Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
maar ik bedoelde over het algemeen.. bijvoorbeeld in een kudde worden sommige paarden verstoten.. het kan zijn dat die ook vals worden aartlover schreef:Geloof me ze kunnen dat. En je slaat haar. dat kan ik horen. ze krijgt tikken als ze bijt. Je maakt haar alleen bozer. Zoek eerst uit waarom ze nou zo is voordat je haar gaat meppen.
probeer trouwens niet zo aanvallend te reageren iedereen doet zijn best om je te helpen lieferd
al ben ik wel met je eens
ik zal de volgende keer erbij vermelden dat het niet voor alle paarden geld
ze moet leren eerst op haar plek te blijven, hoe lief ze ook kan zijn. Bzoem schreef:wow.. je hebt van die jonge beestjes die inderdaad de leider testten.
en het spijt me, misschien dat ik wat heftig reageerde.. maar ik vind het heel moeilijk om dit paard een tik te geven als het echt moet. ook omdat ik weet dat het allemaal om de timing gaat, zit ik mis dan beschadig ik haar ontzettend. en als iemand bij voorbaat dan al zegt dat ik haar in elkaar mep?
alle tips zijn welkom echt.. dit paard heeft gewoon een verkeerde africhting gehad, of er is íets fout gegaan in ieder geval.. haar hele paard zijn staat nu op z'n kop, ze moet ook anders leren bewegen etcetera.. ze is een ontzettende knuffel en ik vind het zo jammer voor haar maar dat mag ze niet![]()
ze moet leren eerst op haar plek te blijven, hoe lief ze ook kan zijn.
ik kan mun paardjes ook geen tikken geven. Omdat hun altijd wel een reden hebben. Dat denk ik dus ook van dit paard. Hij heeft een reden om dit te doen. Vind uit wat dat is
vraag bijv. het aan de vorige eigenaren... of die nog iets weten... Citaat:Ze wil heel graag knuffelen maar ik heb instructies gekregen dat ze níet in mijn buurt mag komen. Want soms geeft ze inderdaad nog wel eens een beet omdat ze ergens niet van gediend was.
.en daarom heb ik een tijdje niet gereede.
. Ze snapt ook helemaal niet dat ze met gestrekte hals kan aandraven, elke keer richt ze zich eerst helemaal omhoog.
maar dat in de bak spelen is bijv. al iets
afentoe ffe kroelen
ze moet het vertrouwen in je krijgen. Stel dat ze vroeger niet aardig was behandeld weet ze niet goed wat je nou bedoeld met kroelen
Die hanglip heeft Aart ook
hij probeerd ook altijd te spelen dan
tis een schatje
Michelle99 schreef:Ik zou graag een betere foto zien van je 'agressieve' paard. Even goed kijken naar de bouw en gezichts uitdrukking. Mijn eerste reactie is dat zo'n paard hoort niet thuis op een manege. Het is niet eerlijk tegenover klanten of tegenover het paard (die juist waarschijnlijk veel consequentie nodig heeft en wellicht grondwerk, wat seldon te realizern is op een manege)
geen werk. Gewoon lol maken. zoals buitenritjes. longeren. Poetsen enzo
Gewoon ffe wat vakantie voor haar. Denk dat ze echt ffe rust nodig heeft... (aan te horen wat jij zei.)
Je kan er hier niet meer omheen dat ze er echt vals uitziet
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6OU8VBX4
Maar haar gewoon vakantie geven. Lekker in de wei rennen. ritten maken
zorg dat je een beetje meer vertrouwen krijgt in haar. Hoe meer vertrouwen hoe meer je met haar kan doen.
voelt je paard ontspannen als je rijd? en ook dat hij het leuk vind? wedstrijden weet ik niet of dat zo'n goed idee is.. met al die mensen... kan hij beetje aanvallen enzo... aartlover schreef:Dat kan ookvoelt je paard ontspannen als je rijd? en ook dat hij het leuk vind? wedstrijden weet ik niet of dat zo'n goed idee is.. met al die mensen... kan hij beetje aanvallen enzo...
maar over al die mensen.. ze zeggen dat hij agressief is naar sommige mensen. Hoezo niet daar dan. Je Kan het proberen... 

Maar leuk vindt ze het wel, vooral met springen wordt ze helemaal enthousiast.