Afmelden startkaart, wie heeft er al aan gedacht?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Afmelden startkaart, wie heeft er al aan gedacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:27

Je moet aan de secretaris van je vereniging doorgeven dat je je startkaart wilt opzeggen. Bij veel verenigingen moet dit schriftelijk gebeuren. Je opzegging moet voor 30 november bij het KNHS zijn, let daar op!
Het beste kan je even je vereniging bellen voor de preciese afspraken die zij hanteren.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:39

Maar niet alle verenigingen doen dat! Ik moet alles zelf regelen, inclusief het aanvragen van startcoupons e.d.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:44

Dat is zuur ( al is het alleen al omdat je dan veel meer kwijt bent aan verzendkosten ). Als je vereniging het niet doet, zal je je zelf af moeten melden bij het KNHS. Dan kan je die het beste even bellen ( nummers te vinden op de website ) ( herinnert zich dat ze ook nog een telefoontje moet plegen naar deze soepel gesmeerde organisatie Tong uitsteken )

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:52

Omdat ik me ook afgemeld heb als lid bij mijn huidige vereniging, heb ik mijn startkaart ook op laten zeggen door de vereniging. De secretaris is sinds hij dit gedaan heeft om de dag aan het bellen of het al is aangekomen, want hij wil graag dat alles geregeld is. Maar ze lopen nog een paar weken achter met het verwerken van de post...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:20

erleyne schreef:
Je moet aan de secretaris van je vereniging doorgeven dat je je startkaart wilt opzeggen. Bij veel verenigingen moet dit schriftelijk gebeuren. Je opzegging moet voor 30 november bij het KNHS zijn, let daar op!
Het beste kan je even je vereniging bellen voor de preciese afspraken die zij hanteren.

Moet je er wel eerst achter zien te komen wie het secretariaat van je vereniging doet Clown

Zelf afmelden bij de KNHS is niet mogelijk, dat moet altijd door het verenigingssecretariaat plaatsvinden. Ook bij de papieren verenigingen waar je verder alles zelf doet! (anders had ik namelijk ook geen probleem Clown )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:02

Mijn opzegbrief ligt klaar om de deur uit te gaan, formulieren van de nieuwe vereniging heb ik al aangevraagd.
Moest afmelding regelen via de penningmeester, dat zou ik zelf niet bedacht hebben Clown

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:05

Je startkaart mag je wel zelf afmelden hoor, Gomir. Alleen als je je lidmaatschap bij de vereniging opzegt, dan moet de vereniging je afmelden als lid van hun.
Startkaart mag je zelf doen. Dit staat ook op de website van de KNHS en ik heb hier nog over gemaild. Ik heb dus uiteindelijk ook de secretaris laten afmelden, omdat ik bij een andere vereniging ga rijden. Dan kon hij startkaart afmelden en afmelden als lid in 1 keer doen.
Ik heb bij de startkaartaanvraag voor de nieuwe vereniging wel nog een keer gezegd dat mijn oude startkaart opgezegd moest worden, gewoon, voor de zekerheid.

Is bij ons trouwens ook zo, Gomir, dat de penningmeester dat regelt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:29

[quote="gomir]
Zelf afmelden bij de KNHS is niet mogelijk, dat moet altijd door het verenigingssecretariaat plaatsvinden. Ook bij de papieren verenigingen waar je verder alles zelf doet! (anders had ik namelijk ook geen probleem Clown )
[/quote]

Nou, dat heb ik zelf al 2 keer eerder gedaan en dat is altijd goed gegaan. Mijn vereniging is zo enorm groot, die doen helemaal niks qua aanvragen en afmelden.

San_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:06

Wij zitten nog te twijfelen of ik mijn D-pony in 2007 nog zal starten, of niet.
Maar we zullen eraan denken!

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:17

Ook afgemeld...2 startkaarten Nagelbijten / Gniffelen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:02

Ik weet al hoe ik daaraan kom Clown Heb het opgezocht op de site van mijn oude vereniging en die info was een beetje gedateerd. Is idd veranderd en je kunt nu dus wel zelf je startkaart opzeggen, maar niet je verenigingslidmaatschap.

Maar ik wilde mijn lidmaatschap ook opzeggen dus moest toch brief schrijven naar de vereniging Clown

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:44

Ik twijfel of ik m'n lopende startkaart op zal zeggen of niet. Ik heb afgelopen jaar maar 4 keer gestart en dat vind ik eigenlijk te weinig om een startkaart aan te houden.
Bovendien wil ik graag met m'n eigen paard starten, dus dan moet ik daar weer een kaart voor aanvragen.

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:26

Wie weet hoe het zit met een ponystartkaart? Verloopt die automatisch als je dit jaar 18 ben geworden of moet je die ook op zeggen?

Marga62

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:31

Mitnait schreef:
Ik verkoop mijn merie. Met haar heb ik wel een startkaart, dus ik moet deze ook afmelden. Hoe doe ik dit?

Afmelden van startkaarten, lidmaatschap e.d. kunnen alleen via het secretariaat van je vereniging. Maar let op!! Afmeldingen moeten voor 1 december binnen zijn bij de KNHS. Afmeldingen zie na deze datum binnen komen zijn te laat voor verwerking en dan moet je dus ook voor 2007 betalen.

PS. valt ook al maanden in de Paard & Sport te lezen en op de site van de KNHS.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:37

Ook ik heb helaas mijn starkaart afgezegt. Onze secretaresse is er gister mee aan de slag gegaan. Doet ze super mooi op tijd Ja

srolro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:39

Ik heb mijn startkaart gelukkig ruim op tijd opgezegd. Scheelt me weer een hoop ellende en geld

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:26

Ik was er ook optijd bij, gelukkig. Ja