Derby rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

x_Charlie

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:17

Ik heb ook Derby's! Pas gekocht, wel tweedehands, maar nog super kwaliteit, bijna niet gedragen! Ze bevallen nu al heel erg goed, terwijl ik er nu 2x mee gereden heb! Ik vind het veel lekkerder rijden dan rubberen rijlaarzen. (aangezien ik deze eerst altijd heb gehad Knipoog Trouwens, ik heb ook steunzooltjes, en die passen er ook nog es in! Echt helemaal top! *LOL*

http://www.derby.nl/nederlands/profiel.html
(Op deze site staan de verschillende rijlaarzen etc, Knipoog Misschien wel handig voor je! *LOL*

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:30

http://www.derby.nl/images/style.jpg
die heb ik!
en dan in onmogelijke maten bijna! Lachen
55 cm hoog, kuitmaat 40 cm en schoenmaat 41....
zal ze wrs. niet makkelijk kunnen verkopen ooit (hoop niet dat ik ze ooit zal verkopen) maarja, als het ooit zou moeten, dan is het moeilijk denk ik door de hoogte Haha!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:55

ik heb Anki
Rundleer P.U.- leren voering
Dressuurboog - Rubber zool
Met elastische veter

ze vallen heel fijn, ik zou eigelijk 40 cm moete hebben maar ik heb nou hoogte 49 en ze passen goed heb geen last van de rand zit nog wel hoog maar heb er totaal geen last van.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:35

- Wie heeft er ervaring met Derby rijlaarzen?
- Welk type laars heb je?
- Hoe bevallen deze laarzen?
- Hoe lang heb je ze al?
- Hoeveel heb je er (ongeveer) voor betaald? (Dit omdat ik nergens (op internet) prijzen heb kunnen vinden van deze laarzen; enkel andere informatie)

Ik heb de Derby Toppers met leren zool.
Ze bevallen erg goed, ben er nu uitgegroeid en krijg nu weer Derby toppers, deze keer met rubberen zool.
Ik heb ze nu alweer 2 jaar
Ik heb er 100 voor betaald, had een gelukje. (ze waren wel splinternieuw Knipoog )
De Derby's die ik nu krijg zijn 240 euro, er komt 25 euro bij omdat ik ze moet laten maken.

Memerel: Ik heb ook een hele moeilijke maat Tong uitsteken :
56 cm hoog, kuitmaat 35, schoenmaat 40. Nagelbijten / Gniffelen

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:40

jij hebt nog langere benen dan ik dan, en nog een kleinere kuit! Gaaaap
en ze zeiden dat ik al een erg moeilijke maat had! Lachen
maarja, fijn dat ze wel gemaakt worden in die maten he! Lachen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:59

mijn maten zijn: 49 hoof kuitmaat 33 voetmaat 38
Normaal of niet?

MoniekXXJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:54

Ik heb de derby Soft Jumper. ik vind het echt super fijne laarzen. vooral voor het schringen zijn ze ideaal. lekker soepel maar toch wel genoeg steun.

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:22

ik heb derby laarzen met rits en veter voor mijn verjaardag gekregen super mooi ik ben helemaal verliefd maar het rijden is nog wel erg raar heel erg wennen! ze zijn erg glad.
de eerste ker dat ik ging rijden vreselijk gewoon ik kon er ook geneens mee lopen toen heb ik ze echt een paar weken niet aangekeken en nu heb ik er al weer drie keer meegereden moet wennen dus.
Ik of eigenlijk mijn vriend heeft er 315,- euro voor betaald.

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 21:24

Welk type laars heb jij, jibbele?

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:46

dat weet ik niet uit mijn hoofd moet ik even kijken als ik thuis ben.
zacht leer is het

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:54

iemand foto's?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:49

ja ik zal ze even plaatsen.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:54

Sorry voor de viezigheid ga vamiddag beginnen aan de grote schoonmaak van m'n laarzen maar toch even de foto;s.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:57

ik heb derby rijlaarzen. ik weet niet welke type het zijn. maar erg fijne laarzen. ze waren over de 300 euro. goed leer, stevig. zakken ook niet snel, ik ben er heel erg tevreden mee. alleen ze zijn mij te klein. ze zijn overigens te koop voor 70,-

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:58

nini21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:12

Heb vandaag net derby rijlaarzen besteld. Het fijne van Derby is dat je zelf je eigen laars bijna kan ontwerpen. Zo heb ik de laars marrigje besteld met vorm van soft jumper (rits tot aan onderkant), want bij marrigje zit zo'n onhandig flapje bij de hak en de soft jumper vind ik het leer iets te soepel. Daarnaast heb ik er een neus bij op laten zetten (stiksels) en een boog van 6 cm. De laarzen die ik gepast heb voor de maten zaten meteen al erg fijn en soepel. Kan niet wachten tot ze binnen zijn . . . . .

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 09:07

Ik heb gisteren ook een paar Derby's laten aanmeten. Ik heb gekozen voor de Derby Style, omdat die mooi smal om de enkels valt en dat juist het probleem was met mijn reticligne laarzen. De laarzen worden op maat gemaakt, omdat mijn ene been wat dunner is door de dystrofie.
Ik heb voetmaat 41, hoogte 54 en breedte 38,5 en de andere breedte 37,5. Heb gekozen voor de normale dressuurboog. Ze zijn binnen 3 weken klaar. Ben heel benieuwd!

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:28

ik heb zelf nu ongeveer een dik half jaar de soft jumpers. helemaal geen last gehad met inlopen. erg soepel. zeer gemakkelijk aan en uit te doen. ideaal dus. 300 euro voor betaald.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:54

Ik heb de Derby Elegance, zonder rits of andere onzin want mijn ervaring is dat dat toch allemaal wat sneller kapot gaat.
Deze heb ik nu ongeveer 1 jaar, ik heb ze op maar laten maken en ze hebben me 300,00 euro gekost.

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:56

- Welk type laars heb je?
Derby Bento met rubber zool + rits met drukknoop om het "wagentje" te ontlasten.
Gegevens v/d doos : kleur zwart; maat 45; hoogte 61 cm; kuit 38.5; wreef 290

- Hoe bevallen deze laarzen?
Zijn mijn eerste leren rijlaarzen.
(Heb daarvoor rubberen gehad, die zaten ook goed. Behalve ze waren iets te kort. Soms brandblaren op de benen omdat de bovenkant van de rubber rijlaars tegen de onderkant van het zweetblad wreef)
Bij de rits was een rafeltje leer en dat is netjes bijgesneden. Het zwarte inleg/plak zooltje liet al na 1 maand in beide laarzen los Boos! (gelukkig garantie...wat wil je ook voor dat bedrag!!!)
Rij er ongeveer 1 maal per week mee. Loop er niet op. Echter onder de bal van de voet is het profiel van de rubberen zool versleten.

- Hoe lang heb je ze al?
Haast 2 jaar

- Hoeveel heb je er (ongeveer) voor betaald?
500 euro Sigaar

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:00

Softjumpers! Heerlijke laarzen, heb ze nu sinds juli 2005 en ben nog steeds hartstikke tevreden, voor 225 in de aanbieding! Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:50

wij verkopen zowel, derby als petrie als cavallo als konings.

de konings zijn verruit van de beste kwaltiteit maar daar hangt ook een prijskaartje aan,
daarna petrie en cavallo deze kun je in kwaliteit vergelijken alleen vind ik de petrie's stukken mooier! ook qua prijzen liggen ze ongeveer gelijk.
derby is een goede laars voor de prijs waar hij voor aangeboden wordt, maar petrie en cavallo zijn zeker beter van kwaliteit en ik vind de afwerking persoonlijk ook veel mooier! (als je ze goed gaat vergelijken op alle punten valt dat snel op)

maar derby verkoopt over het algemeen wel lekker, goede prijs voor de laars wordt vooral veel verkocht aan mensen zonder eigen paard die toch een goede leren laars willen van rundsleer.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:01

BrittKitt schreef:
Softjumpers! Heerlijke laarzen, heb ze nu sinds juli 2005 en ben nog steeds hartstikke tevreden, voor 225 in de aanbieding! Haha!

Is dat een beetje een knappe dressuurlaars? Ik wil ook graag weer nieuwe, maar wil echt hele soepele. Zijn ze netjes genoeg voor op wedstrijd??

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:02

ze hebben rits en veter, smal rond de enkels netjes opgesneden en zeker netjes genoeg voor opwedstrijd prijs 318,-
wij hebben ze btw op vooraad!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:31

Ze zijn eigenlijk exact de laarzen die hierboven als foto staan afgebeeld Knipoog