help ik heb 1 winstpunt nodig

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

just_bassie

Re: help ik heb 1 winstpunt nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:23

als je wil gaan springen dan train je niet alleen om zo hoog mogelijk te kunnen maar ook dat je goed controle kunt houden tussen de hindernissen, dit kun je verbeteren door de dressuurtraining door je paard te ontspannen enzo..
dus als je lekker een B proefje kunt rijden heb je hier volgens mij alleen maar voordeel bij tijdens het parcour
en misschien vind je de dressuur straks wel zo leuk dat je er mee doorgaat Lachen

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:26

tegenwoordig hoeft het toch niet meer.. een winstpunt halen in de dressuur om in het springen te starten..

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:32

je moet 1x 1 winstpunt gereden hebben in de b-dressuur en dan mag je met ieder paard in het springen starten. wil je crossen moet je met ieder paard apart een punt in het springen rijden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 07:08

Gewoon 50 euro in de papieren van je pony stoppen en aan de jury laten zien/geven *LOL* *LOL*

Even serieus: een wp in het B is toch wel echt een minimale eis. Ik vind dat je idd nog niet zoveel in de springring te zoeken hebt als je geen wp kunt rijden in zo'n simpele B-proef.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:43

protonja schreef:
ik ben ook alleen een springruiter en toen ik mijn winstpunt in de dressuur moest halen, ben ik voordat ik moest naar de jury gegaan en uitgelegd dat ik alleen 1 winstpunt moest halen omdat ik wou springen. ze zagen ook al dat ik de dressuur wedstrijd met een springzadel reed Tong uitsteken maar in ieder geval had ik net 156 punten(oude telling) Haha! dus was helemaal blij want had bij voorhand al de week erna ingeschreven voor springen Tong uitsteken
dus succes Lachen

dat is slim Tong uitsteken Ik ben nu al bang voor die ene winstpunt die ik nodig heb.. Al moet het wel lukken, mijn paard kan best een B proefje lopen met winst, denk ik. alleen ik ben helemaal niet gemotiveerd voor de dressuur en mijn paard ook niet dus dat kan het nog wel moeilijk maken denk ik.

Ja tips heb ik niet echt, gewoon veel en goed dressuurmatig gaan trainen, dan moet het vast wel lukken.

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:48

Anoeska schreef:
Als je niet eens 1 WP in de B kan rijden, dan denk ik niet dat je klaar bent om te gaan springen. Die regel is er natuurlijk niet voor niks.

Dus mijn tip, gewoon lekker dressuurmatig doortrainen en die winstpunt in een paar maanden halen.

Nou mijn pony loopt thuis dressuurmatig prima, echt wel B-winstpuntwaardig. Maar op wedstrijd is het gewoon stress en paniek als ie alleen is. Tijdens het springen is dat geen probleem, hij ziet hindernissen en kan daar al zn stress helemaal in kwijt, waarna ie dressuurmatig op het vreemde terrein zelfs ook goed loopt! (onderlinge wedstrijd)
Maarja, die ene winstpunt halen we maar niet... puur stress. Hij gaat zelfs onregelmatig ervan lopen en ja, dan krijg je geen wp natuurlijk.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:28

merel is op en top springbloed, komt van een springstal, is zo ook getraind vroeger en heeft bij andere eigenaren ook altijd gesprongen.

ze springt gewoon alles, wat je ook neerzet. knhsoefenparcoursen vind ze prachtig.. maar mijn vriend kan geen dressuur en merel wil geen dressuur en in het krulletje lopen om maar zo te zeggen.. gaat stukken beter, maar ze is gewoon te onrustig en zo doende niet winstwaardig en al helemaal niet in de proeven van nu... maar zodra ze gaan springen is het een compleet ander paard, zo rustig zo beheerst, om een staander heen te draaien. barages kan ze als de beste.

maar officieel springen met mijn vriend mag dus niet.. omdatie geen b punt kan scoren... met willem ook al eens geprobeerd, maar mijn vriend is gewoon niet handig als dressuurruiter, hij is gewoon te gespannen en dat geeft hij door. dat betekend niet dat hij merel niet rond kan rijden in een parcours... die 2 vinden dressuur helemaal niets...
en ik kan ook helemaal nix met haar.. tisme gelukt om de rem erop te zetten.. zekan nu tenminste wel halthouden... maar tis een paard wat wil gaan met die banaan.. lopen ook niet voor nix in de endurance.

dus in sommige gevallen is dit een nadeel regel...maar zekomen er wel.. dan maar via de fnrs..want alsje je capriliproeven hebt behaald mag je ook b parcoursen gaan springen..

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:31

volgens mij heb je 2 wp's nodig om B parcourtje te starten
en dat is niet voor niks want de basis van het springen is dressuur
dus ik zou zeggen even lekker doortrainen

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:33

nee hoor.. 1 winstpunt Lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:37

hmm tegen mij werd altijd gezegt dat je 2 wp's moest halen

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:38

in de reglementen staat 1 Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:40

is dat mischien nieuw ofz of sinds net een tijdje ingegaan..
want 3 jaar geleden had ik springles en zou ik ook B parcourtje gaan rijden en was net begonnen met dresuur wedstrijd en toen werd er altijd gezegt van eerst 2 winstpunten halen en dan pas kan je B parcourtje springen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:25

Gewoon starten, die wp heb je zo. Ja

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:07

als je een aantal dressuurlessen neemt van een goede instructeur, kom het wss wel goed!

Als je ook nog er goed op let dat je goed door de hoeken rijd, de oefeningen netjes afmaakt, netjes gaat zitten enzo, dat scheelt al gauw enkele punten!

En gewoon een paar weken achter elkaar 2 proeven per weekend opgeven, als je dat teminste kan, ivm. werk ouders, of van jou, of iets anders ofzo, dan heb je een aantal kansen, kan je een keer een strenge jury hebben, een keertje ervaring opdoen, een keer een rotproef rijden enzo Tong uitsteken

Hoop voor je dat je snel kan gaan springen!
Maar, zoals boven al gezegd, het is echt belangrijk dat de dressuur eerst lekker voor elkaar is, dat je fatsoenlijk kan sturen, en je paardje op het juiste moment een overgang kan laten maken Tong uitsteken

naomi_jamir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 10:42

Thanks voor de reacties..
We gaan kijken hoe het in januarie gaat lopen :>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:41

ik vind dat altijd zo raar: mijn paard vind dressuren niet leuk....

ieder paard kan naar behoren rond door de hals, anders is er medisch iets mis met je paard....

En dan heb je echt geen oprichting oid nodig, gewoon braaf naar beneden is al meer als goed genoeg.

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:07

1 Winstpunt inderdaad.
Mij is ook altijd gezegd dat dat springen niets zou worden als ik niet eens een winstpunt in de dressuur kon halen.
Ik heb een startkaart aangevraagd met een andere pony, daar de winstpunt mee gereden. Ik was ondertussen Mspringen voordat ik mn eerste winstpunt in de dressuur behaald heb met mn eigen pony.
Maar ik ben het met iedereen eens dat dressuur de basis is, en dat je ook gewoon dressuurmatig moet trainen.

San_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:04

Anoeska schreef:
Als je niet eens 1 WP in de B kan rijden, dan denk ik niet dat je klaar bent om te gaan springen. Die regel is er natuurlijk niet voor niks.

Dus mijn tip, gewoon lekker dressuurmatig doortrainen en die winstpunt in een paar maanden halen.

Inderdaad..
Ik begrijp je wel, maar het is verstandiger dat je je paard/pony dressuurmatig ook goed voor elkaar hebt! Een wp in de B is heel makkelijk te rijden eigenlijk hoor.