Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Dees schreef:Zorg gewoon dat je hem ten aller tijde vast kunt houden (en ja, dan helpt een scherper bit absoluut).
dat scheelt HEEL veel, Mijn pony doet net alsof ze van alles bang is(een bepaalde hoek van de bak bijvoordbeeld. maar dan word ik ook zenuwachtig, sinterklaastochten vind ik te gek. dan ben ik zelf rustig
en floortje heeft vorig jaar geen stap verkeerd gezet. beantsje schreef:OK ik denk dat ik niet goed gelezen heb.
Dan kom ik dus terug op mijn mening dat je een het ander paard moet laten doen. Blijkbaar is jouw paard wel een beetje druk en drammerig, maar niet in paniek.
Op zich denk ik dat een scherper bit wel kan helpen, maar als de Goedheiligman niet zo'n goede ruiter is als men denkt, dan kan hij dit scherpere bit maar beter niet in handen hebben.
Zou het een idee zijn als je voor hem de teugels maar aan de neusriem vastmaakt ofzo en dat jij een voorbrenglijn of henstenketting aan het bit maakt?
Sinterklaas houdt met beide handjes het zadel beet. nou ja, eentje dan en met de andere zwaait hij. de teugels hangen "los" en ik heb Tieme met een halstertouw aan het bit vast.