Lamsvele bontjes achter oren en op z'n neus,mag het of niet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Re: Lamsvele bontjes achter oren en op z'n neus,mag het of n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:17

Ik heb laatst op een wedstrijd een een paardje gezien die een zwart bontje had op het kopstuk. Is niets van gezegd; werd zelfs nog 1e ook Tong uitsteken

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:19

oosterhoff schreef:
Hoe komen die wondjes er? het mag dus inderdaat niet. in het kopstuk kan je kijken of je iets kan vinden in de kleur van je paard zodat het minder opvalt.
Koop een goed hoofdstel wat goed is onderlegt op zowel kopstuk als neusriem. En hang vooral het bit niet te hoog en de neusriem te strak.

idd je hebt toch ook van die shell zingen die je onder het kopstuk kan doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:48

Die mogen ook niet Jessbub, en ook geen stukje textiel of wat dan ook.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:52

Ow,

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:56

@Oversized: mijn paard krijgt geen wonden maar kale plekken. Ik heb drie verschillende hoofdstellen voor hem gekocht in de hoop dat zachter leer het op zou lossen, het hoofdstel past, wordt na het rijden elke keer schoongemaakt en ingevet en het zweet wordt achter de oren met een spons weggewassen (paard wordt na het werk altijd gewassen maar is niet zo gek van water op zijn kop). Ik heb geprobeerd of het hielp om het in te smeren maar hij begon dan harder te zweten en dan ging het wel kapot. Nou, wat voor andere dingen kun je er nog aan doen? In jouw 'diervriendelijk' optiek kun je zo'n paard dus gewoon nooit rijden, want die plekken blijft hij houden. Op wedstrijd of thuis maakt me niet uit, paard moet comfortabel kunnen lopen en dat kan hij door zo'n bontje.

Van de singel kreeg hij trouwens wel wondjes, dat is opgelost door een tijdje met bontje te rijden waardoor de huid de kans kreeg om te wennen aan de wrijving. Nu kan hij gewoon met een singeltje lopen.

Singelbontjes worden trouwens wel oogluikend toegestaan door de KNHS dus de logica erachter Verward

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:00

oversized schreef:
Schijnbaar voelt Urielle zich niet prettig over haar paard met schuurplekken door een gevoelig hoofdje anders reageert ze niet zo heftig op een suggestie.
Uugh ik heb gesproken Haha!

En natuurlijk voel ik me niet prettig bij een paard dat dermate gevoelig is dat hij geen hoofdstel aan kan. Maar al helemaal niet als ik vervolgens 'beschuldigd' wordt van niet-diervriendelijk handelen door met zo'n paard te rijden. Ik doe alles om dat paard gezond en vrolijk te houden, dan zijn zulke opmerkingen echt niet leuk.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:49

ik zou het gewoon proberen, kijken heo de jury werkt. tenslotte moet je toch iets proberen. want je hetb vrijwel geen keus, dit is niet in 2 weken over!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:54

Urielle schreef:
@Oversized: mijn paard krijgt geen wonden maar kale plekken. Ik heb drie verschillende hoofdstellen voor hem gekocht in de hoop dat zachter leer het op zou lossen, het hoofdstel past, wordt na het rijden elke keer schoongemaakt en ingevet en het zweet wordt achter de oren met een spons weggewassen (paard wordt na het werk altijd gewassen maar is niet zo gek van water op zijn kop). Ik heb geprobeerd of het hielp om het in te smeren maar hij begon dan harder te zweten en dan ging het wel kapot. Nou, wat voor andere dingen kun je er nog aan doen? In jouw 'diervriendelijk' optiek kun je zo'n paard dus gewoon nooit rijden, want die plekken blijft hij houden. Op wedstrijd of thuis maakt me niet uit, paard moet comfortabel kunnen lopen en dat kan hij door zo'n bontje.

Van de singel kreeg hij trouwens wel wondjes, dat is opgelost door een tijdje met bontje te rijden waardoor de huid de kans kreeg om te wennen aan de wrijving. Nu kan hij gewoon met een singeltje lopen.

Singelbontjes worden trouwens wel oogluikend toegestaan door de KNHS dus de logica erachter Verward

Mijn paard heeft precies het zelfde: ook kale plekken op haar hoofd en ook singelwondjes gehad ook met bondje gereden en het is nu ook weer over.
ga ik dan ook niet-diervriendelijk met mij paard om??

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:12

Je mag inderdaad niet met bontjes ed. rijden tenzij je dispensatie bij de KNHS hebt aangevraagd.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:41

ik weet niet of het mag , maar volgend mij ligt het ook heel erg aan je jury hoe je er op beoordeeld word Lachen

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:30

het staat ook in de regelemente. en zoasl wat imke zegt.. klopt het dat je er niet mee mag rijden. Knipoog

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:36

Urielle schreef:
En natuurlijk voel ik me niet prettig bij een paard dat dermate gevoelig is dat hij geen hoofdstel aan kan. Maar al helemaal niet als ik vervolgens 'beschuldigd' wordt van niet-diervriendelijk handelen door met zo'n paard te rijden. Ik doe alles om dat paard gezond en vrolijk te houden, dan zijn zulke opmerkingen echt niet leuk.

@Urielle: Je leest niet goed of je weet niet wat een emoticon betekend.
maar laat maar.... zinloze discussie