Kwaliteit leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Welk merk is het 'beste' merk

Parlanti
9 (10%)
Königs
21 (25%)
Derby
9 (10%)
Petry
45 (53%)

Totaal aantal stemmen: 84

creool

Re: Kwaliteit leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 13:56

Revanches schreef:
Aimee schreef:
Absoluut de Königs... bevallen mij vele malen beter dan m'n Petries.

Het merk Parlanti ken ik niet eens Verward

Merk Parlanti zegt mij ook helemaal niks!

Ik heb Petrie's. Ja

Parlanti's zijn italiaanse rijlaarzen (a 750 euro). Je kan ze bekijken op: http://www.parlanti.com/schedaprodotto. ... =9&prod=41

Afbeelding

LisetjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:41

Ik heb ook Petries, de Perfect. SUPER laarzen! Ik heb ze nu bijna 3 jaar en ze zien er nog als nieuw uit!! Ik maakte ze in het begin elke dag schoon en om de dag (zoiets) vette ik ze in. Nu doe ik dat elke week. Ik rijd er alleen mee, ik trek ze net voor het rijden aan en trek ze na het rijden direct uit. Dit houdt ze heel mooi. Als je er dagen op rond loopt (of er alle dagen mee uit mest) worden ze natuurlijk snel lelijk.
Petrie Perfect is ook nog eens de goedkoopste merk leren rijlaars geloof ik (200eu kosten ze).

Groetjes!!

Ohja PS. Als je een beetje zweetvoeten hebt (of je zweet gewoon veel tijdens het trainen) helpt het om voor het rijden steeds een beetje talkpoeder in je laarzen te doen. Dat neemt het zweet op en je glijdt zo heel makkelijk in je laars!

horses19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:06

Ik heb de petrie perfect nog niet zo lang heb ze gekregen met mijn verjaardag denk dat ik ze nu bijna 2 maanden heb maar ik vind ze heerlijk zitten. in het begin wel een beetje last gehad met inlopen maar met rijden zitten ze nu lekker ze kunnen nog wel iets inzakken maar dat komt vanzelf Knipoog

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:27

Ik heb derby's en ben er erg over te spreken! Ze zien er bij mij na 2 jaar nog super uit, ondanks dat ik ze niet altijd even netjes onderhoud Bloos Ze zitten super lekker, geen gedoe met inlopen enzo en niet overdreven duur. Wat mij betreft zijn dat de beste laarzen!

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:50

ik heb petrie's (en nog nooit ander merk gehad)
rijd er met dit paar nu anderhalf jaar en heb ze elke dag aan (behalve op dagen als vandaag dan Haha! )

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:53

ik heb 4,5 jaar cavallo gehad. Op een gegeven moment liet de "lak" los, nu heb ik sinds een half jaar umbria's. Vrij onbekend merk, maar zo soepel. Het is gewoon rundsleer, maar het lijkt wel kalfsleer! ideaal dus.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:54

Ik ga voor Könings, al moet daarbij gezegd worden dat ik nog nooit een ander merk heb gehad Bloos

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 09:58

Sinds afgelopen donderdag ben ik in bezit van een paar Petrie Standaard laarzen. Vanwege het slechte weer heb ik nog maar 1 keer ermee gereden en mijn enkels hebben wel een beetje moeten lijden. Maar ja, wie mooi wilt zijn...... Haha!
Hopelijk is het binnen een paar weken beter en ga ik er veel plezier aan beleven. Maar in vergelijking met andere merken vond ik dit een goede prijs/kwaliteit verhouding (€ 300 bij Van Huet inclusief kleine aanpassing i.v.m. wijdere rechterkuit).

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:22

De kwaliteit van Parlanti en lli Fabbri vind ik het beste, de laarzen zijn van kalfsleder dus mooi soepel. Ook bij intensief gebruik blijven ze mooi. Het leder van de lli Fabbri laarzen is wel wat zachter waardoor het iets sneller slijt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:07

Als je het over kwaliteit hebt, eigenlijk zijn alle leren laarzen veel slechter dan de dure merkschoenen. De afwerking is over het algemeen om te huilen, geen inlegzool, bij de hak zit dan een soort leer wat binnen de korste keren kapot is, zolen die na 3 maanden versleten zijn (en dat hebben alle merken, ik spreek uit ervaring). Koop je schoenen van 150 euro, dan zijn ze voorzien van een fatsoenlijke inlegzool, netjes afgewerkt aan de binnenkant en ze hebben een goede zool die tenminste 1.5-2 jaar meegaat bij intensief gebruik.
Nu kun je wel zeggen dat je aan leren rijlaarzen andere eisen moet stellen, maar ik vind het niet normaal dat er geen inlegzool inzit als je >200 euro betaalt. En dat er een zool onder zit waar je niet mee kunt lopen omdat ze anders zo weggesleten zijn.
Een zool van een ander soort rubber zou best voldoen voor het rijden, maar ook nog eens slijtvast zijn.
Ik heb verder geen opmerkingen over de buitenkant of de schacht aan de binnenkant. De schacht is meestal netjes gevoerd, de buitenkant netjes afgewerkt. En dit is bij alle merken het geval.

Maar er zijn wel verschillen tussen de laarzen: Derby, soepel leer, heerlijk. zitten vrij snel lekker, maar de standaardmaten zijn mij te laag. WEl maatwerk mogelijk. Ik vind het verder mooie laarzen. De softjumper is erg slap, maar loopt wel fijn.

Rectiligne Wien (de dressuurlaars) stug leer, goede pasvorm, mooie smalle voet. Ook voor lange mensen in een lange hoogtemaat te krijgen. Maar verder weinig standaardmaten (ik geloof maar 3 kuitmaten en 3 hoogtematen per voetmaat, veel minder dan van Petrie). De schacht heeft geen balijn. Doordat het stuk leer is lijkt het met inzakken mee te vallen (ik heb ze voor wedstrijden, dus nog weinig gebruikt).

Petrie: stug, brede logge voet. De afwerking aan de binnenkant bij de hak is maar zozo, ik ben er binnen 3 maanden doorheen, dan is het eerste stuk weggesleten. Verder gaan de laarzen daarna wel lang mee. Buitenkant blijft mooi. Stugheid is perfect op te lossen door de laarzen veelvuldig met lederolie te onderhouden. Gaan ze niet van kapot (rectiligne ook niet).

Cavallo: minder afgewerkt dan Petrie, wel een fijnere pasvorm bij de voet. De winner eheft ook geen balijn. Zakt dus meer in. De schacht valt iets wijder dan dezelfde maat van Petrie. De zool is de meest slijtvaste zool van alle merken, is wat zachter dan bij andere merken. Ik heb deze laars alleen gepast, en eigenlijk zat de laars direct goed.

MH: geen laarzen voor lange mensen, dus ik heb ze zelf niet (alleen de icerider). Ze ogen grof. Het eerste merk dat tenminste nadenkt over de zolen. Ze zijn wat te grof van profiel vind ik, maar ze slijten niet zo enorm hard.
Nadeel: de afwerking aan de binnenkant. Dit is geen eens leer. Ik vind ze hierdoor het geld niet waard.

Konigs: nooit zelf gehad. Het goedkoopste model vind ik niet mooi, ik vind de naad over de schacht niet mooi. Verder zijn het wel mooie laarzen. GEen eigen ervaring mee.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:36

Petrie!!!!!! Heerlijk soepel. Zakken niet!