Met zadel en hoofdstel de trailer op?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Re: Met zadel en hoofdstel de trailer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:24

kinuh schreef:
Als ik op wedstrijd ga (Ookal is het maar 5 minuutjes rijden, denk aan de Plantage) dan zetten we hem nooit gezadeld op de trailer.. Heb er nooit echt bij stil gestaan waarom wel..

Ze gaan hier trouwens NOOIT met stiften de trailer op!

wat zijn stiften? Bloos
ik zet zelf mijn pony nooit opgezadeld in de trailer,
gewoon voor de veiligheid,
misschien gebeurt er wel bijna nooit wat, ik wil toch het risico niet nemen Knipoog

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:53

Hoofdstel vind ik nooit nodig, dat lukt op de trailer altijd nog wel.
Maar mijn hengst neem ik altijd gezadeld mee. Dat lukt daar nooit meer, dan word ik halfdood geslagen, omdat hij niet stil wil staan en gefrustreerd raakt. Gewoon gelijk erop, zijn beide tevreden en kan hij lekker stoom afblazen.
Zadel zou meer beschadigen bij daar opzadelen dan bij een rustige trailerrit, hij reist heel makkelijk.

Dus ook bij ritten van 1 uur of langer altijd met zadel op in de trailer. Losse singel en dekentje op, nog nooit problemen gehad. Op de terugweg afhalen, dan is het niet meer nodig.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:44

ik zou toch zeggen, dat wanneer je een paard hebt die je niet op concours ofzo kunt opzadelen... omdat hij dan te gek is. Dan zadel je hem toch op de trailer op? Zelf doe ik dat ook wel eens als het erg hard regent.

_thalishaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:48

ik zal het ook nooit doen hoor !!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:01

ik doe altijd alleen het zadel om,hoofdstel doe ik zelf niet.niet alle paarden kan je op zadelen in een trailer mijn andere paard kan ik wel hoofdstel in de trailer om doen maar zadel dan drukt die mij helemaal plat omdat die niet stil kan staan (heb 1,5 paard trailer)

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:02

Ik had mijn pony ook wel met zadel en hoofdstel in de trailer als ik dicht bij (10 minuten) een wedstrijd had. De pony was niet makkelijk met op zadelen op wedstrijd, af zadelen ging altijd prima, maar met op zadelen was ze altijd heel druk... dus wedstrijden dichtbij vond ik het makkelijker om het thuis even te doen, kon ik wat rustiger en relaxter op zadelen.

De proppen deed ik eigenlijk nooit op de trailer, ze stond alleen voor op ijzers, dus die kon ik er dan op wedstrijd wel even snel in draaien, maar daar had ik soms ook nog wel moeite mee.... ze kon nooit stilstaan op z'n moment....

Ik had het bij het hoofdstel de teugels altijd door de keelriem, en dan het halster er over heen, zo stond ze dus aan het halster vast. Dan had ik haar het zadel op, niet helemaal strak aan gesingelt, maar wel voldoende dat het niet zou glijden, en daar een zweetdeken over heen.
Beenbeschermers om en klaar...

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:08

xFioon schreef:
kinuh schreef:
Als ik op wedstrijd ga (Ookal is het maar 5 minuutjes rijden, denk aan de Plantage) dan zetten we hem nooit gezadeld op de trailer.. Heb er nooit echt bij stil gestaan waarom wel..

Ze gaan hier trouwens NOOIT met stiften de trailer op!

wat zijn stiften? Bloos
ik zet zelf mijn pony nooit opgezadeld in de trailer,
gewoon voor de veiligheid,
misschien gebeurt er wel bijna nooit wat, ik wil toch het risico niet nemen Knipoog

Een soort 'staafjes' die je ind e ijzers draait zodat het paard niet uitglijd over de gladde grond Lachen

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:19

ik zet mijn paard als we naar de les gaan wel met zadel en hoofdstel op in de trailer. als we naar wedstrijden gaan niet. bij outdoor wedstrijden zadel ik haar in de trailer op, indoor (als er ruimte voor is) binnen. Vork ook draai ik de proppen er al van te voren in, anders ben ik bang dat ze me nog een keer vermoord op concour Duivel
maar het eerstvolgende buitenseizoen proberen we het op wedstrijd te doen want dat is wel beter voor haar benen Tong uitsteken maar ik denk dat het niet erg gevaarlijk is met zadel en hoofdstel, als je maar zorgt dat het paard zich niet kan verwonden!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:07

het is niet erg gevaarlijk voor je paard... maar wel voor je zadel.. beukt hij tegen de kant of wat ook maar kan het zadel beschadigen.. maar voor het paard.. daar eens aangedacht zou die het wel fijn vinden? nouja ik zou het ook nooit doen!

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:15

Nee, niet opgezadeld de trailer op. Ookal is mn paardje nog zo braaf en rustig in de trailer en bij het uitladen.
Voor de veiligheid.. Tegen beschadiging..
Tsja, ik zie het nut er ook niet van in eigenlijk.
Of je nou thuis 10 minuutjes langer bent om op te zadelen of 10 minuutjes eerder weg zodat je hem bij bestemming op kan zadelen.
Nee, geef mij maar 10 minuten eerder vertrek, om maar aan het paard te denken!!

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:50

ik zadel mijn paard ook nooit op....op de een of andere manier geeft mij dit geen prettig gevoel. Het lijkt me voor een paard ook niet zo comfortabel staan. Met daarnaast natuurlijk risico op beschadegingen.

Met hoofdstel in zou ik al helemaal nooit doen....en stiften ook niet.

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:54

Als je wat zenuwachtiger paard heb op onbekend terrein, zie ik het probleem nie van in om hem thuis op je gemakje op te zadelen, scheelt hoop stress.
Hoofdstel en stiften zou ik nooit doen.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:58

Een hoofdstel vind ik echt geen aanrader, zeker als je hem hier aan aan vast zet zonder halster eroverheen oid.

Een zadel kan ik mij nog wel voorstellen. Er zijn een hoop paarden die ergens anders niet makkelijk te zadelen zijn plus dat veel mensen het makkelijker vinden om het gewoon thuis te doen, scheelt een hoop gezeul met spullen.

Zelf neem ik liever alles op sleeptouw om op de plaats van bestemming mijn pony te zadelen, ze is erg makkelijk wat dat betreft. Daarnaast zou ik het zonde voor mijn zadel vinden Haha!

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:02

Ik heb t zadel meestal wel alvast op, hoofdstel vind ik veel te gevaarlijk. Je hebt grote kans dat je paard zn hoofd, op wat voor manier dan ook, onder de teugel door steekt en zn hoofd omhoog gooit. Dan heb je GRÓTE kans dat je paard in paniek raakt..

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:05

mijn paard eet trouwens ook altijd hooi in de trailer...dus een hoofdstel om is zowiezo al geen optie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:09

--> TAO

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:20

Als we na de les gaan zadel ik de pony en het paard beide op voor die tijd, ze krijgen keurig netjes een halster eroverheen.
Als ik een vreemd paard meevervoer krijgt mijn eigen paard of pony niet het zadel en het hoofdstel op, ik weet namelijk niet hoe de combinatie met het vreemde paard en die van ons is! met 2 grote paarden zadel ik ook niet voor die tijd!

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:36

Citaat:
Een hoofdstel vind ik echt geen aanrader, zeker als je hem hier aan aan vast zet zonder halster eroverheen oid.

Tuurlijk doe ik wel een halster over het hoofdstel heen. En dan idd de teugels door het riempje van het halster die onder de keel door gaat. Dan kan ze ook niet met haar hoofd in de teugels komen. En als ze dan ergens achter blijft haken dan kan dat bijna net zo goed met het halster gebeuren. Vork

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:25

Ik doe dat dus echt niet, daar is mijn zadel me te kostbaar voor Nagelbijten / Gniffelen

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:40

Jahoor, remke die gaat (ging bij ons) altijd opgezadeld, nou hoefde ie altijd niet meer als 5 min in de trailer te staan. Dat scheelt veel gehannes. tis een harstikke braaf paard in de trailer met in en uitladen. en tuurlijk de teugels door de keelriem, kan er niks gebeuren. en een ongeluk kan ook gebeuren als een paard zonder hoofdstel staat.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:40

Ik heb t ooit 1 keer gedaan. De eerste keer dat mn paard meeging. Ik wist niet hoe ze op vreemd terrein was, en t was maar een klein prutsstukje rijden dus dan kan het geen kwaad denk ik.
Ken 1 paard die ging ALTIJD met hoofdstel de vrachtwagen op. Je hoefde écht geen poging te doen om dat op concour op de vrachtwagen te doen, dat ging je niet lukken!!!! Zadel erop deden we niet, te gevaarlijk voor t zadel Tong uitsteken maar daar kon je ook rustig een half uurtje voor uittrekken hoor om dat zadel erop te krijgen!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:46

In de winter op concours lijkt het me wel makkelijk al gezadeld te hebben. Dan sta je niet buiten in de kou te klooien. Maar ik heb t nog nooit gedaan..... Ergens vindt ik het niet prettig.

Hoofdstel of stiften zou ik echt nooit doen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:50

Ik zou mijn pony nooit gezadeld in de trailer zetten. Ik vind het belachelijk als je dat wel doet. Pure gemakzucht en erg gevaarlijk voor je paard. Ik ken echt niemand die dat doet, gelukkig.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:51

Hoofdstel en stiften doe ik niet op de trailer maar zadel wel. Zeker voor alleen lessen, dat is maar 10 min op de trailer. Is een concours in de buurt (niet verder als 30 min) doe ik het zadel er ook al thuis op. Dit omdat het een stuk makkelijker is, hoofdstel doe ik in de trailer om. We hebben een 2 paardstrailer maar vervoeren er maar 1 paard tegelijk in, dus genoeg ruimte.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:31

Ik zou het zeker nooit doen! Dan ga ik liever iets eerder weg en zadel op de plek van bestemming op!