Impuls probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Susan_

Re: Impuls probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 09:27

Madeleine16 schreef:
Misschien vindt ie er gewoon niks meer aan?

Ja dat laat hij je graag geloven, hij is aan de ene kant heel slim en aan de andere kant heel dom.

Vorige week ben ik begonnen met zijgangen hier word hij lekker heet van, maar hij raakt er ook van in de war.
Ik denk zelf dat het probleem in zijn achterhand zit, hij is ook nog wel een beetje lui Haha!
Hij gaat tijdens zijn overgannen namelijk niet zitten een enkele keer maar.
Dus dan maar weer gaan beginnen met veel overgannen en schijnovergannen en dan maar af en toe eens een zijgang meenemen.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 09:29

Zep schreef:
susie1981 schreef:
Ik been me echt dood, ik ben na het rijden van een proef echt bekaf

Dan moet je meer reactie op je been krijgen!

Wat doe je thuis als hij terugkomt op je been? .... doe dat in de proef dan ook eens!

Dan krijgt hij een knal met de zweep, dat hij vooruit schiet.
Maar staat een beetje vreemd als je dat doet in de proef Haha!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:15

susie1981 schreef:
Dan krijgt hij een knal met de zweep, dat hij vooruit schiet.
Maar staat een beetje vreemd als je dat doet in de proef Haha!

Waarom staat dat vreemd? Dan maar een keer een proef verpesten, beter die ene proef dan dat altijd wat vlakjesl oopt.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 11:56

Ja dat weet ik wel, maar hij loopt dan die proef wel goed.
Maar de volgende keer laat hij me gewoon weer zitten, ik heb dit namelijk al eens gedaan.
Ik denk dat ik thuis misschien vaker moet oefenen om gewoon te gaan zitten, en minder te doen.
Ze zeggen ja immers niets voor niets dat paardrijden voor luie mensen is Clown

Misschien rij ik de proef zelf wel niet genoeg kuitdruk en snapt hij het daarom niet

Ach ik ga maar van alles en nog wat proberen, het nadeel is dat ik les krijg van mijn vriendin en ik wil haar niet kwetsen om van iemand anders les te nemen.
Ik weet dat dat stom is, ik wil straks in elke geval even gaan praten met iemand anders die ook lessen geeft.
Zij heeft mij in het verleden ook wel eens geholpen

s_uzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:17

ik heb ook dit probleem met mijn pony. met inrijden loopt ze super en mooi aan me been.. en dan kom ik de bak in en dan reageert ze soms niet goed. en is ze gelijk een stuk slomer terwijl ze niet moe kan zijn want zo heeel erg lang rijd ik niet in voor wedstrijden

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 16:14

mira_01 schreef:
ik heb ook dit probleem met mijn pony. met inrijden loopt ze super en mooi aan me been.. en dan kom ik de bak in en dan reageert ze soms niet goed. en is ze gelijk een stuk slomer terwijl ze niet moe kan zijn want zo heeel erg lang rijd ik niet in voor wedstrijden

Ja echt verrot is dit, ook succes met jou probleem en blijf dit volgen misschien heb je er ook nog iets aan Clown

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 20:27

Hoi allemaal,
Ik heb lekker gereden met heel veel druk of impuls.
Ik hoop dat hij hier van leert, ik wil hem deze week zo heet rijden dat hij tijdens het concour zondag echt wegscjiet bij elke overgang.
Ik heb nog liever dat hij weg schiet in galop dan dat ik hiermee blijf pieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:40

Zorg wel dat je dit kunt bereiken op zo min mogelijk beenhulp. Je wilt hem namelijk steeds verder conditioneren aan zo klein mogelijke hulpen.

Werk dus thuis in je training al aan het heel scherp maken aan je hulpen. Zoek een fijn drafritme waarin hij makkelijk in balans blijft lopen, en ga in dat ritme schakelen in je tempo. Heel simpel blijven rijden, been = go en hand = ho. Maar wel zorgen dat je zowel op je been als je hand écht een scherpe reactie krijgt, liever een overreactie waarbij hij een keertje wegspurt, dan dat hij te lauw blijft. Als je een keer moet corrigeren omdat hij niet of niet snel genoeg vertrekt, corrigeer dan met je kuit, en niet met je zweep. Geen reactie = paar keer kort en snel van je been aftikken naar voor. Laat hem net zolang naar voren doorgaan totdat jij het gevoel hebt dat hij echt onder je uit blijft trekken, uit zichzelf. Dan pas rijd je rustig met twee teugels weer terug. Ben je weer in je basistempo, herhaal dan onmiddellijk die eerste, kleine hulp waarop dus geen reactie kwam. als het goed is heb je daar nu wel de reactie op die je wilde.

Als je hem thuis wat scherper kunt rijden, doe het in de proef dan ook. En niet bang zijn dat je een keer een onderdeel verprutst. Er komen nog veel meer proeven in de toekomst.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 11:42

hey super bedankt voor je reactie.
Ik heb gisteren zo gereden, maar hield daarbij de hulpen redelijk groot.
Vandaag wou ik hem ook zo gaan rijden, maar inderdaad mijn hukpen kleiner maken (kuit, spoor, zweep)
Het terug komen ging gisteren gelukkig ook al wat beter op het laatst kon ik hem met druk op de buitenteugel terug krijgen Haha!

Ik heb me voor genomen min of meer weer opnieuw te beginnen, waarbij ik heel duidelijk moet zijn en blijven