Ik heb het zelfde probleem en oefen mij paard met bij een krukje stil te blijven staan. Maar je kunt ook van touw of band een grote lus maken eventueel een houtje met twee gaten er door rijgen en dan even om je steigbeugelriem en dan terug er tussendoor halen. De lus moet lager uitkomen dan je steigbeugel zodat je wel makkelijker kan opstappen door daar je voet in te doen. Zit je eenmaal dan haal je hem er makkelijk af en stop je hem in je zak. Handig tijdens buitenritten of als je die kruk na het opstappen uit de bak wil hebben en je hoeft je beugels dan niet iedere keer te verstellen. Mijn probleem is mijn paard is zo rond (fries) dat hoe ik hem ook aansingel het zadel schuift naar de zijkant altijd, ook omdat ik de lichtste niet ben dus ik kan alleen met hulp of een krukje......
Trouwens, zo'n uitklapsteigbeugel kost hier op de duitse ebay 19,90 euro, dat valt best mee toch ? Kunnen jullie ook bestellen en naar NL laten sturen dat valt ook best mee......al kan ik niet in je portemonnee kijken natuurlijk.....
magda_90
Geplaatst: 18-12-06 10:38
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 02-05-22 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik ken het. Ik had er nooit moeite mee, tot ik met een krukje ging opstappen omdat dat beter is voor paard en zadel. Sindsdien kom ik er gewoon niet meer op zonder opstapje. En Anouar is echt niet groot, maar 1,60m Anouar weet het ook al, als ik met hem naar een paaltje ofzo loopt gaat hij er netjes naast staan.
Tijdens m'n eerste endurance wedstrijd was ik er voor de finish naast gaan lopen. Niet bij nagedacht dat ik er dan ook weer op moest. Zonder opstapje. Dat was dus een probleem. Het is me wel gelukt. Daarna ben ik gaan oefenen en kon ik het weer aardig. Maar nu ben ik weer lui en ga ik gewoon weer via een opstapje