lichtrijden tijdens de proef...wie heeft dat bedacht?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

Re: lichtrijden tijdens de proef...wie heeft dat bedacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:47

Quarterh0rse schreef:
Nou wat mij betreft mogen ze in het Z nog lichtrijden Haha! Paard waar ik wedstrijden mee rijd is nl een hele kunst om echt goed op door te kunnen zitten. Clown

aansteller

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:18

lindsey schreef:
Tulandro aub uitleg wat voor zithulpen jij dan geeft bij het lichtrijden.

Het is toch precies hetzelfde? Het enige verschil is dat je af en toe omhoog komt. Je kunt je zwaarder en langer maken tijdens het lichtrijden, je kunt naar links en naar rechts verzitten, je kunt alles! Ik zie geen enkel verschil.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:03

Wat ik erg irritant heb gevonden in de L1 is de kleine stukjes die er tussen het lichtrijden en weer doorzitten zijn. Je zit net en moet weer lichtrijden. En dat in de herhaling. Ik zou graag of lichtrijden of doorzitten.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:19

Ik ben blij dat iemand dit bedacht heeft Haha!
mijn paardje zit namelijk heel erg moeilijk door, dus ik kan veel netter rijden als ik lichtrij Lachen
(vind het al balen dat je in de B al meer moet doorzitten nu Knipoog )

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:23

ik heb exact het zelfde probleem.
ik zit veel lekkerder, en mijn paard loopt veel lekkerder als ik doorzit. puur omdat ik ook tijdens de training doorzit. dus begin eigenlijk moeite te krijgen met lichtrijden Bloos.

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:31

sandr0 schreef:
Quarterh0rse schreef:
Nou wat mij betreft mogen ze in het Z nog lichtrijden Haha! Paard waar ik wedstrijden mee rijd is nl een hele kunst om echt goed op door te kunnen zitten. Clown

aansteller

er zijn gewoon paarden die moeilijk uit zijn te zitten, dus vreemd vind ik het niet...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:35

Elinee schreef:
ik heb exact het zelfde probleem.
ik zit veel lekkerder, en mijn paard loopt veel lekkerder als ik doorzit. puur omdat ik ook tijdens de training doorzit. dus begin eigenlijk moeite te krijgen met lichtrijden Bloos.

kwestie van training meer aanpassen op proef dus en gewoon meer lichtrijden! Ook dan moeten ze gewoon gehoorzaam zijn enz.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 13:35

Oke, ik moet toegeven dat het voor mensen met jonge paarden beter is om licht te rijden. Maar iemand schreef (weet even niet meer wie) dat het voor ruiters die in de B een wedstrijd rijden makkelijker is omdat die misschien nog niet zo goed kunnen doorzitten. Dan denk ik: doorzitten hoort toch bij je basis? Als je dat nog niet goed kan moet je misschien nog even dooroefenen voor je aan wedstrijden mee gaat doen.
verder schreef iemand:

Tegenwoordig wordt ook in de B verwacht dat een paard nageeflijk loopt, dus zn rug ontspant. Dan moet je toch ook lekker kunnen doorzitten zonder dat het paard rugproblemen krijgt??

En daar ben ik het dan weer wel mee eens. En misschien steek ik mijn benen te ver van het paard af met lichtrijden waardoor ik het idee krijg dat mijn hulpen niet goed doorkomen. misschien moet ik daar wat meer op letten. (hoewel gister iemand tegen me zei dat hji mijn houding erg goed vond Haha! )

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:05

Mijn paard ontspant prima tijdens het rijden. Het doorzitten is alleen wat lastig, Utah zit niet gemakkelijk dus zodra ik ga doorzitten wordt ze iets gespannen omdat ze merkt dat ik niet lekker zit, waardoor ik niet helemaal lekker kan zitten, waardoor Utah zich nog meer gaat spannen, waardoor ik nog meer ga stuiteren, soort van wisselwerking Knipoog
En dat is gewoon een kwestie van heeeeeeel veel oefenen. Utah moet leren dat als zij ontspant ik ook lekker kan zitten. Maar ja maak haar dat maar eens wijs Knipoog
Dus als dat mn enige minpuntje is waarom zou ik dan thuis blijven?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:11

beenyman schreef:
er zijn gewoon paarden die moeilijk uit zijn te zitten, dus vreemd vind ik het niet...

Inderdaad. Dat ondervind ik dus met mijn paard. Ik heb hem nu 2 maanden en moet echt op hem leren doorzitten. En ik kon het heus wel hoor. Maar hij heeft dus een behoorlijk verend gangwerk dat dingen die ik op mijn verzorgpaard prima kon (handen goed stilhouden en doorzitten) bij hem er echt ingetraind moeten worden.
Ik gaf mijn instructrice ook aan dat ik eerst fatsoenlijk wilde leren doorzitten op hem voordat ik een startkaart aanvraag. Omdat ze zag dat hij inderdaad een flink verend gangwerk heeft stapt zij binnenkort eens op om dat te ervaren en aan de hand daarvan te kijken hoe we dat gaan aanpakken.

miekjuhh66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:48

heej,

mij maakt het eigenlijkt niet zo heel erg uit... ik vind van doorzitten het voordeel dat je niet op het verkeerde been kan zitten ofzo maar mijn doorzitten is niet altijd even mooi omdat de pony die ik rijd met wedstrijden het nog wel is spannend vind waardoor die spant in z'n rug.... maarja aan allebei zitten voor en nadelen

xxx

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:44

Ik rij veel liever licht hoor dan dat ik doorzit...
Wie heeft doorzitten bedacht Clown

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:17

Ik vind doorzitten ook fijner. Oplossing? Snel naar de L2 rijden. Cool Haha!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:37

Doorzitten op wedstrijden..............wie heeft dat bedacht Haha...
Volgens mij hangt het van het paard af, want als ik de hele proef zou moeten doorzitten op mijn paard dan wordt ik een milkshake geloof ik!!!

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:56

als er nouw alleen doorzitten in de proef zat was het veel makkelijker vind ik Party!!