afspuiten in de winter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Millenium

Re: afspuiten in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:44

Op het bedrijf waar ik stage heb gelopen werden de paarden zomer of winter hele maal afgespoten na de training hoe koud of warm het ook was. Daarna kregen ze een Zweetdeken op en de stal deken er om heen. Is daar in die tijd dat ik daar was nooit een paard stijf geweest of wat dan ook.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:23

ik was het hele jaar door zijn benen ( tja wite pony ) en ook wel is helemaal en ik heb het niet zo lux als somige hier en mijn pony gaat dan gewoonmet wolle deken op stal

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:24

Ik spuit het paard ook niet af, ik wil niet dat hij verkouden wordt. Hij staat 24/7 op de wei en de kans is groot dat hij ziek wordt. Dus ik laat hem lekker uitzweten in een zweetdeken, spoel te beentjes wat af en spuit hoogstens tussen de benen het zweet een beetje weg....

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:46

ik heb mijn paardje gisteren nog gewassen. Met koud water en shampoo, hij werd vandaag namelijk geschoren en moest dus goed schoon zijn. vandaag zijn vachtje eraf en daarna even afspuiten om alle kriebel haartjes weg te krijgen (om irritatie te voorkomen) maar daarna wel eerst lekker op stal met een dik wollen deken met hals om op te drogen en het buitenluik dicht en daarna als ze droog is dr onderdeken en winterdeken er weer op. Dus twee dagen onder de koude douche gestaan maar nu weer als nieuw.