Tranquigel, hoeveel gebruikten jullie wat sedatie betreft

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gabon

Re: Tranquigel, hoeveel gebruikten jullie wat sedatie betref

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:14

Meetje22 schreef:
Zou dit eventueel ook een oplossing kunnen zijn wanneer de hoefsmit komt?
Wij hebben namelijk een paard waarbij je nog geen meter in de buurt van zn achterbenen kunt komen,maar waar nu toch echt een smit bij moet.
Of zou ie dan meteen omvallen?
Misschien domme vraag hoor maar voel me niet de aangewezen persoon om dat paard iets te geven en hij vervolgens om valt.

viewtopic.php?sid=&f=111&t=695892&view=unread#unread

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:56

Kims schreef:
ohw dat schiet niet op nee haha
maar kan ik wel extra geven of is dat riskant?

misschien kun je even je DA bellen en vragen hoeveel je maximaal mag geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:57

1 of twee tubes ?!?!!?

Wat dacht je van 2 streepjes.. daar staat hij al van te wankelen! Denk dat je paard spontaan neervalt als je hem 1 hele tube geeft, en geef je hem twee, dat hij een week niet aanspreekbaar is Clown

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 11:20

ShannaY, reageerde je nu nog op mij als TS of op een van de andere reacties Lachen
2 streepjes is namelijk maar voor 70 kilo en mijn paard weegt toch echt bijna 10 keer zoveel dan 70 kilootjes Knipoog
Maar goed ik heb er 1,5 tube/spuit in gedaan en dat was precies genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:06

Eigenlijk op jou post Lachen Ik heb 7 tubes tranquigel meegekregen van de DA omdat mijn paard een peesblessure heeft, en een ontzettende bom is. Ik mocht hem maar max 3 streepjes geven (6 op een dag, s'ochtends en s'avonds) en ik geef hem 2 streepjes, dan sleep hij al met zijn achterbenen, en is zijn coordinatie niet ju van het, reageerd dan ook bijna nergens meer op, en zijn ogen zitten bijna dicht. En dan heb ik een super hyper paard, dat eigenlijk nooit rustig word. Naarmate je het vaker gebruikt worden ze er wel minder gevoelig voor.

Een anderhalve tube.. sjees.. vraag me dan nog bijna af, waarom mensen uberhaubt nog aan scheren beginnen als een paard er zo panish van is Clown

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:47

Mijn paard weegt max 400 kilo en die hebben we 3/4 tube gegeven en dat had geen effect. Ze stond nog steeds gek te doen om te scheren .

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 15:56

ShannaY, dan ben ik blij voor je dat jou paard er zo goed op reageert Knipoog
Bij mijn paard duurde het 5 kwartier voordat hij ietsjepietsje suf werd. Hij kon nog goed lopen en keek nog goed uit zijn ogen.
Een tube Sedalin had altijd meer effect dan de 1,5 tube Tranquigel die hij nu heeft gehad. Ik heb hem zelfs nog minder gegeven dan de DA tegen mij gezegd had dat ik hem mocht geven.
En om meteen je volgende vraag te beantwoorden. Mijn paard heeft een vacht van een shetlander als ik hem niet scheer in de winter, met als gevolg dat hij haast overhit raakt van een flinke training/wedstrijd/springles. Daarbij blijft hij dan heel lang nat, dat is de reden dat ik hem scheer, als het niet nodig was deed ik het namelijk niet.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:32

Op de bijsluiter staat dat je per 35 kg lichaamsgewicht zelfs (voor een zware sedatie) 2 streepjes mag geven! Mijn paard weegt ongeveer 500 kilo dus dat zou betekenen dat ze 28 streepjes mag krijgen voor een zware sedatie! Jou paard reageert waarschijnlijk gewoon erg heftig op tranquigel.

Ik ben absoluut niet van plan om bijna 3 spuiten te geven hoor Knipoog maar ik vroeg me af of het slecht is meer dan 1 spuit te gebruiken, ondanks dat er op de bijsluiter staat dat het geen gevaar op kan leveren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:34

Hebben wij het wel over dezelfde werking van bepaalde spuiten dan? In mijn bijsluiter staat iets heel anders!

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:24

het klopt wel dat er op staat 1 streep voor 35 kg.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:25

ik heb het gewoon over tranquigel Verward

Een spuit in een wit doosje met in het rood geschreven Tranquigel