tyrza schreef:
Geen idee. We hebben alleen Frits en het gaat zoals altijd. Van wie heb je dat gehoord???

O dan zit je bij een andere Z-cursus. Dit ging over Adriaan..... die is enorm snel met alles. Die groep heeft de twee weken voor het praktijkexamen niet eens cursus en gaan dan direct het examen in en ze snappen er werkelijk niets van.... (zeggen meerdere cursisten uit die groep) dacht dat jij daar ook in zat.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:19

Wij boften, door omstandigheden werd er tussendoor een les avond verschoven naar afgelopen donderdag, dus dat was nog even fijn voor het examen.

Pft... nu ik dit schrijf krijg ik al kleffe handjes voor het examen Nagelbijten / Gniffelen

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:28

Tyrza schreef:
Wij boften, door omstandigheden werd er tussendoor een les avond verschoven naar afgelopen donderdag, dus dat was nog even fijn voor het examen.

Pft... nu ik dit schrijf krijg ik al kleffe handjes voor het examen Nagelbijten / Gniffelen

Jullie hebben toch hoop ik wel gewoon cursus tot het examen he......

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 08:03

Waneer hebben jullie praktijk examen dames?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:55

Woensdag de 13e.... afgelopen donderdag de laatste cursus avond gehad.

maar oversized, ik snap je niet: Eerst zeg je dat een bepaalde Z groep extra goed begeleid zou worden en daarna zeg je dat het niet onze groep, maar die van hamoen zou moeten zijn. Maar daarna zeg je dat deze groep juist er niets van snapt vanwege het cursus schema?

Tja.. het is zondag, dus mijn hersenactiviteit is dan wat lager... Tong uitsteken

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 14:14

Alvast succes gewenst voor woensdag allemaal!
Wij moeten de 19e examen doen, mij benieuwen...
Wie hebben jullie als examinator?
Wij mr. Peeters.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:05

Peeters en Ernes. Peeters zit in ronde 1, Ernes in ronde 2.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:25

Tyrza schreef:
Woensdag de 13e.... afgelopen donderdag de laatste cursus avond gehad.

maar oversized, ik snap je niet: Eerst zeg je dat een bepaalde Z groep extra goed begeleid zou worden en daarna zeg je dat het niet onze groep, maar die van hamoen zou moeten zijn. Maar daarna zeg je dat deze groep juist er niets van snapt vanwege het cursus schema?

Tja.. het is zondag, dus mijn hersenactiviteit is dan wat lager... Tong uitsteken

Nee joh juist niet!! Ze worden juist helemaal niet goed begeleid....

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:28

oversized schreef:
Allemaal van harte gefeliciteerd. Had al gehoord dat de IZ cursisten erg goed begeleid worden dit jaar!! Hoe zit dat Tyrza??
Als ik het goed lees klopt dat wel met het theorie-examen in ieder geval haha. We blijven duimen hoor!

Ik had er even bij moeten zetten NOT ipv de uitroeptekens geloof ik Haha! sorry als ik je op het verkeerde been heb gezet. Deze cursisten klagen allemaal nl..... Slechte begeleiding dus. Ik refereer nog naar het theorie-examen.... nah ja... ik bedoelde dus juist NIET goed begeleid.... sorry Bloos

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 11:01

Tyrza schreef:
Peeters en Ernes. Peeters zit in ronde 1, Ernes in ronde 2.

Ja, zo hebben wij het ook!
Ik was W. Ernes even vergeten... Bloos

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:19

oversized schreef:
Ik refereer nog naar het theorie-examen.... nah ja... ik bedoelde dus juist NIET goed begeleid.... sorry Bloos

Hoezo? Zijn er dan gezakt?

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:22

Ik ga morgen voorrijden bij de M jurycursus in Wanroij. Vind het wel is een keertje leuk omdat mee te maken. En de kritiek te horen. Clown

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:09

Tyrza schreef:
Nee, denk dat wij het pas volgende week te horen krijgen. dhr Nijskens had die van Ermelo nog niet ontvangen om na te kijken, dus die van Wanroij zullen ook nog wel op zich laten wachten...

Dat bedoel ik.... ben ik nu echt zoooooo onduidelijk??? Huilen

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:10

Tyrza schreef:
Hier niet. Naar mijn weten zijn de formulieren nog niet eens verzonden naar degenen die ze moeten nakijken.

Met een beetje mazzel weten we het pas enkele dagen voor het examen (volgende week woensdag)

en dit ..... Tong uitsteken

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:46

Nou... ik hoorde vandaag dat er iemand van de Ermelo groep 2 x een 10 had!!! Ja Dus zo slecht zal de begeleiding niet zijn Knipoog

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:26

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! EN WE ZIJN GESLAAGD!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:29

Tyrza, gefeliciteerd!!! Hyper! Hoe zaten deze heren qua punten? De IL heeft ook Ernes en Peeters met het praktijexamen en ons werd geadviseerd niet te laag te gaan zitten met de punten omdat hun nogal hoog zitten

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:32

mn moeder heeft ook theorie behaald voor de M cursus
met een 8,5 en een 9,4 volgens mij...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:56

kraal schreef:
Tyrza, gefeliciteerd!!! Hyper! Hoe zaten deze heren qua punten? De IL heeft ook Ernes en Peeters met het praktijexamen en ons werd geadviseerd niet te laag te gaan zitten met de punten omdat hun nogal hoog zitten

Nee, het is altijd moeilijk te zeggen, maar het wordt over het algemeen meer gewaardeerd dat je wat hoger dan wat lager zit. Ik heb ook erg positief zitten punten (zat bij Ernes in de groep, thank god!), maar we hadden bij het laatste paard wel even onze bilspieren aangeknepen:

peerd moest vanuit galop bij C terug naar draf.... en dat deed ie niet..... volgende lange zijde moest hij van tussenletter naar tussenletter SB lopen en dan halve volte halve baan.... peerd bleef galopperen op SB lijn... ze kreeg em nog net 3 passen in draf, vergat halve volte (ingreep) en halverwege volte galopperige dribbels.... Nagelbijten / Gniffelen

Tja... wat geef je daarvoor?

Ik heb iig een 1 voor de overgang, 1 voor de SB, 3 voor de volte (-2 voor ingreep) en een 4 bij gehoorzaamheid en effect v hulpen gegeven...

Dus als het MOET, DURF lager te gaan zitten. Dit werd bij de uitslag op het hart gedrukt door Ernes. Veel cursisten durfden nml niet omlaag te gaan en gaven hiervoor vieren... das natuurlijk veel te hoog. En een hoop moeten daarom ook herkansen...

En vergeet niet de lichtpuntjes te zien Knipoog

Succes meiden!!!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 07:06

Tyrza schreef:
Nou... ik hoorde vandaag dat er iemand van de Ermelo groep 2 x een 10 had!!! Ja Dus zo slecht zal de begeleiding niet zijn Knipoog

Of ze kunnen zo goed zelf studeren he!! Knipoog Ze hebben helemaal geen theorie gehad want dat moeten ze zelf maar thuis doen! Deze "student" heeft dat in ieder geval wel goed gedaan thuis moet je maar rekenen Haha!
Maar ehhhhhh JOEHOEEEEE VAN HARTE Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:37

oversized schreef:
Tyrza schreef:

Of ze kunnen zo goed zelf studeren he!! Knipoog Ze hebben helemaal geen theorie gehad want dat moeten ze zelf maar thuis doen! Deze "student" heeft dat in ieder geval wel goed gedaan thuis moet je maar rekenen Haha!
Maar ehhhhhh JOEHOEEEEE VAN HARTE Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Het probleem ligt niet bij de cursusleider. Een betere cursusleider dan Adriaan is er in binnen de KNHS niet te vinden.

Het probleem ligt in het feit dat er maar 6 cursusavonden zijn. Daarin moet zowel theorie als de praktijk behandeld worden. Dit wordt door iedereen als veel te kort ervaren. Je moet dan ook behoorlijk beslagen ten ijs komen om deze cursus tot een goed einde te brengen. Nou kan je je ook afvragen of cursisten die er geen kijk op hebben er in bijvoorbeeld 12 avonden wel kijk op krijgen. Ik vrees van niet!

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:17

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik Adriaan een goede cursusleider vond. Er was inderdaad weinig tijd voor theorie maar dat ligt niet aan adriaan.Hij wilde ook graag dat wij zoveel mogelijk combinaties hebben gezien voordat we de examens ingingen. dat is wel super gelukt.

Ik had examen in de 1e groep bij Jan Peeters en daar zijn toch een hoop mensen in de fout gegaan bij 1 combinatie.
andere 5 combinaties waren geen probleem maar 1 paard was gehele proef tegen de hand en aan het bokken tijdens oefeningen dus ja dat was wel een lastiger proef om te beoordelen.

Helaas dus wel een aantal die voor het herexamen moeten.

Jammer vond ik dat de examen commissie te laat was. Wij moeten veel verder reizen om in Wanroy te komen en dan zijn de mensen uit Ermelo te laat.Er was een lange file op de A50 ivm omgevallen vrachtwagen.

1 cursist is zelfs niet gekomen voor het examen.( deze cursist moest ook nog theorie examen doen)

gelukkig ben ik zelf wel geslaagd.