Ouder dan 18 met een pony starten ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Ouder dan 18 met een pony starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:00

Mijn reactie is gericht op starten in het algemeen, niet op springen in het bijzonder, vandaar. Op Bokt wordt nog regelmatig beweerd dat je alleen met een D- of E-pony (of zelfs alleen met E-pony) bij de paarden zou mogen starten, maar dat is echt niet zo.

In praktisch opzicht kan het met springen natuurlijk lastig worden, maar dat staat los van de reglementen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:10

Klopt ja Lachen

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:35

Bij het springen wordt het met een D toch al gauw moeilijk, vanwege de afstanden. Dan moet je pony een enorme galop hebben wil hij een dubbelsprong passend maken.
Dressuur kan natuurlijk gemakkelijk.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 18:49

Ja het gaat hier om de dressuur, ik dacht wel dat het kon maar wist het niet zeker Lachen

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:58

supertammy schreef:
Bij het springen wordt het met een D toch al gauw moeilijk, vanwege de afstanden. Dan moet je pony een enorme galop hebben wil hij een dubbelsprong passend maken.
Dressuur kan natuurlijk gemakkelijk.

of gewoon een sprong extra!
ik spring met mijn Dpony in een les met allemaal paarden, alleen in uitjes zijn voor ons wat lastiger, dan moet ik wel echt heel erg aansporen om een ruime sprong te maken.
maar met dubbelsprongen waar een paard 2 galopssprongen voor nodig heeft maak ik er gewoon 3 geen probleem.
ik start geen springwedstrijden met mijn pony maar wil dit in de toekomst wel gaan doen, we (lees ik) begin meer lef te krijgen en ik denk dat we (lees weer ik) over een paar maandjes wel een B parcours bij de paarden aankunnen, we springen nu gemiddeld een parcours van 80 cm met afentoe een sprongetje van 1m er tussen, alleen een heel parcours van 1m durf ik nog niet zo aan, ook al springt ze lekker met goede manieren.....ik ben gewoon een beetje een watje wat springen betreft maar ga vooruit!
start wel officieel dressuur bij de paarden en soms gaat het goed en soms niet, soms ligt dat aan mij, soms aan me pony en soms aan de jury Haha! maar daar hebben mensen met paarden ook wel eens last van.
ik zie zelf niet zon probleem met het starten tussen de paarden, als jij netjes en goed rijdt en op de correcte manier de oefeningen laat zien dan zal een rechtvaardige jury jou gewoon je punten geven en er niet naar kijken dat je een pony hebt. (bij sommige rechtvaardige jurys heb ik al heel wat dure, supermooie afstamming kwpners eruit gereden Haha! )

Jante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:08

Laatst op een springwedstrijd een haflinger mee zien springen , helemaal oke , maar bij dubbelsprongen , en in uitjes bleek voor hem de afstand te groot. Het parcour was op een gemiddeld paard afgestemd.. . . toch vond ik dit jammer want qua hoogte en springen redde hij het prima.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:28

Jante schreef:
Laatst op een springwedstrijd een haflinger mee zien springen , helemaal oke , maar bij dubbelsprongen , en in uitjes bleek voor hem de afstand te groot. Het parcour was op een gemiddeld paard afgestemd.. . . toch vond ik dit jammer want qua hoogte en springen redde hij het prima.

In een springparcours staan nooit in-uitjes.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:25

Dit heb ik inderdaad ook begrepen van mijn springinstructeur, die ook nog eens parcoursbouwer is. Was het een onderlinge wedstrijd?
Daarom oefenen we ook hard en denk ik dat ik eens wel een officiele wedstrijd bij de paarden wil starten, als er wel in uitjes in officiele parcoursen zouden staan zou ik er denk nog niet zo zeker van zijn of ik dan wel zou willen starten, omdat die dus inderdaad lastig zijn voor een pony als ze op paardenmaat staan. Dubbelsprongen heb ik (mijn pony) niet zon probleem mee.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:17

Maar bij een dubbelsprong met maar 1 galopsprong ertussen is het moeilijk om er 2 sprongen tussen te maken. Als de afstand langer is (4,5,6 sprongen) is het natuurlijk wel te doen! Knipoog
En het zal er ook wel aan liggen wat voor pony je hebt natuurljik.