Kan de eigenares van de wei dit zomaar doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Felisie

Re: Kan de eigenares van de wei dit zomaar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:46

Wat ik zou doen is natuurlijk DAAR WEG... Maar ook alle dingen die je overbodig betaald hebt (kosten die zij eigenlijk zou moeten betalen) naar haar sturen.. Ik zou als ik jou was ook of een andere wei vinden en als die er niet is hem terug verkopen aan de vorige eigenaar. Je kunt desnoods aan hem/haar vragen of je later nog terug kunt kopen. Als je een stal hebt gevonden en genoeg geld hebt om alles weer te betalen. Ik weet niet of het mogelijk is maar ik hoop wel dat jou paardje uiteindelijk wel de jouwe blijft Knipoog

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 18:56

Pony was gekocht voor haar dochter die er na 2 weken niet meer naar omkeek.

Wat betreft het verkopen.. er is een afspraak gemaakt met de vorige eigenaresse dat hij bij haar terugkomt als het niet meer gaat, maar spijt me zeer... je gaat een paardje niet ineens terugbrengen als hij ziek is en het dan vervolgens lekker bij de vorige eigenaresse neerleggen.

Wat betreft de opmerking over dat ik bij de aanschaf had moeten denken aan reserve-adresjes... vraag ik me echt af hoeveel mensen met paarden daarbij stil staan. Het gaat er niet eens alleen om dat een pensionstal veel geld kost.
Ik kan op bijna geen enkele pensionstal terecht omdat die omheiningen e.d. niet gemaakt zijn op mini's.. of ze weigeren gewoon. Heb bij mijn oude manege geinformeert en die weigeren mini's en shetjes... zelfs voor het bedrag van een rijpony. Vraag me niet waarom. En dan nog... als je kijkt hoeveel wei hier is... als ik nou in de stad zou wonen... je verwacht gewoon niet zomaar dat er niks te krijgen is waar ik woon.

Dat ik daar weg moet... zeker weten. Geen twijfel over mogelijk. Maar als er niks is is er niks. Ik ga dus inderdaad voor de zoveelste keer informeren, rondfietsen etc.
Naast mijn wei liggen echt gigantische lappen wei die leeg staan maar die worden gebruikt om te hooien. Misschien dat een boer er niet moeilijk over doet om een klein stukje af te staan, maar van een aantal stukken kan ik niet eens achterhalen van wie het is. Die boer komt er dan eens in het jaar een keer kijken... die moet je maar net treffen.. en in de omgeving kennen ze die mensen vaak ook niet.

Wat betreft de rekeningen... ik hoor van meerdere mensen dat ik de rekening naar haar moet laten sturen maar denk niet dat er een dierenarts op te wachten zit om bonje met haar te krijgen. Denk dat ik daarmee alleen problemen veroorzaak als zij weigert te betalen.

Mijn vader stelde voor dat ik haar een voorstel moet doen de pony aan mij te geven (ik heb tenslotte genoeg voor hem betaald en gedaan).. en dat ik dan rustig verder ga kijken naar een andere wei en gewoon tijdelijk wel de kosten van de twee paardjes op me neem en de wei probeer te redden voor die tijd op een alternatieve manier. Eigenlijk is de stroomvoorziening een probleem want de rottende palen staan bij de tweede omheining vooral (heb dubbele omheining).. Als de stroom erop staat komen ze niet eens bij de tweede. Maar ik heb al 3 mensen laten kijken naar die stroom en niemand kan iets ontdekken.

Vind dat mensen op bokt snel wijzen naar iemand... wat elke keer terugkomt bij sommige reacties in mijn topics is... eigen schuld, dikke bult, je had zus en je had zo,... kom op.. zij is degene die fout zit hier. Lijkt me nogal duidelijk!

Die van mij kan trouwens niet terug naar de vorige eigenaresse. Ze had een deel eigen paardjes en een deel opvang van een ander. Eigen paardjes mogen terug.. de andere niet. Die van die vrouw komt uit de eigen groep en die van mij uit die van de ander.

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:44

Ow, ja ik snap er niet alles meer van Verward maar wens je veel succes. Het voorstel van jou vader lijkt me ook wel een goeie oplossing.. Ja

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:38

CKdamour schreef:
Pony was gekocht voor haar dochter die er na 2 weken niet meer naar omkeek.

Wat betreft het verkopen.. er is een afspraak gemaakt met de vorige eigenaresse dat hij bij haar terugkomt als het niet meer gaat, maar spijt me zeer... je gaat een paardje niet ineens terugbrengen als hij ziek is en het dan vervolgens lekker bij de vorige eigenaresse neerleggen.

Dat lijkt me iets tussen de huidige en de vorige eigenaar Haha!

CKdamour schreef:
Wat betreft de opmerking over dat ik bij de aanschaf had moeten denken aan reserve-adresjes... vraag ik me echt af hoeveel mensen met paarden daarbij stil staan. Het gaat er niet eens alleen om dat een pensionstal veel geld kost.
Ik kan op bijna geen enkele pensionstal terecht omdat die omheiningen e.d. niet gemaakt zijn op mini's.. of ze weigeren gewoon. Heb bij mijn oude manege geinformeert en die weigeren mini's en shetjes... zelfs voor het bedrag van een rijpony. Vraag me niet waarom. En dan nog... als je kijkt hoeveel wei hier is... als ik nou in de stad zou wonen... je verwacht gewoon niet zomaar dat er niks te krijgen is waar ik woon.

Ben het met je eens dat ik ook geen back-up heb als mijn weides in ene zouden verdwijnen.. echter leg je nu min of meer de schuld bij de grondbezitters in je omgeving neer....
Dan heb je het in het begin over de afrastering ed... is die dan wel goed als het andere paardje daar blijft staan???

CKdamour schreef:
Dat ik daar weg moet... zeker weten. Geen twijfel over mogelijk. Maar als er niks is is er niks. Ik ga dus inderdaad voor de zoveelste keer informeren, rondfietsen etc.
Naast mijn wei liggen echt gigantische lappen wei die leeg staan maar die worden gebruikt om te hooien. Misschien dat een boer er niet moeilijk over doet om een klein stukje af te staan, maar van een aantal stukken kan ik niet eens achterhalen van wie het is. Die boer komt er dan eens in het jaar een keer kijken... die moet je maar net treffen.. en in de omgeving kennen ze die mensen vaak ook niet.

Uit eigen ervaring zitten boeren niet zo te springen om paarden in hun weides te hebben lopen... Of iemand alleen hooit of het laat verkommeren is niet jou pakkie aan... Zet een advertentie in een huis aan huis krant, bij de supermarkt ed.

CKdamour schreef:
Wat betreft de rekeningen... ik hoor van meerdere mensen dat ik de rekening naar haar moet laten sturen maar denk niet dat er een dierenarts op te wachten zit om bonje met haar te krijgen. Denk dat ik daarmee alleen problemen veroorzaak als zij weigert te betalen.

hmmmmzzzz dan stuur ik mijn rekeningen ook maar op naar jou Haha!
Als zij de Da laat komen dan zal ze ook de rekeningen moeten betalen, en dan laat de DA maar bone met haar krijgen, is niet jouw probleem... zou toch lekker worden zeg

CKdamour schreef:
Mijn vader stelde voor dat ik haar een voorstel moet doen de pony aan mij te geven (ik heb tenslotte genoeg voor hem betaald en gedaan)..

Als jij kunt aantonen dat jij in het meerendeel in de kosten hebt voorzien van dat paardje dan kun je dus ook aannemelijk maken dat het jouw paardje is... zou er eens mee naar de wetswinkel gaan of via de rechtsbijstandverzekering eens informeren over het hoe en wat. Daar zijn nl al rechtzaken over geweest.

CKdamour schreef:
en dat ik dan rustig verder ga kijken naar een andere wei en gewoon tijdelijk wel de kosten van de twee paardjes op me neem en de wei probeer te redden voor die tijd op een alternatieve manier. Eigenlijk is de stroomvoorziening een probleem want de rottende palen staan bij de tweede omheining vooral (heb dubbele omheining).. Als de stroom erop staat komen ze niet eens bij de tweede. Maar ik heb al 3 mensen laten kijken naar die stroom en niemand kan iets ontdekken.

Alles verwijderen en op nieuw aanleggen, je klok na laten kijken of die het wel doet ( de onze was kapot door bliksem inslag, tenminste hij tikte vrolijk maar zat geen stroom op de draden)

CKdamour schreef:
Vind dat mensen op bokt snel wijzen naar iemand... wat elke keer terugkomt bij sommige reacties in mijn topics is... eigen schuld, dikke bult, je had zus en je had zo,... kom op.. zij is degene die fout zit hier. Lijkt me nogal duidelijk!

Jij bent de andere partij... jij laat het een en ander gebeuren..

en wat heb je eraan als bokkers je gelijk geven? Als jij niets doet zal er niets veranderen...

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:53

Volgens mij kan je beter zorgen dat de omheining voor elkaar komt, dan ben je sowieso minder geld kwijt dan aan pensionstalling. Als ik het goed begrepen heb hoef je dus niks te betalen voor de wei en ben jij er verantwoordelijk voor. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je blij mag zijn dat je in ruil voor een wormenkuur op haar weiland mag staan. Of zie ik het nu helemaal verkeerd? Blond

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:59

PB me waar je woont, ik heb hier een wei, met 1 D-pony ruin erin, eigenlijk moet hij ook een maatje hebben. Kan er misschien de wei ernaast er ook nog bij krijgen. Laat het me even weten. Geef meteen wat meer info. over jou paardje,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:03

--> TAO

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:04

runningkawa schreef:
--> TAO

Sorry ben nog niet zo bekend met de afkortingen? Wat is TAO? Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:05

--> Verplaatst naar

Transport Afspraken Overige

Dit leek me wel onder afspraken vallen Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:07

O oke. Haha.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 19:07

Citaat:
Dat lijkt me iets tussen de huidige en de vorige eigenaar

ja alleen is de verkoop via mij gegaan (ik heb eht geld van haar gekregen om te betalen en vervoer geregeld etc) dus ze verwacht ook dat ik het afhandel.

Citaat:
Ben het met je eens dat ik ook geen back-up heb als mijn weides in ene zouden verdwijnen.. echter leg je nu min of meer de schuld bij de grondbezitters in je omgeving neer....
Dan heb je het in het begin over de afrastering ed... is die dan wel goed als het andere paardje daar blijft staan???

Nee, die afrastering is zowiezo niet goed.

Citaat:
Uit eigen ervaring zitten boeren niet zo te springen om paarden in hun weides te hebben lopen... Of iemand alleen hooit of het laat verkommeren is niet jou pakkie aan...

dan mag ik er nog wel een mening over hebben

Citaat:
Zet een advertentie in een huis aan huis krant, bij de supermarkt ed.

Allang 5 keer gedaan

Citaat:
hmmmmzzzz dan stuur ik mijn rekeningen ook maar op naar jou
Als zij de Da laat komen dan zal ze ook de rekeningen moeten betalen, en dan laat de DA maar bone met haar krijgen, is niet jouw probleem... zou toch lekker worden zeg

Niet helemaal goed gelezen geloof ik... zij laat de DA dus niet komen. Maar intussen mag ik wel de verzorging op me nemen en zien dat het beest ziek is dag in dag uit en amper wil eten.

Citaat:
Alles verwijderen en op nieuw aanleggen, je klok na laten kijken of die het wel doet ( de onze was kapot door bliksem inslag, tenminste hij tikte vrolijk maar zat geen stroom op de draden)

Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Maar hij geeft in het kastje van de accu gewoon stroom af, maar bij de haak aan de omheing houdt het op... terwijl de draden en de aarde e.d. allemaal goed zit en niet kapot is of wat dan ook.

Citaat:
Jij bent de andere partij... jij laat het een en ander gebeuren..

en wat heb je eraan als bokkers je gelijk geven? Als jij niets doet zal er niets veranderen...

[/quote]

Je hebt het blijkbaar ook niet begrepen. Ik doelde op o.a. wat gezegd werd van een reserve-optie hebben (dan was er niks aan de hand dus is mijn eigen schuld nu)... in een ander topic werd gezegd dat ik dus maar inderdaad bakken met geld in die wei moest steken want tja.. mijn paardje staat er. Als ik dat niet wil... goh.. ook eigen schuld. Dat vind ik nogal de omgedraaide wereld en dat staat los van gelijk krijgen.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:08

LilianR schreef:
PB me waar je woont, ik heb hier een wei, met 1 D-pony ruin erin, eigenlijk moet hij ook een maatje hebben. Kan er misschien de wei ernaast er ook nog bij krijgen. Laat het me even weten. Geef meteen wat meer info. over jou paardje,

Wil je hier even op reageren?

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 19:15

Citaat:
Volgens mij kan je beter zorgen dat de omheining voor elkaar komt, dan ben je sowieso minder geld kwijt dan aan pensionstalling. Als ik het goed begrepen heb hoef je dus niks te betalen voor de wei en ben jij er verantwoordelijk voor. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je blij mag zijn dat je in ruil voor een wormenkuur op haar weiland mag staan. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

In ruil voor een wormenkuur? Zij heeft een jaar geleden dat beestje aangeschaft en ik neem de volledige verzorging op me, ik betaal het voer voor beiden en ze doet niks aan de wei wanneer er wat aan de hand is. Zijn nu al talloze problemen geweest.
En weiland is nogal een erg groot woord aangezien het een zandbak is.
Daarnaast gaat het om veel beloftes die niet na worden gekomen zoals allerlei zaken die gemaakt zouden worden. Omdat alles kapot is zijn de paarden al 5 keer uitgebroken als het al niet vaker is en krijg ik het gezeik met de buurt en de politie, want als ze haar bellen wanneer de paarden op straat staan geeft mevrouw niet thuis. Laatst waren ze weer uitgebroken en ik zat helemaal niet in de buurt. Ik moest ervoor naar huis komen en daar aangekomen bleek dat ze beiden een andere kant op waren gelopen.. sta je daar in je eentje en je kan jezelf niet splitsen. Bovendien is die van mij toen aangevallen door een tinker en is hij er ook niet zo best aan toe momenteel. Ook stond er in een topic iets over het hooi. Superfijn dat zij hooi voor me wilde ophalen. Maar als ze die afspraak niet na kan komen moet ze 'm niet maken want ik zat dus gewoon zonder hooi omdat mevrouw bij nader inzien toch geen zin / tijd of wat dan ook had. Als je me dat op tijd laat weten regel ik zelf wel iets. Om maar niet te spreken van het feit dat je gewoon moet zorgen wanneer je paard ziek is dat er iets aan gedaan word en niet iemand anders met de ellene laten zitten! Dat beest heeft nu al dik 1 1/2 maand problemen... als je 'm niet wil helpen moet je dat meteen zeggen en niet steeds beloven dat de DA komt en als ik dan sms waar hij blijft ineens zeggen (via een sms)... hij moet maar weg. Als je dat allemaal wel normaal vind... tja..

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:20

Dan heb ik het waarschijnlijk niet goed begrepen. Maar ik zou liever uit mijn eigen portemonnee afrastering betalen zodat een ander geen last krijgt van mijn paard dan dat ik zou moeten wachten tot het een keer verkeerd afloopt en paardje misschien wel onder een auto komt.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:22

Betaal jij de afrastering? Ik weet niet hoor maar zoals jij reageerd komt het bij mij over dat je het hele verhaal niet goed begrepen hebt.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:30

Ik dacht dat je om advies vroeg? Dat probeer ik je te geven..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:53

Als je geen geld hebt voor een andere stalling, zou ik idd de afrastering betalen. Als je paard daardoor wat krijgt, dan zou het veel meer kunnen gaan kosten....
Ik vind het ook niet slim om geen back-up te hebben voor het aanschaffen van een paard.
Het is toch uniek dat je zó weinig voor "stalling" hoeft te betalen?

Je kunt hoog of laag springen, maar je moet kiezen wat het beste is voor je paard. Eigenlijk weggaan, straks verkoopt ze jou paardje nog of haar ex? Die mensen zijn iig raar bezig zo.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 23:59

naar de afrastering wordt gekeken. Heb al iemand geregeld die gaat kijken. Ik vind het prima om het te betalen, maar dan gaat wel alles maar dan ook alles eruit als ze mij daar wegstuurt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:12

CKdamour schreef:
naar de afrastering wordt gekeken. Heb al iemand geregeld die gaat kijken. Ik vind het prima om het te betalen, maar dan gaat wel alles maar dan ook alles eruit als ze mij daar wegstuurt.
en dat is dan diefstal Haha!

Wat wil je nu eigenlijk horen of lezen? je plaats een verhaal dat van (goedbedoelde) dommigheid aan elkaar hangt... boeren/weidebezitters in je buurt daar heb je een uitgesproken mening over, en dit is niet leuk en dat is niet eerlijk.... Maar wat is dan wel eerlijk?
Dat de boeren in je buurt in de rij staan om jou weidegrond aan te bieden?
Dat een DA jou geen nota mag sturen omdat jij die pony voor de zoveelste keer 'redt'?
Wat wil je nu eigenlijk bereiken met dit topic?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:20

De afrastering hoeft helemaal niet erg duur te zijn. Zeker niet als je op zoek bent naar wat anders op termijn.
Je kunt vast ergens 2e hands prikpaaltjes kopen. Cord ook wel en dan koop je een schrikdraadapparaat dat op een batterij loopt. Heb ik ook. Je zet voor de rotte omheining die prikpaaltjes met draad en klaar. Zo'n schrikdraadapparaat op batterij heb je al vanaf zo'n 100 euro. Kijk maar eens bijv. bij Agradi.nl, die heeft ook vaak nog aanbiedingen.

Je staat daar gratis. Dus je kunt best wel iets investeren en zeker in spullen die je weer mee kunt nemen. De paardentandarts laat je ook voor je eigen pony komen dus voor een 2e pony kost het al minder. Scheelt al in de voorrijdkosten. En als je je enorm ergert moet je gewoon wegwezen.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 00:38

Alane schreef:
CKdamour schreef:
en dat is dan diefstal Haha!

Wat wil je nu eigenlijk horen of lezen? je plaats een verhaal dat van (goedbedoelde) dommigheid aan elkaar hangt... boeren/weidebezitters in je buurt daar heb je een uitgesproken mening over, en dit is niet leuk en dat is niet eerlijk.... Maar wat is dan wel eerlijk?
Dat de boeren in je buurt in de rij staan om jou weidegrond aan te bieden?
Dat een DA jou geen nota mag sturen omdat jij die pony voor de zoveelste keer 'redt'?
Wat wil je nu eigenlijk bereiken met dit topic?

Pff... vraag jij je bij elk topic op bokt af wat iemand ermee wil bereiken? Dan zul je het nog druk krijgen. Misschien dat mensen soms wat plaatsen om hun hart te luchten en daarnaast MISSCHIEN nog goede adviezen krijgen? Moeten ze in de rij staan om grond aan te bieden? Waar zeg ik dat? Of iemand er iets op wil of niet is eigen keus en moet ieder voor zich weten. Maar als je komt banketstaaf dat ik vooraf een reserve plek had moeten zoeken wil ik er wel ff op wijzen hoeveel grond hier idd ligt en dan had ik het nu over wei waarvan gehooit wordt, maar er ligt genoeg land braak... wordt jaren niks mee gedaan.. en dan begrijp ik dat inderdaad niet... zij kunnen er wat aan verdienen.. ik ben geholpen. Vind je wel erg kort door de bocht met je uitspraken dus wil daar verder ook niet op ingaan. Je slaat met je uitspraken compleet de plank mis.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:41

LilianR schreef:

zover ik het begrepen heb, woont de TS in *** ( best een eind fietsen naar oss) en heeft alleen een beschikking over een fiets. Denk dat oss te ver weg is vaar haar! (zo heb je toch enigzins duidelijkheid.

Heb hier in valkenswaard ook nog wat rondgevraagd. Weet misschien wel iets (is troiuwens dommelen bedenk ik me nu), maar moet nog even wachten op de definitieve reactie. (ook meisje, die het met de mede-eigenaren moet overleggen) Pb maar als je interesse hebt!

edit: ff plaatsnaam verwijderd
Laatst bijgewerkt door danamuts op 09-11-06 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 00:44

flicka schreef:
De afrastering hoeft helemaal niet erg duur te zijn. Zeker niet als je op zoek bent naar wat anders op termijn.
Je kunt vast ergens 2e hands prikpaaltjes kopen. Cord ook wel en dan koop je een schrikdraadapparaat dat op een batterij loopt. Heb ik ook. Je zet voor de rotte omheining die prikpaaltjes met draad en klaar. Zo'n schrikdraadapparaat op batterij heb je al vanaf zo'n 100 euro. Kijk maar eens bijv. bij Agradi.nl, die heeft ook vaak nog aanbiedingen.

Je staat daar gratis. Dus je kunt best wel iets investeren en zeker in spullen die je weer mee kunt nemen. De paardentandarts laat je ook voor je eigen pony komen dus voor een 2e pony kost het al minder. Scheelt al in de voorrijdkosten. En als je je enorm ergert moet je gewoon wegwezen.

Ik heb draad... ik heb een accu etc alleen doet het het allemaal niet probeerde ik al eerder duidelijk te maken. Eerst lezen voordat je wat zegt. Blijkt nogal een probleem te zijn hier.
En nogmaals.. ik sta daar helemaal niet gratis. Als jij dat gratis vind mag je hier een jaar komen staan. Je komt niet eens meer toe aan je paard omdat je al je tijd in de onderhoud van dat stuk moet steken... en elke dag bezig bent alles met strotouwtjes en rotzooi aan elkaar te maken... om maar niet te spreken van de ergernis. En voer is ook gratis blijkbaar bij jou. Laat me ff weten waar jij dat haalt dan!

Blijkbaar is haar manier van handelen... pony kopen, nooit naar omkijken en vervolgens verwaarlozen bij een aantal mensen hier op bokt geoorloofd.. Maar owee als ze er zelf mee te maken hebben... Wat mij betreft is dit de laatste post in dit topic van mij. Vind sommige reacties te triest voor woorden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:56

vriendelijke toon sla je aan zeg.... .... ....
In je eerste topic schrijf je zelf al dat weide moeilijk te verkrijgen is, en ga je akkoord, hetzij met iemand anders, om daar je paardje neer te zetten ( voor 2 grote paarden is het niet voldoende)....

wat ik me afvraag bij een willekeurig topic op bokt is mijn zaak Haha! Maar dit is topic 4? met hetzelfde probleem... zij doen niet wat ik wil en dat vind ik niet prettig-topic.
Zet je pony te koop als je het niet paardwaardig kunt houden en laat die vrouw het uit zoeken.
Je zit nu onderhand 11 maand te miepen hierover en je doet niets... de afrastering is nog steeds slecht... enz.enz.enz.enz.enz.
Wil je nu, gemiddeld, ieder kwartaal een topic openen over hetzelfde probleem? Hartluchten is dit niet meer, dit is verstand op nul blik op oneindig en maar klagen... ...
Al 5 keer een advertentie geplaats in 11 maand?!?!?!?!?!?
dit lijkt meer op: ik wil zo graag een pony.. en als het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil en praat in tussen tijd mijn geweten 'schoon' op bokt....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 07:03

Alane schreef:
vriendelijke toon sla je aan zeg.... .... ....
In je eerste topic schrijf je zelf al dat weide moeilijk te verkrijgen is, en ga je akkoord, hetzij met iemand anders, om daar je paardje neer te zetten ( voor 2 grote paarden is het niet voldoende)....

wat ik me afvraag bij een willekeurig topic op bokt is mijn zaak Haha! Maar dit is topic 4? met hetzelfde probleem... zij doen niet wat ik wil en dat vind ik niet prettig-topic.
Zet je pony te koop als je het niet paardwaardig kunt houden en laat die vrouw het uit zoeken.
Je zit nu onderhand 11 maand te miepen hierover en je doet niets... de afrastering is nog steeds slecht... enz.enz.enz.enz.enz.
Wil je nu, gemiddeld, ieder kwartaal een topic openen over hetzelfde probleem? Hartluchten is dit niet meer, dit is verstand op nul blik op oneindig en maar klagen... ...
Al 5 keer een advertentie geplaats in 11 maand?!?!?!?!?!?
dit lijkt meer op: ik wil zo graag een pony.. en als het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil en praat in tussen tijd mijn geweten 'schoon' op bokt....

En hier ga ik helemaal in mee! In 11 maanden had je allang je weide-afrastering in orde kunnen maken. Weide-afrastering in orde maken doe je niet met stro-touwtjes, als je het in 1 keer fatsoenlijk doet ben je er ook van af. Maar dat zijn kosten die je niet wilt maken. Wat voor kosten wil je dan wel maken? Wat ik eruit op maak eigenlijk geen en blijf je maar aanmodderen.
Geen plek om je pony kwijt te kunnen in deze omgeving? Bull-oliebol, ik weet zo al 3 plekken, en ja, ook mini's. Al bij het lezen van het eerste topic had ik mijn vraagtekens, maar dit is topic nummer zoveel al, en de enige conclusie die ik kan trekken is.....je wilt graag een paard maar kan het eigenlijk niet opbrengen financieel. Vandaar zo'n oplossing voor hem onder te brengen, en als dat financieel gezien wat tegenvalt begin je te stuiteren. Mijn advies? Verkoop je pony en neem een verzorgpony.