Linardsje23 schreef:Ik snap dat het een kwestie van aansprakelijkheid is en dat dat allemaal goed geregeld moet zijn. Maar er staan ook allemaal extra regeltjes. ( zoals de uitmestregel)
Ik kan me voorstellen dat het een beetje rauw op jullie 'dak' valt. Aan de andere kant loont het de moeite om het eens van de andere kant te bekijken. Een goed pension wat voor iedereen aangenaam is, kan bij enige omvang, niet zonder goede afspraken. De mestregel is denk ik de richtlijn die geldt voor iedereen. Allemaal uitzonderlijke contracten gaat ook weer niet werken. Kom in onderling overleg gezamenlijk tot een basiscontract en kijk wat je daar als individu aan toe mag/kunt voegen. Laat die ma,wo,vrijdag als mestdag bijvoorbeeld als vast opgenomen worden, en voeg in jouw geval een toevoeging toe voor de ma en donderdag en zet dat erbij voordat je het stuk tekent. Dan blijft de basisregel voor de pensionhouder in tact en ben jij ook tevreden. Wat betreft die kopie WA, aansprakelijkheid is in de ruitersport een onzettend moeilijk gebied. Om je in te dekken als manege, pensionhouder of instructeur valt niet mee en daar betalen ze zelf ook behoorlijk voor (aanvullende aansprakelijkheids verzekeringen voor dekking van letsel - mens en dier- door ongeval oid). Ik denk juist dat het een compliment is, dat ze op jouw stal hun zaakjes goed geregeld willen hebben. Dat pleit voor ze. Dat is vele malen beter dan een pensionhouder die in geval van aansprakelijkheid wegduikt en haar klant met de gebakken peren laat zitten.
Positief benaderen, open communiceren met elkaar (organiseer een bijeenkomst en zet de invoering van dit contract op de agenda, misschien vinden ze dat zelf ook best moeilijk en kun je elkaar helpen) om uiteindelijk fijne afspraken over en weer goed geregeld zien! Dat moet toch lukken samen!
Heel veel succes!
.
(Zelf denk ik dat ze de prijs van het afvoeren van de mest willen terug dringen.)