Ze kunnen dus zelf beslissen of ze buiten of binnen komen.
Verder krijgen ze smorgens brokken en musli en hooi en nieuw stro. smiddags/savond ligt een beetje aan hoe vroeg het donker is .weer brok/musli/pulpbrokken en weer hooi en stro erbij.
ze krijgen onbeperkt hooi nu.
in de stal en onder het afak.
Als de weien droog genoeg waren stonde ze daar overdag op en dan rond 3 uur terug op het andere stukje.dan kregen ze alleen smiddags hooi genoeg tot de volgende morgen.
de weien zijn nu te nat (klei) dus staan ze daar niet op. Ze moeten het nu helaas doen met modder maar gelukkig kunnen ze zelf kiezen wat ze willen..
al gebruiken ze het wel graag om in te rollen

heb trouwens een aantal keer het afdak dicht gedaan zegmaar met draden dat ze snachts niet in de modder konden. maar nu liet ik het een aantal keer er weer af en als je dan voorbij rijd savonds zie je dr tog een paar buiten staan en de andere wel binnen. ook smorgens vroeg staan er vaak een paar buiten. Dus ze hebben denk ik liever de draden open. wat nu dus ook weer zo is.
voor mij leek het lekkerder voor ze om gewoon op stal te staan snacht.maar als ik ze zo zie hebben ze het liever anders omdat ze toch vaak naar buiten wandelen op de tijden dat ze anders binnen stonden.

) en een lekkere grote biet. Ze staat op stro.