Stal moet weg van gemeente, wie heeft tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: Stal moet weg van gemeente, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:32

Jeetje van een gezemel zeg!!! Ik zie een keurige stal, met een nette omheining... Niets mis mee!
Ik zou inderdaad zeker een advocaat in de arm nemen.... Zeker omdat het drie jaar geleden wel mocht en nu het bestemmingsplan gewijzigd is niet meer..... Volgens mij mag dan inderdaad alles wat al stond blijven, maar mag er niets nieuws gebouwd worden.... Maar goed, dat kan natuurlijk ook weer per gemeente verschillen...En ik zou het verhaal zoveel mogelijk bekendheid geven. Samen sta je sterk immers.......

Heel veel succes!!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:08

Als het bestemmingsplan is gewijzigd en deze stal stond er al voor het bestemmingsplan wijzigde dan sta je heel sterk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:18

Delphi2 schreef:
Als het bestemmingsplan is gewijzigd en deze stal stond er al voor het bestemmingsplan wijzigde dan sta je heel sterk.

kan je dan de zogenaamde 'planschade' claimen?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 08:34

Nee, dat is heel wat anders.

Bij ons was de situatie gelijkwaardig en mocht de stal blijven staan omdat hij er al stond voor de laatste vastelling van het bestemmingsplan, we kregen er geen vergunning voor maar hij wrd gedoogd.
Je moet jurist te rade gaan hoe het echt zit, is vrij ingewikkelde materie.

girllie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:47

hoihoi,

de gemeente is verplicht je een nieuw stuk grond te geven!!
ik huur zelf ook van de gemeente en dit zijn ze altijd verplicht!
gewoon naar de gemeente gaan en zeggen dat jullie pas weg gaan als hun een stuk grond voor je hebben en zeg er maar bij dat je navraag hebt gedaan en dat dit verplicht is!
maak ze maar bang want hun proberen er natuurlijk wel makkelijk van af te komen.

mvg celine

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:50

Ik zou allereerst even de jurofoon bellen en hen vragen om advies. Vervolgens kun je altijd nog een advocaat inschakelen.
Ik hoop dat dat je alle dingen van de afgelopen jaren nog op papier hebt..

Sterkte!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:50

maar ze huurt niet, ze heeft gekocht... dat ligt weer anders denk ik.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:51

FloortjeM schreef:
uitleg

En wat nu als er een gebruikelijke regeling van overgangsrecht is opgenomen in het nieuwe bestemmingsplan, zonder uitsluitingsclausule voor wat betreft onder het oude bestemmingsplan illegaal opgerichte bouwwerken?

Dit legaliseert niet, maar als er door B en W jarenlang is gedoogd, is het de vraag of ze nu wel mogen optreden? Maar is er hier sprake van jarenlang?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:56

Ik heb het even nagevraagd bij mijn collega en die zei i.d.d. hetzelfde als Misser, je moet kijken of er een overgangsregeling is en of het gebruik door jullie ten tijde voordat het nieuwe bestemmingsplan werd vastgesteld niet strijdig was, indien dit gebruik toen niet strijdig was had je namelijk bezwaar moeten maken tegen de wijziging van het bestemmingsplan.
Als jouw situatie onder de overgangsregeling valt worden je opstallen niet gelegaliseerd maar mag je wel het gebruik voortzetten.

delete

Re: Paarden niet meer welkom in Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:17

Hier bij ons in het industriegebied (je) van makkum worden nu ook alle paardenstallen weggeruimd(eigenlijk alleen de bak), er zijn al veel rechtzaken over geweest, maar uiteindelijk toch verloren, (geloof ik). Erg triest, eerst toelaten en dan zeggen dat al de paardenbakken weg moeten Ja

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:59

Zou het nu jaloezie van die ambtenaren zijn of zo? Niemand heeft er toch last van? Ik heb het idee dat mensen elkaar soms niet iets gunnen. Zelf hebben we nu ook een bak met stalletjes (alles gelukkig legaal), maar via via hoor ik wel eens dingen zoals: "nou, die doen ook maar" of "dat dat allemaal maar mag". Terwijl die mensen er niet eens last van hebben of er op uit kijken. Het is volgens mij gewoon de kift. Bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:17

Dat vraag ik me idd ook af.
Dit topic ook, het is zo netjes.
Als het nu een oud vervallen rotzooi gedoe was, kan ik het me voorstellen.
Maar wie heeft hier nu last van?

Nederland en zijn regeltjes.
En idd, een hoop jaloerse mensen, die het niet kunnen velen als je iets leuks hebt, waar je hard voor werkt

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:29

Ik wist niet wat ik hoorde...En nog kan ik het niet snappen.
Het is zo keurig onderhouden, zo veel werk is er ingestoken. En iedereen die het ziet vind het prachtig ( zelfs mensen die gewoon langs komen wandelen Knipoog ) Niemand heeft er last van, er zijn geen klachten binnen gekomen....en overal waar je kijkt staan daar paarden en dan zouden daar net geen paarden mogen staan Hamer
Gewoon het feit dat het er al 3 jaar staat en dat jullie er al zolang ontroerendgoed belasting over betalen, is een teken dat ze weten dat het er al zolang staat. Dan hadden ze er eerder wat aan moeten doen.
Ik hoop zo dat het met een sisser afloopt en dat de Hafjes lekker daar kunnen blijven staan!!! Ach gut
Hou me op de hoogte!!!! En anders halen we gewoon Wendy van Dijk erbij Knipoog

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:01

Ontroerend goedbelasting??? Clown

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:47

het spijt me dit topic weer omhoog te halen,maar ik ben benieuwd hoe het is afgelopen met de stallen?Of de TS een oplossing heeft gevonden en wat die dan is geweest?

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:47

Je bent niet de enige, ik ben ook zeer benieuwd of er al weer wat bekend is. Zou het zo zonde vinden als het weg moet.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:35

zijn er toen ze paar jaar geleden zijn wezen kijken geen foto's gemaakt/ aantekeningne. weet je nog wie er zijn komen kijken en probeer die te bereiken. op agrarische grond mogen wel paarden lopen. mijn paarde lopen er ook op is gewoon ahtertuin van iemand(wel erg groot wei is 1 hec)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:32

girllie21 schreef:
hoihoi,

de gemeente is verplicht je een nieuw stuk grond te geven!!
ik huur zelf ook van de gemeente en dit zijn ze altijd verplicht!
gewoon naar de gemeente gaan en zeggen dat jullie pas weg gaan als hun een stuk grond voor je hebben en zeg er maar bij dat je navraag hebt gedaan en dat dit verplicht is!
maak ze maar bang want hun proberen er natuurlijk wel makkelijk van af te komen.

mvg celine

Het helpt als je het topic even leest;
deze mensen huren niet van de gemeent maar hebben de grond gekocht.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:40

En Drenthe probeert zich nog wel (oa) als paardenprovincie te profileren.. (zie bijvoorbeeld http://www.paardenprovincie.nl/ )

Succes met alle procedures. Gezien de mondelinge toezegging is dit op zijn zachtst gezegd niet fair.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:15

ikke20 schreef:
zijn er toen ze paar jaar geleden zijn wezen kijken geen foto's gemaakt/ aantekeningne. weet je nog wie er zijn komen kijken en probeer die te bereiken. op agrarische grond mogen wel paarden lopen. mijn paarde lopen er ook op is gewoon ahtertuin van iemand(wel erg groot wei is 1 hec)

Ik wil hier nog even op inhaken. Agrarische grond wil niet per definitie zeggen dat je er paarden op mag houden. Paarden zijn hobbydieren en als jij als niet-agrarier paarden houdt op grond met een agrarische bestemming is de kans groot dat je een brief van de gemeente krijgt (als jou gemeente heeft besloten te gaan handhaven). Er bestaat bovendien een verschil tussen tuinbouwgrond en akkerbouw/veeteeltgrond. In Heemskerk is over dit onderwerp heel veel onrust ontstaan omdat de gemeente 8 jaar na het vaststellen van het bestemmingsplan het handhavingsbeleid in werking stelde. 38 Mensen zijn gesommeerd hun paarden weg te doen. Het is inderdaad ingewikkelde materie. Kijk heel goed naar wat er in het bestemmingsplan staat. Als jij bij vastellen van dat plan geen actie ondernomen hebt (verzoek tot legalisering van de bestaande situatie), heb je eigenlijk geen poot om op te staan. Of je moet met alle paardeneigenaren in het gebied gaan protesteren. Is hier ook gebeurd (gisteravond bij de gemeenteraadsvergadering), we hebben nu respijt gekregen tot de evaluatie van het bestemmingsplan klaar is (medio 2006). Nu is het bestemmingsplan hier erg idioot strikt met belachlijke regels. Toch staat de gemeente volledig in haar recht als zij stelt dat zij doorgaat met handhaven. Gelukkig stond een kleine meerderheid van de gemeente aan de kant van de paardenhouders.

Sorry voor het verhaal. Maar ik snap de onrust heel erg goed en ben benieuwd hoe het afgelopen is bij TS.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 15:52

En als je nu eens een veulentje fokt en je bij de Kamer van Koophandel laat inschrijven als fokkerij of opfokstal? Dat is nl. wel agrarisch.