Winter rijbroek?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: Winter rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:25

Ooh ja.. die zie ik ook. Ook van thermostof gemaakt.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:31

Citaat:
En die zijn niet rond de 200 euro?

cavallo vanaf 135,-
kentucky vanaf 165,-

Citaat:
Ik heb sinds kort de Eurostar Finale, dit is een lekkere warme broek. Mijn andere broeken zijn allemaal van Pikeur maar merk dat die Eurostar een stuk warmer is!
Ik heb sinds kort de Eurostar Finale, dit is een lekkere warme broek. Mijn andere broeken zijn allemaal van Pikeur maar merk dat die Eurostar een stuk warmer is!

die heb ik ook, helaas niet echt warm genoeg wanneer het echt koud is.
de modellen van cavallo en kentucky zijn van een hele andere stof.
water en winddicht, wat ik erg prettig vind de kou slaat al gauw op je bovenbenen. de binnenkant is van fleece, daarbij is hij niet overdreven dik.
de thermostof van eurostar of anky is ideaal voor wanneer je binnen kan rijden tijdens de koude dagen maar voor buiten is hij niet warm genoeg, dit is een hele andere stof dan de nieuwe softgelstof van cavallo en kentucky.
van deze softgel worden ook jassen gemaakt en vesten en komt oorspronkelijk uit de zeilsport.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:36

marloezzke schreef:
cavallo vanaf 135,-
kentucky vanaf 165,-

Citaat:

die heb ik ook, helaas niet echt warm genoeg wanneer het echt koud is.
de modellen van cavallo en kentucky zijn van een hele andere stof.
water en winddicht, wat ik erg prettig vind de kou slaat al gauw op je bovenbenen. de binnenkant is van fleece, daarbij is hij niet overdreven dik.
de thermostof van eurostar of anky is ideaal voor wanneer je binnen kan rijden tijdens de koude dagen maar voor buiten is hij niet warm genoeg, dit is een hele andere stof dan de nieuwe softgelstof van cavallo en kentucky.
van deze softgel worden ook jassen gemaakt en vesten en komt oorspronkelijk uit de zeilsport.

Klinkt wel goed. Ik rijd namelijk altijd buiten, we hebben geen binnenbak. Maar dan moet ik nog wel even 'sparen' (ik ben net gaan samenwonen en nu heb ik geen geld voor rijbroeken van zo'n 150 euro..)

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:48

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:53

Anders kan je ook even kijken bij de intersport. Daar hebben ze voor 20 euro een thermo shirt met lange mouwen en een thermo broek. Hou er dan wel rekening mee dat ze erggg groot vallen. Mijn normale maat is S/M en nu had ik maat 164 van de kinderkleding.

succes ermee!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:55

Intersport? Is dat een sportwinkel?

Ik zie nu in het Makro krantje dat een broek 9 euro kost en een tshirt met lange mouwen 10,50.

Helpt dat echt goed? Want dan hoef je geen warme/dikke rijbroek natuurlijk. In ieder geval ga ik dat wel kopen want dat is niet zo heel duur.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:56

hmmm moeilijk te zien geloof wel dat het die kentucky is, ze vertellen niets over de buitenstof helaas, of hij er ook is van pikeur weet ik niet want dat verkopen wij niet.

ze zijn overigens in verschillende modellen verkrijgbaar.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:56

thermo ondergoed is btw ook fijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:57

ladyjoy schreef:
Intersport? Is dat een sportwinkel?

Idd, met redelijk wat filialen verspreid over NL: http://www.intersport.nl/

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 00:00

Dankjewel Karin! Pff valt me ook tegen wat er in (de buurt van) A'dam zit. Er zit er maar ééntje en die is voor mij bijna een uur reizen.. maar ik zal hem ff opslaan Lachen

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:53

ik rijd in de winter weleens als het erg koud is met een maillot onder mijn rijbroek

PrinsesIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:56

bestaat er zo een winterrijbroek zo ja hoe duur ?? :S

lesley1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:58

ik rij met een thermo broek zit prima ,is niet egt irri hoorw Knipoog

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:56

Thermo onderboek, of voor en na het rijden een trainings broek e rover heen doen. Als je aan het rijden bent merk je de kou toch niet.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 21:58

Bedankt voor de reacties. Thermo ondergoed (onderbroek en hemd) ga ik zeker proberen. Denk nog even na over een Cavello/Kentucky rijbroek van thermostof ivm de prijs Gaaaap

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:41

De Eurostar broeken van thermostof zijn heerlijk! Ik wil echt niet meer anders. Je kan er zelfs mee in de regen rijden zonder kou te lijden.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 22:50

Hihi daar zijn dus verschillende meningen over. Daarom twijfel ik daar nu over.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:48

Ik heb stiekum de andere reacties nog niet gelezen hoor... Bloos

Ik rijd al een jaartje of 10 (zoniet langer Tong uitsteken ) zonder de luxe van bakken en dat soort zaken Haha!
s Kijken...je kunt strakjes weer van alles en nog wat goedkoop aanschaffen bij de Lidl...thermo ondergoed(onontbeerlijk Ja ) skibroek...ski sokken...noem maar op. Ik heb heerlijke thermokleding gewoon in de loop van de tijd aangeschaft...moet je ook doen.Maar eerst ff snuffelen bij de Lidl voor de 1e benodigdheden...ze zullen straks weer met de wintercollectie beginnen.

Verder heb ik speciale oormufs...maar heb ik in nederland nog niet gezien.Dat is een soort haarband waarbij je oren lekker bedekt zijn.Zit met klitteband vast achter op je hoofd en ze zijn dun genoeg om onder een cap te frummelen Haha! .Verder een lekkere fleecesjaal en handschoenen...bodywarmer voor onder je jas.Ook zag ik toevallig bij de zeeman heerlijke gevoerde houthakkersbloezen.Die zijn ook een echte aanrader voor koukleumen (en reken maar dat ik er een ben... Haha! ).
Natuurlijk mogen thermolaarzen niet ontbreken.Mocht je dit nog even niet aan kunnen schaffen kun je ook van dat dunne schuimrubber nemen (van dat spul waar ze bv ook tv's mee verpakken)...isoleert super!!

Nog een klein ding wat net mag ontbreken....ouderwetse beenwarmers... Tong uitsteken .Ook helemaal super Ja
Heerlijk om je schoenen mee af te dekken of natuurlijk om over je laarzen te doen.(Zorg dat de binnenkant van je been natuurlijk glad is...)

Hmmmm...ik heb ook lange waxjas waar ik van alles en nog wat onder kan proppen maar die zijn nogal duur...dus echt iets om voor te sparen.De moeite waard,heerlijk droog en warm met kou en regen...

O...wat je natuurlijk ook kunt doen is de uitrijdeken lekker om je benen slaan ipv onder de zweetbladen van het zadel... Haha! .Als je paardje dat geflapper tenminste kan hebben.
Mocht mij nog wat te binnen schieten dan hoor je het wel... Haha! Ja Doei!

Groetjes,Tinky

kraampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:07

amaretto20 schreef:
ik doe meestal een dikke panty of majo eronder lekker warm en niet duur

Precies, helemaal mee eens. Een lekkere winterjas erbij en klaar ben je. Van het rijden wordt je ook wel warm.

titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:11

Ik heb een winterrijbroek van harry horse, is 95% nylon en 5% lycra.
Je kan hem ook in de zomer dragen, dan zit tie ook heerlijk.
En hij rekt mee en is goed betaalbaar.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:13

Ik dacht ook dat het vervelend zou zijn om met een termobroek te rijden, maar geloof me, het valt alles mee Haha!
Ik heb gewoon die simpele van divoza (aanbieding) en die werkt erg goed Ja . Ook heb ik termolaarzen aan (al heb ik die met rijden weinig aan aangezien ze een beetje breed zijn).

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:15

Als ik het egt koud heb doe ik er gewoon een majo onder Knipoog ik kan ook alleen maar buiten rijden

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:16

Jessbub schreef:
Als ik het egt koud heb doe ik er gewoon een majo onder Knipoog ik kan ook alleen maar buiten rijden

Maar dan pas ik mijn leren laarzen niet meer Nagelbijten / Gniffelen

love_fylkir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:17

_Kiki_ schreef:
Jessbub schreef:

Maar dan pas ik mijn leren laarzen niet meer Nagelbijten / Gniffelen

een panty messchien ?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:20

hii Knipoog ik dee dat vorge winter wel maar nu heb ik leren dus moet ik even kijken of ik er nog wel in pas Tong uitsteken