Wedstrijden duur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FOG

Re: Wedstrijden duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 11:10

ik denk niet dat mijn ouders dat allemaal willen betalen Huilen en ik wil zoo graag wedstrijden rijden ... heb ik eindelijk een eigen paard at geschikt is voor wedstrijden.. ( ben ik wel heel erg blij mee hoor Haha! ) , kan ik misschien niet starten.. maar inschrijfgeld is dus ong. 6-15 euro? in friesland? dankjullie wel voor reageren Pling

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:17

chelsea82 schreef:
Kosten van een startkaart, startcoupons en lidmaatschap KNHS zijn overal voor iedereen hetzelfde.

startcoupons 16,00 euro
startkaart 38,50 euro
lidmaatschap knhs inclusief abonnement paard&sport 40,00 euro
Mocht je als 2e uit het gezin lid worden dan is dat 13,00 euro, daar zit dus niet het abonnement bij.

Deze kosten zijn voor iedereen gelijk.

De kosten van een vereniging is overal anders.
Ik betaal jaarlijks maar 30 euro lidmaatschap van de vereniging, maar dat is zonder lessen.

En ja, inschrijfgeld is duur, maar als je goed bent en wat wint heb je dat er wel weer uit.
Wat wel vaak voorkomt is dat de rpijzenschaal niet klopt, veel verenigingen houden zich niet aan die regels, waardoor een 1e prijs vaak zo'n 10 euro te weinig is.

Maar tegenwoordig is alles duur.
Als je iets graag wilt, dan heb je het er vaak wel voor over.

Inschrijfgeld zit toch ook een maximum aan als het prijzengeld niet uitgekeerd wordt in geld. Wij betalen per proef 7,50 voor niet lid en 6,50 voor lid. Lidmaatschap van onze vereniging is 35 euro. Maar wat eigenlijk denk ik iedereen vergeet is dat de accomodatie waar de wedstrrijd gehouden wordt ook betaald moet worden. De jury komt ook niet voor niets en zo heb je als vereniging toch aardig wat kosten. Met de 35 euro die wij rekenen komen we op jaarbasis gezien net uit en draaien nog net geen verlies...

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:22

Wat ik overigens wel gek vindt is dat je naast je startkaart en lidmaatschap van je vereniging ook nog eens een afdracht moet betalen aan de KNHS van 13,50.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:52

Shasadee schreef:
Inschrijfgeld zit toch ook een maximum aan als het prijzengeld niet uitgekeerd wordt in geld. Wij betalen per proef 7,50 voor niet lid en 6,50 voor lid. Lidmaatschap van onze vereniging is 35 euro. Maar wat eigenlijk denk ik iedereen vergeet is dat de accomodatie waar de wedstrrijd gehouden wordt ook betaald moet worden. De jury komt ook niet voor niets en zo heb je als vereniging toch aardig wat kosten. Met de 35 euro die wij rekenen komen we op jaarbasis gezien net uit en draaien nog net geen verlies...

Wij rekenen minder voor het lidmaatschap en inderdaad ook 7,50 inschrijfgeld voor niet leden en 6,50 voor leden (ponies 5,50 en 4,50 btw ). Het is echt heel lastig om zelfs maar kiet te spelen elk jaar. Vanwege het grote aantal wedstrijden zijn sponsors ook nog maar lastig te vinden. Huur accomodatie, kosten jury's ( en die krijgen als zo weinig ), consumpties vrijwilligers, cadeautjes voor de juryleden, bekers en rozetten, bureaukosten ( printjes, telefoonkosten ) e.d. drukken allemaal zwaar op de begroting. 7,50 per proef is best veel, maar als je ziet welke kosten een vereniging heeft....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:58

De kosten aan de vereniging vind ik niet zo erg, maar de kosten voor de KNHS (startkaart, lidmaatschap, kringafdracht, belachelijk dure coupons...) die vind ik echt belachelijk hoog.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 14:23

Urielle schreef:
De kosten aan de vereniging vind ik niet zo erg, maar de kosten voor de KNHS (startkaart, lidmaatschap, kringafdracht, belachelijk dure coupons...) die vind ik echt belachelijk hoog.

je moet dus ook nog kringafdracht betalen Verdrietig? mij is verteld (door de vereniging) dat voor de KNHS alleen startkaart, lidmaatschap en coupons zijn.. het word steeds meer...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:24

Kringafdracht zit bij je KNHS lidmaatschap in dacht ik ( heb de rekening nog niet zo goed bestudeerd ).

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:26

Oke dus, je moet 40 euro per jaar betalen aan lidmaatschap.
Ik heb een pony dus, 25.- euro de startkaart. en daar zitten ong 10 coupons bij?
en dan de club is bij mij 140 euro per jaar met elke week 2 lessen!
en dan nog inschrijfgeld
en natuurlijk nog weer een keer coupons!
ik weet niet of mijn ouders dat willen betalen heb het zelfde probleem:S als FOG
en dan heb je nog geeneens het vervoer:S

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:31

In Friesland is het zo'n 7-9 euro per proef.

Ik heb vorig jaar nog een keer een regiowedstrijd gestart (inschrijving is dus niet open voor iedereen, maar alleen voor clubs in een bepaalde regio) en het startgeld was toen 5 euro. Verder geen prijzengeld. Zulke inschrijfgelden mogen ze van mij vaker hanteren, meestal wordt het 7.50-8 euro per proef.
Ik hoef geen prijzengeld, ben tevreden met een rozet en/of een beker. Ik heb liever dat het allemaal goedkoop blijft.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 22:10

erleyne schreef:
Kringafdracht zit bij je KNHS lidmaatschap in dacht ik ( heb de rekening nog niet zo goed bestudeerd ).

Apart volgens het secretariaat bij ons Verdrietig
Dus voor de KNHS:
40 Euro lidmaatschap + 38,50 startkaart + 5 Euro kringbijdrage + startcoupons... doet je bek toch wel openvallen even...

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:07

Ik vind wedstrijden rijden ook duur! Naast de gewone rekeningen die je moet betalen die ik al hoog genoeg vindt(lidmaatschap/startkaart/startcoupons) komt het inschrijfgeld en benzinekosten ook bij, tjah dat maakt het dan wel een dure sport Clown

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:16

hoe het hier zit weet ik niet. denk niet dat ik ooit wedstrijden zal rijden en je raad al waarom? te duur...
het zou me wel heel leuk lijken als ik het juiste paard tegen zou komen, die ik zou mogen berijden..

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:29

Ik vind het ook belachelijk dat je voor het lidmaatschap van de KNHS zo veel moet betalen. Maar dan krijg je wel de paard&sport erbij wordt gezegd. Nou, ik vind de paard&sport niet echt leuk. Heb hem binnen 10 minuten al uit. Het interesseert mij echt niet of Mien uit Lutjebroek 1e is geworden bij de clubkampioenschappen. Tong uitsteken Het blad die de manegeruiters via de KNHS krijgen is leuker. Staan veel meer informatieve stukken in. Ik vind dat je moet kunnen kiezen of je de paard&sport wilt ontvangen of niet.

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:32

Ik vind de wedstrijdkalender wel handig, voor de rest staan er niet echt vaak nuttige dingen in. Ik denk trouwens niet dat het lidmaatschap op de paard&sport het allemaal zo duur maakt Nagelbijten / Gniffelen

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:40

Maar als een 2e persoon uit een gezin lid wordt van de KNHS betaald diegene €13,- zonder Paard&Sport. Dan ga ik toch even rekenen en kom ik voor de Paard&Sport uit op €27,-. Misschien niet helemaal reëel, maar je betaald toch wel een bepaald bedrag voor een blad die ik niet echt leuk vind. Dat geld besteed ik liever aan mijn paard of aan andere belangrijke dingen.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:28

Contributie is bij ons 25 euro per jaar.... incl. les en ja echt goede les 1x in de week, de tweede keer in de week is meer 'aanwijzingen'!
Daarnaast nog knhs afdracht, stargeld en al die andere dingen, dat is niet bij die prijs in begrepen Tong uitsteken Haha!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:33

Ik ga ook wedstrijden rijden in het nieuwe jaar en als het goed is ga ik dit betalen:
Lidmaatschaprijvereniging 25 euro
Contributie voor de bond(KNHS) 13 euro
Paard en Sport abonement 27 euro
dat is samen: 65 euro per jaar

Daar komt het volgende dan nog bij:
startcoupons 16,00 euro
startkaart 38,50 euro
dat is samen: 56,50 euro

Totaal: 121,50 per jaar (minimaal) Bij meer wedstrijden natuurlijk meer vanwegen de startcoupons, daarnaast komen de kosten van de wedstrijden zelf er nog bij.
Dat valt me mee, want bij sommige verenigingen is het lidmaatschap alleen al 120 euro Knipoog (ik krijg dan geen les, maar heb ik toch geen tijd voor! )

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:12

Urielle schreef:
erleyne schreef:

Apart volgens het secretariaat bij ons Verdrietig
Dus voor de KNHS:
40 Euro lidmaatschap + 38,50 startkaart + 5 Euro kringbijdrage + startcoupons... doet je bek toch wel openvallen even...

Zijn die bedragen die elk jaar terugkomen? (afgezien van de startcoupons?)

Dus dan ben je jaarlijks ongeveer 85 euro kwijt (zonder vereniging) en dan aan de hand van hoeveel wedstrijden je rijdt, ook nog startcoupons.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:16

Jep, komt elk jaar terug...

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:47

Hoi,

het verschilt toch kwa prijs of je een pony of paard hebt in de startkaarten? en ik had gehoord dat de startkaarten goedkoper werden klopt dat?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:25

Dat laatste weet ik niet maar een startkaart voor een pony is geloof ik 25 euro en voor een paard 38.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:25

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:31

Paan schreef:
Maar als een 2e persoon uit een gezin lid wordt van de KNHS betaald diegene €13,- zonder Paard&Sport. Dan ga ik toch even rekenen en kom ik voor de Paard&Sport uit op €27,-. Misschien niet helemaal reëel, maar je betaald toch wel een bepaald bedrag voor een blad die ik niet echt leuk vind. Dat geld besteed ik liever aan mijn paard of aan andere belangrijke dingen.

Maar waar praten we dan over?
E27,- in een jaar.... denk dat dat maar een heel erg klein deel is van de kosten die je aan je paard hebt in dat jaar Bloos Bijna verwaarloosbaar...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:44

katie_hvjOuw schreef:
en ik had gehoord dat de startkaarten goedkoper werden klopt dat?

Nee, in 2007 weer een Euro duurder.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:14