Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
rohotje schreef:hmm in januari komt mijn veulen deze kant op, maar dus zonder moeder en het is met de trailer misschien wel een anderhalf uur rijden, ben benieuwd hoe we dat dan moeten doen, los, of vast of.. weet in ieder geval dat het zeiltje dicht moet..
Vjestagirl schreef:Wij zetten de merrie op stal, en het veulen in de trailer. Een onwillig veulen kan je er zelfs in dragen. Direct scheiden, niet die moeder de stress geven van niet met haar veulen de trailer uit kunnen, en daarna nog een hele rit terug. Ik neem aan dat moeder en veulen wel vaker uit elkaar zijn geweest?
Karoliefje_ schreef:Wij doen het heel anders..
Wij scheiden ze voorlopig eerst alleen 's nachts, en waneer ze buiten staan overdag staan ze wel samen. Verder staan ze naast elkaar in een stal. Volgend jaar zomer gaat ze wel naar opfok. maar tijdens de winter blijft ze gewoon bij haar eigen vriendjes
.toverpaardje schreef:Joviban, weet jij niet waar je dat kunt vinden over het natuurlijk afspenen? Ik weet niet meer waar ik dat gelezen had, en ik vond het een erg goed stukje. Mits je als eigenaar je daar in kan vinden en de merrie het fysiek aankan, dat boven alles natuurlijk.
rohotje schreef:hmm toch ben ik niet zo voor het vastzetten van veulens in de trailer, ook al staan ze van 2 kanten vast, nog kunnen ze gaan hangen..
maar het gaat daar idd om een jaarling en ik zet haar niet los in een 2 paards trailer, maar zorg ervoor dat ze wat minder ruimte heeft door bv. het schot te laten staan en dan wel gewoon los, ben echt als de dood dat ze onderweg valt of uitglijd en haar eigen ophangt.. vandaar en aangezien ze toch net iets minder stevig op haar benen staat als een jaarling. We gaan eerst eens proberen of ze haar willen komen brengen, die mensen hebben al vaker een veulen vervoerd en wij nog nooit, dus we vinden het toch nog wel een beetje eng