Wie slikt er nog meer pilletjes tegen wedstrijdstress?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wundergirl_

Re: Wie slikt er nog meer pilletjes tegen wedstrijdstress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:49

Ik slik geen pilletjes, vroeger wel toen ik klein was. Ik werd toen spierwit van de zenuwen Nagelbijten / Gniffelen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:01

Je kan beter naar een lezing van Dr Rico Schuijers gaan ipv pillen slikken!

Ben er gisteren geweest in Ermelo. Hij vertelt ontzettend leuk en geeft je oefeningen mee die echt helpen! Ik geloof dat hij begin dec ook in Wanroy komt Knipoog

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:02

Ik slik geen pilletjes voor de stress, mijn oma heeft ooit gezegd dat ik peterselie in mn schoenen moet stoppen Haha! bij stressmomenten heb ik altijd een takje peterselie in huis Knipoog

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 10:30

0kay, bedankt allemaal!

Ik denk dat ik voor mijn eerste paar wedstrijden toch maar Nervovit van de Kruidvat haal. Dan zien we na die paar wedstrijden wel hoe het gaat zonder iets in te nemen.

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:35

Ik deed het vroeger ook, nu heb ik het gelukkig niet meer nodig.
Gewoon proberen hoor, kan geen kwaad!

angel25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:41

inderdaad resque van bach helpt super, een dagje van te voren mee beginnen, je kan het je paard ook geven vlak voor oud en nieuw bijvoorbeeld, het helpt echt. En het is 100% natuurlijk dus ze krijgen er helemaal niks van en jij ook niet. succes op je 1e wedstrijd!!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:53

Nee geen pilletjes voor mij, ben altijd heel rustig op wedstrijd Lachen
Vroger als kind slikte ik heeeel soms de druppels van Bach, maar of het nou echt hielp Tong uitsteken

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:14

Ikke heel soms. Alleen als het een belangrijke wedstrijd is, of als ik met veel paarden moet starten.
Wel fijn om met die zenuwtjes in je buik weg te hebben. Bloos Haha!
Het is niet zo dat ik niet normaal kan functioneren als ik die niet slik, maar het is gewoon fijn om die kriebels niet te hebben.

Maar als er niets van die wedstrijd afhangt, of het is niet belangrijk oid. Dan heb ik die kriebels helemaal niet.
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 27-11-06 00:18, in het totaal 3 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:15

resceu doet wonderen Clown

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:52

Uit principe ben ik inderdaad ook een beetje tegen om de bovengenoemde redenen.

helaas ben ik zelf zo prestatiegericht dat ik zo zenuwachtig wordt en al mijn spieren ga aanspannen. Mijn paard merkt dat enorm en wordt al even gestresst als mij. Dat vind ik niet de bedoeling....

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:22

Wanneer je net met wedstrijd begint is het in mijn ogen niet raar om jezelf even tot rust te laten komen met iets als rescue remedy. Wanneer je langere tijd onder grote druk staat zijn Rusta druppels van Bloem een aanrader. Voor acute gevallen die Rescue Remedy. (ook handig voor het slapen gaan de avond ervoor Clown ) Dromen
Pas alleen wel op dat je je er niet afhankelijk van voelt. Stel dat je het een keer vergeet mee te nemen, dan zou dat erg vervelend zijn. Het zou jammer zijn als je dan denkt de wedstrijd hoe dan ook te zullen verprutsen, omdat je dan wel gestresst blijft of zelfs erger gestresst raakt.
Als ik erg zenuwachtig ben dan slaat dat op mijn concentratievermogen. Ik gebruik het spul inmiddels niet meer, maar als er iets mis gaat (zoals laatst een val bij het inspringen voor de start) dan wil ik nog wel eens een stukje van het parcour vergeten ofzo. Dat is dan zooooo zonde!
Pas trouwens wel op met het ingredient Sint Janskruid. In kleine hoeveelheden is het niet schadelijk, maar het versnelt de werking van je lever door extra aanmaak van bepaalde enzymen of eiwitten. Wanneer je bijvoorbeeld de pil slikt, dan wordt deze minder betrouwbaar. Wel iets om rekening mee te houden. Ik rusta zit het wel, in rescue remedy niet.

Succes met je wedstrijd!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:39

Dat is handig Bloxy!
en dat is gewoon bij de drogist te verkrijgen???

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 10:54

Bedankt voor alle reacties, hier heb ik veel aan Pling
Ik zal binnenkort even bij de drogist gaan kijken..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:00

ik ga ook maar wat aanschaffen aangezien ik zondag weer hyperventialtie kreeg en midden in me gebroken lijn op de rem ging omdat ik erbijna afdonderde.. werd beetje zwart voor me ogen..

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:36

Bach resceu helpt echt heel goed voor zowel je paard als jezelf.....maar als je zo zenuwachtig bent en
je er niet lekker bij voelt is de lol van het wedstrijd rijden dan er niet vanaf?? je rijd toch wedstrijden voor je lol neem ik aan??

die bach druppeltjes zijn een aanrader, een paar dagen van te voren beginnen s'ochtends en s'avonds
zo op je tong innemen.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 11:39

DunjaR schreef:
Bach resceu helpt echt heel goed voor zowel je paard als jezelf.....maar als je zo zenuwachtig bent en
je er niet lekker bij voelt is de lol van het wedstrijd rijden dan er niet vanaf?? je rijd toch wedstrijden voor je lol neem ik aan??

die bach druppeltjes zijn een aanrader, een paar dagen van te voren beginnen s'ochtends en s'avonds
zo op je tong innemen.

Tuurlijk, doe ik het voor mijn lol. Maar ik heb nog nooit eerder officiele wedstrijden gereden, en mijn paard kan heel onvoorspelbaar zijn. Vandaar dat ik wat zenuwachtig ben voor de eerste keer op wedstrijd.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:43

Dan komt het denk ik wel goed hoor meid neem wat van die druppeltjes en geef ze ook aan je paardje ongeveer 10-15 druppels sochtends en savonds in een stukje brood voor zn bix dan komt het helemaal goed meid!!

heel veel succes met je 1e officiele!!!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 14:49

DunjaR schreef:
Dan komt het denk ik wel goed hoor meid neem wat van die druppeltjes en geef ze ook aan je paardje ongeveer 10-15 druppels sochtends en savonds in een stukje brood voor zn bix dan komt het helemaal goed meid!!

heel veel succes met je 1e officiele!!!

0kay, zal ik doen. Bedankt Haha!

Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:25

Ik heb er een homeopatisch middeltje tegen. Het kan dus geen kwaad als je het neemt. Of het echt helpt..? Ik denk meer dat ik het neem omdat ik dan het gedacht heb dat ik minder zenuwachtig ben Lachen

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:41

Ik ken mensen die wel eens voor een wedstrijd snel een borreltje achter over slaan dit schijnt ook goed te werken.. Clown

mya tis maar wat je wilt he.. Tong uitsteken

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:56

Ik gebruik ook de druppels van Bach en ik geloof dat het wel helpt ook al denk ik dat het tussen mijn oren zit haha. Nu ik wat vaker op wedstrijd geweest ben moet ik wel zeggen dat de zenuwen wat minder worden (gelukkig) Uiteindelijk wil ik het ook zonder kunnen.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:57

smano schreef:
Ik gebruik ook de druppels van Bach en ik geloof dat het wel helpt ook al denk ik dat het tussen mijn oren zit haha. Nu ik wat vaker op wedstrijd geweest ben moet ik wel zeggen dat de zenuwen wat minder worden (gelukkig) Uiteindelijk wil ik het ook zonder kunnen.

ik denk ook echt dat het tussen mn oren zit maar dat maakt niet uit hoor het werkt en daar gaat het om Tong uitsteken Haha!

en dat borreltje hebt natuurlijk ook super je word er een stuk relaxter van Clown

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:59

Ik slik niks.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:01

borreltje hielp niet bij mij Haha! na 2 ook niet. toen maar gestopt.. moest nog over de openbare weg Haha!

maar denk dat ik maar eens aan de yoga ga.