Lange neopreen chaps

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Re: Lange neopreen chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 11:19

Hmmm die van mij lijken wel verdacht veel op die van de link maar ik dacht toch niet dat die van mij van KITT waren, toch écht eens kijken dit weekend.

Ik heb de effen zwarte en mijn thermolaarzen passen er wel in maar dat is totaal niet comfortabel, ze passen er echter wel onder Haha! . Ik laat de rits aan de onderkant meestal een beetje open en dat gaat prima, daarbij vind ik het geen porem als de pijpen helemaal strak zitten. En inderdaad, bereid je voor want ze zijn echt superwarm...sneeuwritten, here I come Haha! .

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 11:53

Jammer dat ze met laarzen niet lekker zitten, ik zit ook de denken om die chaps te kopen. Maar als het niet lekker rijdt met je laarzen aan, heeft het denk ik weinig nut..

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 12:14

Met lange chaps moet je niet extra nog laarzen aan doen want dan heeft het hele chap gebeuren geen zin, Ik rij ze gewoon met bergschoenen of jodphurs eronder.
Het zijn niet voor niks lange chaps, over je korte chaps doe je ook niet extra nog laarzen.
Bij ons op de site kun je een paar foto`s vinden en kun je zien hoe het moet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 12:41

Als je heel erg aan je laarzen gehecht bent, dan weet ik niet of die lange chaps wel wat voor je zijn. Maar uit ervaring weet ik dat ik geen (korte) chaps of laarzen mis als ik die lange dingen aan heb.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:53

cavaletti schreef:
Met lange chaps moet je niet extra nog laarzen aan doen want dan heeft het hele chap gebeuren geen zin, Ik rij ze gewoon met bergschoenen of jodphurs eronder.
Het zijn niet voor niks lange chaps, over je korte chaps doe je ook niet extra nog laarzen.
Bij ons op de site kun je een paar foto`s vinden en kun je zien hoe het moet.

Schoenen vind ik helemaal niet lekker rijden, mijn enkels zijn namelijk niet zo sterk, met laarzen heb ik voldoende steun. Daarnaast wilde ik de chaps meer voor de kou hebben, dan meer als voor chaps, zeg maar Knipoog Maar de conclusie is dus dat ik het maar beter niet kan doen Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:04

Ik heb ze vandaag gekocht Cool Was eigelijk niet de bedoeling om ze al te kopen. Maar ik zag ze hangen en moest ze natuurlijk even passen. Ze zitten zo lekker dat ik ze wel moest nemen Haha!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:20

Ik heb de korte Kitt en heb ze bij Divoza weg, maar dat is al 3 jaar geleden. Ik vind het heerlijk, in de winter lekker warm en in de zomer koel.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:26

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:33

Ik was al bang dat je ze niet in het oranje had gekocht. Tong uitsteken

maikymouse3 schreef:
Schoenen vind ik helemaal niet lekker rijden, mijn enkels zijn namelijk niet zo sterk, met laarzen heb ik voldoende steun.

Dat hoeft op zich geen reden te zijn. Ik heb ook vrij zwakke enkels en daarom rijd ik met vrij hoge schoenen waar mijn enkels voldoende steun in hebben. Maar je kunt natuurlijk een voorkeur hebben voor laarzen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:34

In het echt zijn ze echt heel fel. Maar wel heel mooi en ze zitten heerlijk (zit hier met chaps aan achter de computer)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:36

Heb net even geprobeerd met de thermolaarzen. Gaat prima

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:33

Ik heb Ariats die wel steun geven bij m'n enkels.

Heb inmiddels ook al met de chaps gereden (wel zonder zijn omdat we geen zadel meer hebben) Ze rijden heerlijk

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 19:55

Heb de chaps besteld. Ben erg benieuwd... Heb nu al koude benen en moet nog een week wachten Huilen

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:52

Hier nog een tevreden gebruiker van de Kitt chaps!
Ik heb een maat L genomen (bij broekmaat 38/40) en heb afgelopen winter heerlijk warme benen gehad. Ik heb er een stretchspijkerbroek onder met hoge schoenen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:58

Ik heb ze nu ook al aan Haha! en ze zijn inderdaad wel van Kitt.
Ik heb ze langer laten maken omdat ze anders te kort waren voor mij. Vallen ze bij jullie lang of kort? Ik rijd meestal met gewone bergschoenen er onder, iets anders heb je dan idd niet meer nodig maar mijn thermolaarzen zijn voor de kou, ik kan ze prima aan onder de chaps, ik doe alleen niet de rits helemaal naar beneden dicht.
Ik heb ze van de zomer al gekocht, kun je nagaan hoe ik stond te zweten omdat ik hem persé aan wilde houden Koe Clown .

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:05

Ik kreeg ze voor mijn verjaardag, half augustus. Idd een perfecte timing wat passen betreft. Haha!

De gekleurde chaps vallen iets korter dan de effen chaps (zwart of bruin). Ik heb de blauwe en bij mij vallen ze 'normaal'.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:15

En hoe zit het met de grip in je zadel met die chaps?
Ben namelijk gewend aan een rijbroek met leren zitvlak.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:31

Die chaps zijn open aan de achterkant, tot net onder je billen. Dus als je met een rijbroek met leren zitvlak rijdt, heb je nog steeds de grip van dat zitvlak.

Ik rijd zelf regelmatig met rijbroeken met leren zitvlak, ook met chaps erover, en dat gaat prima. Ja

De chaps zelf zijn trouwens niet glad, dus je gaat ook niet schuiven in het zadel op de plekken waar de chaps toch over het leer heen zitten.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:42

Ze vallen vrij kort dus?
Ik wil ze ook bestellen, heb normaal maat S. Maar maat S is 72 cm lang, volgens mij is dat veel te kort voor mij...
Maar als ik M bestel, zijn ze dan niet veel te groot?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:56

Ik zou in jouw geval dan toch een winkel opzoeken waar ze verkocht worden, zodat je ze kunt passen. Al hebben ze daar jouw kleur niet of zijn ze duurder dan wanneer je ze via internet bestelt, je weet dan in ieder geval welke maat je nodig hebt en dan kun je ze altijd nog via internet bestellen.

De verkoopadressen vind je op www.bluebalance.nl

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 22:50

Ik heb ze vandaag gekregen. Heb de zwarte en vind ze niet erg kort.... Heb een maat M en ben tegen de 1,70 m.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:52

Qua lengte zit er wel een verschil in de 2 kleurige en de enkel kleurige. Ik had toen oranje met zwart gepast voor de maat die zat goed qua lengte. Bestellen ze voor mij de donkerbruine en blijken die een stuk langer te zijn!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 09:27

Voor mij is de gekleurde precies goed. Het bevaasde me dat hij niet veel te lang was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 09:44

Ok, ik ben ook enthousiast. Maar lijkt me wel fijn ze even te kunnen passen, dusseh, iemand een idee of ze ook ergens omg. [***] verkocht worden? (Stukkie met de auto is geen probleem hoor, maar niet in Limburg zeg maar)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 09:53

Gaat het niet irriteren om die naad onder je kont te hebben op het zadel? Ik vind ze tof en ik ben ook een ontieglijke kouwkleum haha, kan ik ook een schoenen aan met rijden die mn voeten warm houden ipv mn laarzen Cool