ervaringen geit bij paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Re: ervaringen geit bij paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:13

of een kip.. Tong uitsteken een schaap lijkt me zoals boven al gezegd wel leuk.. (ik heb gezien bij iemand op bokt dat ze een gezelschaps schaap vrijheids dressuur hadden geleerd. en ze lieten hem ook vrijspringen enzo.. dat lijkt me best gezellie)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:54

@ Marigold: dat was een dwerggeitje, een vrouwtjesgeit... leek ons beter, omdat het ook gezelschap voor een merrie was. Erg leuke combi, die twee, waar de geit was, was de merrie, en waar de merrie was, was de geit... ze stond zelfs naast de bak te kijken als de merrie werd bereden...

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:55

Jaimyliefje schreef:
of een kip.. Tong uitsteken een schaap lijkt me zoals boven al gezegd wel leuk.. (ik heb gezien bij iemand op bokt dat ze een gezelschaps schaap vrijheids dressuur hadden geleerd. en ze lieten hem ook vrijspringen enzo.. dat lijkt me best gezellie)

Ja dat heb ik ook gezien was echt heel knap~!

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:05

maar niet alle ponys kunnen met geitjes...
ik heb ook 2 geitjes , toen ze er net waren had ik ze ook bij me pony,s gezet, maar 1 van mijn pony,s beet hem in zijn rug en tilde hem er ook echt aan op, en over de andere liepen ze heen ( hij rolde wel weg).... maar hij heeft hierdoor wel een tijdje last gehad aan zijn pootje... mijn geitjes staan daarom ook niet bij mijn ponys, maar in een aparte stal+ uitloop.
maar mijn pony,s vielen die geitjes ook echt aan echt zielig gewoon....( heb nog wel kleine ponys....

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:43

Mijn vader heeft melk geiten gehad en je zou er van schrikken hoeveel die beesten vreten! Zal niet veel verschil inzitten met een Shet.
Geiten zijn Houdini's, je moet dus écht een heeeeeel stevig en geitenproef hek maken want je wil niet weten wat ze allemaal verzinnen. Ze kunnen ook niet goed tegen nat weer dus dienen ook beschikking te hebben over een droge stal. Ze proberen gegarandeerd je paard's staart op te vreten trouwens Tong uitsteken

En roze biggetjes, de varkensboer hier in onze straat z'n zeugen bleven braaf achter een enkel stroomdraadje op 30 cm hoogte hoor.
Zijn wel veel paarden bang van, van varkens. Weet niet of dat dat zo een goeie combie is Haha!

Mijn veearts heeft een keer een dwerggeitenbokje gered van de slacht en had die bij zijn oude merrie in de stal gehuisvest, dit ging werkelijk geweldig ze kwamen super goed overeen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 12:45

dus dwerggeitjes zijn het beste als ik het zo lees.
ik vind het wel wat griezelig met die grote hoorns van ze Bloos
paarden hebben geloof ik een hekel aan de geur van varkens toch?
bedankt allemaal voor jullie reacties en ervaringen! Lachen

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:09

Ik heb m'n pony en 2 dwerg geitjes samen in de wei, het gaat altijd goed, maar let op het karakter van je pony of geiten. bij ons staan ze nie in een grote wei 10 bij 20 ofzo nog niet eens. maar dwerggeit zal ik erbij doen

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:14

Leentje538 heeft ook een geit by haar pony... Gaat heel goed volgens mij.. is der pony niet meer zo alleen!!

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:04

En hoe gaat paard-koe samen? hier iemand ervaring mee, ik kan misschien mijn pony zetten bij een koe Nagelbijten / Gniffelen

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:08

Afbeelding
Zo gaat het wel goed, hier was mijn paard alleen maar even uit logeren.
Toen ze een veulen was had ze ook een geite-vriendinnetje, maar waren haar maantjes én staartje afgevreten Knipoog

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:14

Ik heb ooit een zwart dwerggetje bij een kinderboerderij gehaald.
Voordeel, dit geitje was al in zoveel kinderhanden geweest dat hij zeer sociaal was.
Whiskey heeft bij 4 verschillende paarden gestaan, op stal en in de wei, mee op wedstrijs, alles kon.
Hij liep als een hondje mee aan een riempje, in de auto zat hij op de achterband en luisterde naar zijn naam.
Uitbreken in de wei was er niet bij, terwijl er een gewone afrastering stond.
Whiskey had horens, lelletjes en een sik.
At mee met de 'pot'. Heeft nooit aan manen en staart geknabbeld en zijn horens hebben geen oog uitgestoken.
Uiteindelijk is hij gestorven aan een hartstilstand op 15 jarige leeftijd.
Ik heb nooit meer een andere genomen. Vind maar weer eens een 'Whiskey'.
Ik heb meerdere geitjes gekend die perfect gezelschap waren.
Neem er echter nooit 1 die bij een boer is opgegroeid, die zijn en blijven vaak schuw.
Mijn Whiskey was geen geit, hij voelde zich op en top paard.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:16

Moggsy schreef:
Ik heb ooit een zwart dwerggetje bij een kinderboerderij gehaald.
Voordeel, dit geitje was al in zoveel kinderhanden geweest dat hij zeer sociaal was.
Whiskey heeft bij 4 verschillende paarden gestaan, op stal en in de wei, mee op wedstrijd, alles kon.
Hij liep als een hondje mee aan een riempje, in de auto zat hij op de achterbank en hij luisterde naar zijn naam.
Uitbreken in de wei was er niet bij, terwijl er een gewone afrastering stond.
Whiskey had horens, lelletjes en een sik.
Hij at mee met de 'pot'. Heeft nooit aan manen en staart geknabbeld en zijn horens hebben geen enkel oog uitgestoken.
Uiteindelijk is hij gestorven aan een hartstilstand op 15 jarige leeftijd.
Ik heb nooit meer een andere genomen. Vind maar weer eens een 'Whiskey'.
Ik heb meerdere geitjes gekend die perfect gezelschap waren.
Neem er echter nooit 1 die bij een boer is opgegroeid, die zijn en blijven vaak schuw.
Mijn Whiskey was geen geit, hij voelde zich op en top paard.
Voor de duidelijkheid, bij mij zijn alle dieren een 'hij'.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 22:14

geweldig, die foto, dat grote paard bij een klein wit geitje Lovers
en dat verhaal over Whiskey Haha!
ik zal het er eens met 'mijn boer' over hebben.
stel de geit zou later niet mer nodig zijn, dan vinden mijn schoonouders het hoogstwaarschijnlijk wel erg leuk hem over te nemen Lachen
ik ben toch (ja zeurzak) bang dat zo'n paard zo'n klein geitje kan verwonden, er perongeluk op staan, of zoiets.
ik heb een fjord, een schat van een beest, maar niet altijd even handig zegmaar, staat ook wel eens op mijn klomp, of loopt tegen je aan dat soort dingen, vooral als ze schrikt.
ik zou het MEER dan sneu vinden als zo'n lief geitje dan iets zou breken..
maar, zo te lezen gaat het dus over het algemeen goed?
en andersom dus ook, ben idd bang voor oogbeschadiging bij paard, door hoorns geit.
maar gaat dus meestal ook goed zo te lezen!

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:37

Oh ja, één van de paarden was ook vrij lomp. En een hele enkele keer stond hij op Whiskey's voetje. Dat zakte wat het stro in en daardoor gebeurde er helemaal niets.
Maar gillen dat hij dan deed. Dat hielp altijd.
Onze 'Wis' was niet meer bij andere geiten te plaatsen. Dat vond hij hele rare beesten die hij niet verstond.
Op een keer was ons paard de stal uit geraakt en 'Wis' liep mee. Beide wandelend richting een drukke weg.
Maar Whiskey zag de heerlijke rozenknoppen in een buurtuin, dus beide stopten in hun wandeling.
De rozenknoppen waren uiteindelijk opgegeten, maar aangezien ons paard bij zijn vriendje bleef staan kon de gealarmeerde politie mijn paard pakken en het stel terug op stal zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:44

INGEMUIS schreef:
En hoe gaat paard-koe samen? hier iemand ervaring mee, ik kan misschien mijn pony zetten bij een koe Nagelbijten / Gniffelen
Een koe is niet zo'n goed idee. Veel paarden zijn bang voor koeien, en het vette gras wat een koe moet hebben, daar wordt een paard hoefbevangen van. Een koe krijgt andere brok (héél slecht voor paarden) en veel vettere kuil. Niet zo'n goed plan. Een dwerggeit is heus leuker...