Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
En da's enkel zodat ie wat fijner reageert bij het dressuur rijden, dus om te springen ofzo doe ik ze niet om, heeft ie ook echt niet nodig
runningkawa schreef:Zonder of met een kort stomp spoortje
Hier regaaeert Kawa al 10 jaar goed op.
Ik heb eens wielen aan gedaan, maar toen kreeg ik bijna vliegles.
Ondanks dat er beweert wordt dat dat zachter moet zijn, heb ik daar dus ernstige twijffels bij
AU. (zandhappen)
! 
..) pandabeertje schreef:Die ene keer dat ik met grof wiel reed kreeg is echt vliegles.
Mij kunnen ze veel wijs maken, maar dat grofwiel zachter is? Nee
Miss_Montana schreef:pandabeertje schreef:Die ene keer dat ik met grof wiel reed kreeg is echt vliegles.
Mij kunnen ze veel wijs maken, maar dat grofwiel zachter is? Nee
Dan heb jij waarschijnlijk verkeerd gereden met grof wiel. Normaal gezien zijn deze wel zachter aangezien je ermee rolt ipv duwt zoals bij dressuursporen. Sommige mensen duwen/prikken met een grof wiel, dat doet juist pijn bij een paard. Hoe kleiner het wielt hoe scherper de spoor vanwege het oppervlak. Maar het ene paard reageert er natuurlijk feller op dan de ander.

aafje87 schreef:Grof wiel of niet, de paarden die ik rij zijn allemaal zo ver dat een spoor alleen voor de zwaardere oefeningen nogig is omdat je dan echt preciese hulpen moet geven. Van een stompe uitvoering krijg ik niet de reactie die ik wens omdat ze altijd met wiel zijn gereden.
Ik zelf heb de HS argentaan Balkenhol grof wiel(anky d'r sporen zeg maar)