paard dag en nacht buiten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Myrkvi

Re: paard dag en nacht buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:04

Onze paarden staan ook het hele jaar door buiten,dag en nacht, zonder inloopstal of wat dan ook,
De arabier staat nu nog zonder deken, 0mdat hij een beetje vacht aan moet maken omdat ie anders de winter niet door komt, en de ijslanders staan altijd zonder deken,behalve als het echt dagen lang achter elkaar regent, en de andere E-pony heeft nu wel een deken op, daar word ook gewoon mee gereden Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:20

Ik heb ze sinds een jaar of 5 het hele jaar door buiten lopen en bevalt me nog prima.

Momenteel staat het rijden op en erg laag pitje ivm gezondheid. Maar normaal rijd ik gewoon door. Weliswaar wat minder dan in de zomer maar ik heb geen problemen.

Ze zijn vrolijker en veel gezonder nu ze buiten blijven.
Ze kunnen schuilen als ze willen maar ze hebben er nog niet veel gebruik van gemaakt.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:40

Mijn paarden lopen ook het hele jaar buiten met schuilstal en deken in de winter.

Ik train gewoon net zo intensief als in de zomer, gaat prima Ja Enige beperking qua training is toch wel de kortere dagen.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:39

Nick staat nu ook nog dag en nacht op wei totdat ze de wei echt kapot gaan trappen doordat het te erg/veel regend!
Ik ga vanaf zaterdag 1x in de week lessen en rijd verder ong. 3 of 4 buitenritten!
Dit gaat super Ja
Nicky is wel dekenloos Ja

PrinsesIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:59

inloop stal Clown Bloos

Maai_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:08

Mijn pony staat ook altijd buiten.. Haha!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:26

Mijn paard loopt al jaren 24/7 buiten, normaal zonder deken, maar sinds ik hem opgepakt heb heeft hij nu een deken om, om de dikste vacht te beperken. Lessen gaan nu nog wel, maar als het echt gaat vriezen moet ik naar een andere stal rijden. Want we hebben alleen maar een buitenbak. Of ik ga het bos in, maarja dat is ook niet altijd even goed voor de benen van je paard...

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:28

24/7 buiten zonder deken.
Rijden wordt alleen beperkt door de kortere dagen.
Maar voor de rest geen problemen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:32

24/7 buiten zonder inloopstal. Wel met bomen aan weerskanten van de megawei. En met nu nog ongevoerde deken sinds gisteren en als het ècht koud wordt met 200 g deken. Rijden in de winter is 1 of 2x per week en als ze erg bezweet is kan ik een fleecedeken omdoen die ik er een uur later weer afhaal.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:12

Momenteel heb ik 2 enter merrie`s nog dag en nacht buiten, zolang die er kunnen lopen prima. En 1 rijpaard staat nog 24/7 buiten onder dek. Eenvoudig weg omdat haar stal nog niet klaar is en ze de keet afbreekt als ze alleen op stal staat.

Na het rijden komt ze gewoon op stal voor een natje en een droogje en wanneer ze droog is gaat de deken weer op en gaat ze de wei in. Eind volgende week komt ze wel binnen omdat het met intensief rijden zo steeds moeilijker wordt

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:24

RUBYWHITE schreef:
Eind volgende week komt ze wel binnen omdat het met intensief rijden zo steeds moeilijker wordt

Ik vraag me af wat daar moeilijker aan wordt? Ik blijf gewoon 6x per week intensief rijden (zolang de bak redelijk blijft) en zolang mijn paard een deken op heeft denk ik dat dat gewoon goed moet gaan. Maar ik vraag me af tegen wat voor moeilijkheden je dan aanloopt, gewoon uit nieuwschierigheid Haha!

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:39

Mijn shetlander staat ook 24/7 buiten zonder deken, mja vind ik normaal voor een shetlander_! Ze heeft ook geen schuilstal. Verde longeer ik gewoon door zet haar in stal met zweetdeken en voer. totdat ze droog is en dan gaat ze weer naar buiten.

Kus Amber

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:43

mijn verzorgdraver staat ook altijd buiten. samen met zijn vriendinnetje (een welsh) hebben ze een grote schuilstal en allebei geen deken op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:21

Mijn merrie staat nog altijd 24/7 buiten, dekenloos.
Tis echt een buitenpaard, weer of geen weer, ze graast vrolijk verder. Integendeel tot de rest van stal Haha!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:34

Mijn haf staat ook 24/7 buiten, zonder schuilstal. Maar wel beschutting van bomen.

Ik heb hem deels geschoren dwz hals en een streep over de flank. Hij redt zich hiermee prima.

Vorig jaar had ik hem helemaal geschoren behalve hoofd, buik en benen en toen stond hij onder een bucas power turnout light. Ook dit ging prima. Alleen aangezien Siem nu met een jaarling en een andere speelgrage 16-jarige ruin staat vind ik het risico op lekkende/kapotte dekens te groot. Vandaar nu zonder deken en dus wel deels geschoren.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 00:41

ik schop even weer omhoog omdat ik benieuwd ben naar de mensen die de paarden ook dag en nacht buiten hebben staan hoe het gaat dan met de conditie van de hoeven dan bedoel ik bijv rotstraal of mok omdat ze altijd buiten staan..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 00:51

die van mij kunnen ook buiten en ze kunnen binnen en onder het afdak staan.De wei waar ze nu op staan is echt modder.Ze staan best veel onder het afdak.Daar ligt ook het eten.Maar ze lopen ook regelmatig buiten.Heb nog bij geen 1 mok gezien gelukkig.Hoeven ook goed.

Bij mij hebben de deze zomer voor het eerst heel erg last van mok gehad.
Normaal heeft soraya het in de winter ook maar nu nog niet.Hopen dat dat zo blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 00:53

ik heb ze ook dag en nacht buiten staan hoor met een schuilstal. Alleen als het echt gaat stormen enzo en onguur weer is ( zoals ze voor morgen nacht hebben opgegeven ) zet ik ze wel op stal Ja

_xAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 10:48

Dino staat nu binnen...dus als het 's nacht koud begint te worden gaan de paarden naar binnen(dat was dit jaar dus laat Tong uitsteken ). En rond de lente/zomer..waneer het weer 's nachts beter wordt dan gaat hij dag en nacht naar buiten Knipoog (zonder schuilstal)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:09

een paar verzorgpaardjes van mij staan ook 24/7 buiten.
ze hebben geen schuilstal en hebben geen deken op..
ze worden wel bijgevoerd.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:54

mijn pony staat ook dag en nacht buiten maar hij heeft wel een schuilstal waar hij in kan als hij wil maar het is een shetlander en dat ligt denk ik net even ietsje anders dan bij een paard Clown

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:00

Emaartje schreef:
ik schop even weer omhoog omdat ik benieuwd ben naar de mensen die de paarden ook dag en nacht buiten hebben staan hoe het gaat dan met de conditie van de hoeven dan bedoel ik bijv rotstraal of mok omdat ze altijd buiten staan..

mijn paard staat nu wegens een peesblessure 24/7 op stal. Het omgekeerde van wat ik graag wilde Tong uitsteken Hij heeft nu erge last van mok, doordat hij nu vaak met zijn hoeven in de natte onderlaag van het stro staat (hoe goed ik de stal ook schoonhoud, het is echt een varken..) Toen hij nog 24/7 op de wei stond begon hij een beetje mok te krijgen, maar dat was ook zo weer weg.
Ik moet wel zeggen dat ik het voor mezelf prettig vind om mijn paard 's nachts op stal te houden, dat als het stormt of regent dat ik weet dat mijn paardje lekker droog staat, en als je intensief traint is het makkelijker met scheren. Volgend jaar wil ik hem in de winter dan ook 's nachts op stal.

Earmpykje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:26

de mijnen staan ook al jaren buiten, paddock met schuilstalletje. Na het rijden wel even een zweetdeken erop, maar als het kratje hooi leeg is, is de deken nat, en rollen ze tevreden even door het zand. Nergens last van.
En wat betreft modder en natte hoeven: ze kunnen dus droog staan, en toen het laatst 3 weken gehoosd had, was het echt aso bagger, maar ze hadden nergens last van. M'n trekpaard met best wel sokken, heb ik net 3 maanden, dus dat vond ik wel even spannend, maar je kon onder de sokken voelen dat het velletje gewoon droog was. De natuur zorgt er wel voor, als je als mens de schaar maar in de keukenla laat liggen . Ik knip alleen een cm manen in de nek, omdat anders het men-hoofdstel er wat al te gemakkelijk afschuift....

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:34

Mijn pony staat al een jaar of 3 24/7 buietn. Ik leg wel een regendekentje op omdat ik anders niet kan rijden. Ik les nog daarom een dekentje.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:44

Een aantal paarden bij ons op stal hebben een stal met uitloop. Mijn paard ook! Bofferd!
Ze kunnen naar binnen, maar dat doen ze liever niet. Die van mij heeft een waterdichte deken op. Mijn paard kan apart, maar ook samen met de buurmerrie.
Voor de gezondheid van de paarden is het echt ideaal, ze zijn in beweging, ze hebben meer sociaal contact en rotstraal? Een paard dat in de mest en de urine staat, heeft meer kans op rotstraal, daarnaast hebben "buitenpaarden" meer doorbloeding door het aktiever zijn. Voor mijn paard is het ideaal.
Ik rij gewoon, niet altijd intensief,maar dat hoeft mijn paard niet meer. Hij is 21 jaar en heeft wat last van artrose.