6-jes jury?!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

chelsea82

Re: 6-jes jury?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:02

Ik jureer zelf ook en ik gebruik alle cijfers.
Goed is goed en slecht is slecht.
Dus een 9 heb ik geen moeite mee, maar een 2 ook niet.
Maar je hebt soms combinaties in de ring waar je echt niks mee kunt, waardoor je dus op de 6jes uitkomt.
Heel vervelend, maar het is soms niet anders.
Het gaat niet goed, maar het is ook niet onvoldoende, dus dan geef je toch weer een 6.
Vooral in de B en L proeven heb ik dat veel, er straalt niks van af, het loopt de gehele proef braafjes, de hoofd/halshouding is het nog net niet helemaal enz enz.
Ik ben wel zo dat ik bij elk onderdeel commentaar zet, dus ook al hebben ze een 6jes proef er staat altijd duidelijk commentaar bij.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:44

Dit heb ik ook gehad (een 5, en een 7 voor verzorging, tweede proef hetzelfde). Verder stond er totaal geen comentaar op, helemaal niks. Ik kreeg de volgende dag het commentaar van een stalgenootje (tevens schrijfster van mijn proef). Was ook niet erg netjes gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:34

chelsea82 schreef:
Ik jureer zelf ook en ik gebruik alle cijfers.
Goed is goed en slecht is slecht.
Dus een 9 heb ik geen moeite mee, maar een 2 ook niet.
Maar je hebt soms combinaties in de ring waar je echt niks mee kunt, waardoor je dus op de 6jes uitkomt.
Heel vervelend, maar het is soms niet anders.
Het gaat niet goed, maar het is ook niet onvoldoende, dus dan geef je toch weer een 6.
Vooral in de B en L proeven heb ik dat veel, er straalt niks van af, het loopt de gehele proef braafjes, de hoofd/halshouding is het nog net niet helemaal enz enz.
Ik ben wel zo dat ik bij elk onderdeel commentaar zet, dus ook al hebben ze een 6jes proef er staat altijd duidelijk commentaar bij.

Jou wil ik wel eens als jury! Kan het zeer waarderen als ze duidelijk zijn in wat ze wel en niet waarderen!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 07:34

Nou alles is al zo'n beetjes gezegd, 6jes juries die geen commentaar geven! Dat is het enige waar ik mij aan kan ergeren.
Dat zou verboden moeten worden, al is het maar 1 zin bij algemeen: Voor meer 7ens, moet je.........!

Maar goed, ik verplaats mij ook in de jury en vind gewoon dat banen ten hoogste 20 deelnemers zouden moeten tellen!
Want nrs 1,2 en 3 en laatst komen meestal wel op de juiste plek nu, maar nr 14 snapt niet hoe Liesje Plezier in hemelsnaam dezelfde punten kan hebben als zij!

En als de banen korter zouden zijn, kan de jury ook echt geconcentreerd blijven!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:24

heel vervelend zijn dat soort jury's, heb er ook een hekel aan.
Kreeg toen ik net met wedstrijden bezig was een jury die echt geweldig was. 9ens werden opgevolgd door 2en en daarna weer gewoon een 6. Echt heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:26

Maar als je nu gewoon alles braafjes rijd, geen grote fouten, geen uitmuntende dingen.
Hoe kun je dan verlangen van een jury dat hij negens en tweeën kwijt kan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:51

RK, je kan me niet wijsmaken dat een proef zo constant is dat er alleen maar 6jes gegeven kunnen worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:59

Ik kan je dat echt wel wijs maken.
Ik was zelf een 6jes ruiter met kawa Lachen

Een enkele keer voor iets een 7 en een 5.
We reden geen uitschieters voor 8en, of erg zeldzaam.
Maar we maakten meestal ook geen grote foute dat een jury daar een 3 kwijt kon.

We reden een netjes proefje waar alles een voldoende was en dat zijn dan voornamelijk 6jes.
En zo heb je bijna elke wedstrijd wel een wp.
Prima toch, snap het probleem ech niet.

En ik zag echt meer combinaties rijden op ongeveer gelijke wijze dan ik.
een nette proef, maar geen uitschieters en geen echte grote fouten.

Veel mensen denken te vaak dat ze iets geweldig neer zetten, maar zo vaak is dat niet het geval Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:20

RK; tuurlijk zijn er genoeg van zulke ruiters, kan zo een aantal voorbeelden noemen. Maar naar mijn idee zijn ook veel jury's die zo zijn gaan punten, en dat vind ik jammer.

Afgelopen weekend had ik toevllig zelf kur op muziek (is iets anders, maar toch). Had 2 jury's, bij jury C had ik bijna geen 6-en, wel 8-en maar ook 3-en, bij H jury vooral veel 6-en en een enkele 5 of 7. Qua totaal lagen ze vrij dicht bijelkaar. Maar per onderdeel dus vrij veel verschil.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 08:03

Er zijn idd heel veel 6-jes mensen. Ik probeer echter altijd wel in zo'n proef ergens iets te vinden waar je een hoog cijfer voor kunt geven en laat die dan iets hoger uitvallen dan normaal en als er dan iets verkeerd gaat ga ik ook sneller naar een dikkere onvoldoende om toch maar een beetje verschil te kunnen maken. Helaas ontkom je er bij sommige proeven niet aan.

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 14:59

oversized schreef:
Ik vind trouwens wel dat het protocol VOL moet staan met "opbouwende kritiek" en laat zelf bij bijna alle onderdelen een aanwijzing noteren.

Vindt ik ook, ik had bij de SBI competitie volgens mij jou als jury, met het gegeven commentaar kan ik weer verder.
Bij sommige jury`s heb ik een 5 terwijl ik niet weet wat er nu niet goed aan was. Dan kan ik er ook weinig mee.

Off topic: Ook leuk dat er zelf had opgeschreven dat het een talentvol paard was. Was weer helemaal trots! Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:01

Misschien geen 6jes jury, maar gewoon een 6jes proef. Waarom willen mensen toch altijd alles op de jury afschuiven.

ViVnnMachO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:02

Het is inderdaad niet eerlijk! Maar er zijn helaas veel jury's die zo zijn...

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:07

Het is en blijft een jurysport.

Ik heb eens een jury gehad, die gaf 8ten maar ook 4ren. Idiaal! had toen ondanks een paar 4ren toch dik een winstpunt.
Zondag had ik een uhm mindere proef Knipoog. veel 6 een paar 7vens en een paar 4ren.. Net geen winstpunt.
Helaas kreeg ik ook voor mijn middendraf die super was en imo een 8 waard was maar een 7.. Een beetje variatie op je coupon zou leuk staan..
Denk dat de jury het heel moeilijk vind om een 8 te geven, want een 8 is erg hoog, dan geven we maar een 7 als top punt en een 6 wanneer iets goed is.. IMO niet echt duidelijk voor de amazone of ruiter.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:13

Charos schreef:
Misschien geen 6jes jury, maar gewoon een 6jes proef. Waarom willen mensen toch altijd alles op de jury afschuiven.

Dat wil ik dus echt niet, maar ik kan bij bepaalde jury's van te voren al raden hoeveel punten ik ongeveer krijg, ondanks dat het slecht of goed gaat.

Er zijn gewoon jurys die 6jes geven; misschien bang dat de uiteindelijk lijst te laag is of juist te hoog? En ze met de 6jes gewoon weten dat het net winst is?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:54

oke, ik heb ze nooit meegemaakt RK, en ben er volgens mij zelf ook nooit eentje geweest. Geloof je op je woord Knipoog

Had gisteren een jury, weer nauwelijks commentaar. 1 proef 181 met 1 zinnetje er op, gelukkig de andere jury 168 (ook iets meer op z'n plaats voor die proef) en FLINK commentaar er bij geschreven, protocol stond helemaal vol.
Bij mijn andere proef (198) stond weer niets bij, op 2 zinnetjes na... Was het dan zo geweldig Tong uitsteken

roxy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:22

Ik snap die eindcijfers wel eens niet.
Ik reed afgelopen zondag hoge punten in 2 M2 proefen.
Ik kreeg voor de drafgedeelten 9 en 8 en en toch kreeg ik als eindcijfer voor de draf een 7. Hetzelfde voor de stap. Alleen maar 7 en 8 en en eindcijfer een 6 voor de stap.
Ik begrijp dit wel eens niet. Je zou toch zeggen dat die eindcijfers dan hoger moeten zijn.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:33

Nee, want een perfect gereden volte, mooi in buiging en balans (om maar wat te noemen) kan prima een 9 waard zijn. Maar dat hoeft niet te betekenen dat paard ook voor een 9 draaft...

net zo goed als een paard in uitgestrekte stap een keer zn hoofd omhoog doet en daarvoor dat onderdeel onvoldoende, maar wel een 7 voor stap in het algemeen...

Wat betreft de 6jes: Ik had laatst voor alle gangen een 6. Dat was echt een kwestie van desinteresse en maar wat invullen. Want ik zou graag willen dat mijn paard net zo galoppeert als hij stapt, maar echt, dat is gewoon niet zo. Zeker in die proef niet. Geef dan een 7 voor de stap en 5 voor galop, zelfde gemiddelde, maar geeft wel het gevoel dat de jury werkelijk gekeken heeft..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:35

Wat denk je dan van een proef met alleen maar 7 en 8, en dan voor het onderdeel gehoorzaamheid een 6 Haha!
Die kon ik ook niet helemaal plaatsen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:40

haha, nee, die is inderdaad wel weer mooi Haha!

of: ipv wijken bij de A kop tussen zn voorbenen en bokkend naar de G (ja, er was blijkbaar iets eng) en dan een 5. Mwah, 2 had ook gekunt zeg maar Knipoog

SheriqueMaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:19

Opzich is dat best gek!
Want als ik altijd me proef rijdt dan heb ik altijd 2 8en Bloos

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:26

wat denk je van 201 in de L2 en een 6 op effect van de hulpen!?!?!?

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:46

Tango40 schreef:
Vindt ik ook, ik had bij de SBI competitie volgens mij jou als jury, met het gegeven commentaar kan ik weer verder.
Bij sommige jury`s heb ik een 5 terwijl ik niet weet wat er nu niet goed aan was. Dan kan ik er ook weinig mee.

Off topic: Ook leuk dat er zelf had opgeschreven dat het een talentvol paard was. Was weer helemaal trots! Haha!

Fijn dat je er iets mee kunt, want dat is dan ook wel de bedoeling. Zou idd heel goed kunnen dat je mij had als jury. Als ik er op gezet heb dat het een heel talentvol paard is dan bedoel ik dat ook echt!! Blij dat je er zo trots op bent!! Haha!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 08:03

Op de IL jurycursus bij een vriendin zeiden ze altijd: Vermijd zessen, kies tussen een 5 of een 7. Ik schrijf best vaak bij jury's en zie dat het in de praktijk vaak erg moeilijk is geen 6 te geven.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 08:15

Inderdaad AmonRe, er zijn gewoon veel onderdelen die voor een 6 gereden worden...
Heb ik zelf ook, en zou voor die onderdelen ook liever geen 5 of 7 zien dan.