Wie o wie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:12

Een ongeluk zit in een klein hoekje, het kan iedereen overkomen. Stel dat je van je paard valt, je houdt er bijvoorbeeld een gebroken schedel en/of herselletsel aan over dan door een helm voorkomen had kunnen worden (of gedeeltelijk) dan vergeef je jezelf nooit meer en dat is het te laat.
Dus doe hem maar gewoon op Knipoog Het staat echt niet dom hoor

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:27

Rijd altijd met cap op wat voor paard ik ook zit er kan altijd iets onverwachts gebeuren en je paard kan ook struikelen waardoor je met je hoofd ergens op valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:38

SanneHeidy schreef:
Ik namelijk niet ik vertrouw mijn pony wel.

Ik denk dat jij al vrij veel op je koppie bent gevallen gezien dit domme excuus om geen cap te dragen Nagelbijten / Gniffelen

Sorry hoor maar vind je dat niet een beetje kortzichtig van je? Ik heb een vz-pony van 28 jaar, een geweldig beessie en lekker koel in zijn kop. Ik kan lezen en schrijven met hem en we vertrouwen elkaar voor de volle 100%. Hij schrikt bijna nooit tenzij het echt een heel enge situatie is maar toch heb ik altijd mijn cap op. Naast het schrikken door iets wat plotseling uit de bosjes duikt, kan het altijd gebeuren dat je bijv een laaghangende tak niet ziet aankomen en in galop zijn die dingen keihard. Daarbij kan je paard ook struikelen en daar lig je dan, bewusteloos met een gat in je kop en je paard ligt mss wel met een ernstige verwonding naast je. Want op buitenrit kan echt alles gebeuren. Dat betekent dat je eerst bij bewustzijn moet komen (als dat uberhaupt nog gebeurt) voordat je iemand kan bellen en dat je dus ook niet direct eerste hulp en geruststelling aan je paard kan bieden wat hij wel nodig heeft. Als je echt zoveel van je paard houd dan denk je ook aan je paard dmv rekening te houden met dit soort situaties en zet je gewoon een helm op tijdens het buitenrijden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:41

Volgens mij is ze er nog trots op ook Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:43

Dat idee heb ik idd ook, maar mensen die nu nog niet weten dat paarden vluchtdieren zijn hebben volgens mij een enorm bord voor hun kop.

Mss dat ze daarom wel geen cap draagt! Dat bord zit gewoon in de weg Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:44

Dat zou het zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:46

Jij hebt trouwens wel een erg stoer cappie Lenneke zeker omdat het matcht met je tuig! Ben ook geen fan van de standaard zwarte kleuren bij het paardrijden Tong uitsteken

Heb hier trouwens nog een grappig gedichtje over het dragen van een cap:

Citaat:
Caps zijn voor watjes
Mijn vrouw, Jenny, staat erop dat ik een cap draag. Ze zegt dat een goede cap me beschermt tegen een hoofdblesure en zelfs tegen hersenbeschadiging. Maar ik ben gesteld op mijn vrijheid, en weiger zo'n ding op te zetten.

Ik denk namelijk dat caps voor watjes zijn. Ik heb er nog nooit een gedragen.
Ik kan me niet eens herinneren hoeveel keer ik gevallen ben en op mijn hoofd terecht ben gekomen. En het heeft geen enkel negatief effect gehad op mijn hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd, hoofd.

Ik zweer dat ik de waarheid spreek!
Ik ben met mijn hoofd tegen laaghangende takken gebotst.
Ik ben meer dan eens met mijn achterkant van mijn hoofd tegen een hek gebutst, ik heb mijn hoofd gestoten aan de deur toen mijn paard de stal in rende.
Paarden hebben tegen mijn hoofd getrapt, gestoten en er is er zelfs eens een keer een op gevallen. En....geen hoofd aan mijn schade!

Jenny is het niet met me eens. Ze zegt dat ik dingen vaak herhaal. Pff Ze zegt ook dat ik dingen herhaal!.

Maar serieus, Ik heb geen enkel negatief effect gemerkt van het feit dat ik geen cap draag.
Laatst vroeg ik Monty Roberts – The Man Who Listens To Horses Shoot The Breeze – wat hij hiervan vindt.

“Monty,” zei ik, “Denk jij dat ik een cap moet dragen?”
Monty zei eerst niets. Hij grinnikte en keek de andere kant op.
“Monty!” En ik gaf hem een schouderklopje. “Luister naar me, ik zou graag weten wat jij van deze kwestie vindt!”

Ik leunde naar hem toe, in afwachting van zijn antwoord.
Ik denk dat ik iets te dicht bij kwam, want hij likte over mijn neus.
Ik pakte hem bij beide oren en duwde hem weg. “Oh, kom op! Mr. Roberts.”

We waren nog steeds neus aan neus toen jenny binnenkwam. Ze wilde weten wat ik aan het doen was met de hond.

“Dit is niet de hond,” legde ik uit.
“Dit is mijn beste vriend, de beroemde Monty Roberts!”

“Fijn, schat.”

Ze deed niet eens een poging haar sarcasme te verbergen.
Maar dat is tegenwoordig de houding waar ik het maar mee moet doen, de laatste tijd.
Ik moet het er mee doen, simpelweg omdat ik van mijn vrijheid houdt, en weiger een cap op te doen.

Er zijn nog meer conflicten. Jenny zegt dat ze het niet erg vind dat er chips in de wasmachine liggen. Maar dat ik de melk in de boekenkast zet is onacceptabel.
Mr. Roberts heeft dat vast gedaan, vertel ik haar.

Teugelpoppers!
Teugelpoppers. Dat is wat ik eens zei tijdens het avond eten, gisteren avond.
Het kwam er gewoon uit. Ik weet niet eens wat het betekent, maar deze term explodeerde uit mijn mond. En dat gebeurd nog steeds. Bijv als ik de telefoon oppak.

Ik denk dat ik wel kan wennen aan mijn dubbel zien.
Natuurlijk, er zijn twee paarden die ik moet bestijgen, maar ik heb ook twee paar armen en benen. Er zijn ook twee zadels, twee hoofdstellen.
Ik zie dit niet als een handicap. Meer als een lifestyle. Ik heb gewoon een dubbel leven.

Mr. Roberts is het met me eens. Hij zegt dat dubbel zien niets is om je zorgen te maken.
Wel het feit dat ik een compleet gesprek heb met mijn hond. “twee honden,” verbeter ik hem.
In ieder geval, Monty verwacht dat mijn zicht weer helemaal terug komt wanneer de maan rood kleurt en de koningin een baby baart.

Kleine mensen rennen steeds mijn huis in en uit. Wie zijn ze? Wat willen ze?

“Dat zijn onze kinderen, idioot,” Legt Jenny uit.
Oh, ja. Onze kinderen ...

“Wanneer kwamen die hier?”

Jenny denkt dat ik nu echt gek ben. “Waarom, dat is gek?”
Ik vertel haar dat ik, inderdaad, een beetje moeite heb met de volgorde, maar is dat zo erg?

Er is dus niemand die mijn mening kan veranderen over het dragen van een cap.

Caps zijn voor watjes.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-06 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:49

Een cap is er om "iets" te beschermen. Als jij vindt dat dat niet nodig is: wie ben ik dan om te zeggen zet hem op !! Jij weet toch zelf het beste of er iets te beschermen valt. Haha! Knipoog

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:52

ehm , ik vind dat het je eigen keuze is of je je cap op hebt of niet,
eigen risico, je kan je met cap net zo zeer doen als zonder , ben ik zelf levend bewijs van dus!!
ik heb hem zelf meestal wel op, of ik moet hem vergete zijn ofzow, wat bijna nooit gebeurd. Knipoog
maar het blijft je iegen keuze Knipoog

Eetje_WallY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:54

slimmerik schreef:
Een cap is er om "iets" te beschermen. Als jij vindt dat dat niet nodig is: wie ben ik dan om te zeggen zet hem op !! Jij weet toch zelf het beste of het zin heeft.

Ik ben het hier helemaal mee eens!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:55

Als ik op een paard stap doe ik automatisch een cap op. Ookal is het maar voor 5 minuutjes. Als ik cap op heb vind ik dat gewoon raar, dan mis ik iets.
Mijn caps zitten ook totaal niet vervelend ofzo. Ik vergeet hem soms gewoon af te doen. En lelijk vind ik het ook niet wat ik heb hele hippe gekleurde (licht blauw en oranje) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:56

slimmerik schreef:
Een cap is er om "iets" te beschermen. Als jij vindt dat dat niet nodig is: wie ben ik dan om te zeggen zet hem op !! Jij weet toch zelf het beste of er iets te beschermen valt. Haha! Knipoog

Hmm ja, dat is eigenlijk ook wel een goede Tong uitsteken

Je hebt idd van die caps die je niet eens voelt. Ik heb een Troxel en die vergeet ik idd ook wel eens af te zetten na het rijden. Dat ding zit gewoon echt lekker. En met een speciaal kleurtje onderscheid je je een beetje van de rest. Dat vind ik altijd wel leuk Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-06 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:58

ik moet he met springen en naar buiten op..in het park naast ons niet, maar naar het bos zeker wel zodra ik over harde weg kom moet ik hem op hebben.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:00

Vroeger wilde ik ook nooit een cap op, maar verstand komt met de jaren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:06

Heb dat eigenlijk nooit gehad, heb er uberhaupt nooit aan gedacht om geen cap te dragen. Mede door ervaringen, ik heb vroeger op een manege gereden waar alleen geschuffelde paarden meeliepen in de lessen. Desbetreffende manege was vaste klant van de ambulance, dat zegt al genoeg Maar ik heb daardoor dus wel geleerd hoe belangrijk het is om bescherming op je hoofd te hebben. Heb in mijn hele leven mss maar 3 keer zonder cap op een paard gezeten dus echt alleen stilstaan Tong uitsteken

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:58

Ik rij ook altijd met cap. Het is bij de manege waar ik rijd verplicht, maar belangrijker: ik wil het zelf graag. Ik heb ook een tijd zonder cap gereden, en in het begin is het dan best vreemd om weer mèt te rijden, maar nu is het vanzelfsprekend. De nieuwste caps zitten ook gewoon lekker.

En misschien is het een beetje een rare voorstelling, maar ik denk dan het volgende: je kan inderdaad zelf wel ervoor kiezen om zonder cap te rijden, maar mocht er iets met je gebeuren dat zonder cap voorkomen had kunnen worden: de mensen die veel om je geven maak je het er niet veel gemakkelijker op met je 'bewuste' keuze...

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:59

ik rijd altijd met cap, ik voel me zelfs niet vertrouwd zonder

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:00

Ik doe mijn cap op in de wei en buiten de wei Clown

Dit komt omdat Zip vrij wild is en zijn kuren heeft Bloos

»__ Zip heeft drukplekken Boos! Door de marathon wagen Huilen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:03

SanneHeidy schreef:
Hey

Wie doet er een cap op als die gaat buitenrijden?
Ik namelijk wel ik vertrouw mijn pony wel.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:04

ik wel, ik vertouw mijn paard, maar niet die ene vrachtwagen die me aanrijd, waardoor ik me me kop opt beton val. Nou, niet mijn paard's schuld, maar het gebeurd toch...

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:11

Ik draag altijd een cap. Ja
Het zijn en blijven dieren, ze kunnen altijd schrikken etc. en dat heeft niets met vertrouwen te maken..

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:30

Van een ander forum: If you think your hairstyle is more important than your brain, it probably is! *LOL*

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:35

Ik vertrouwde mijn paard ook Haha!
tot we onderuit gingen op de stenen door mijn schuld.
Ik doe voortaan altijd een cap op!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:37

Lenneke_ schreef:
Vroeger wilde ik ook nooit een cap op, maar verstand komt met de jaren Haha!

Mijn verstand is aan het komen *LOL* Ik doe buiten en tijdens het springen áltijd een cap op.
Maar in de bak noooit. Haha! (niet op blomke tenminste)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:38

Ik vertrouw mijn paard blind, maar ik weet niet of dat een goed argument is om geen cap op te zetten.
Ik heb hem wel altijd op, je weet tenslotte nooit wat er gebeurd. Een ongeluk kan ook door een ander veroorzaakt worden.