Koudbloed, wat ziet de jury liever

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Koudbloed, wat ziet de jury liever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:34

Shanna schreef:
de voorpluk wil je dus in een haarnetje doen? weet niet of dat wel zo verstandig is.. heb het nog nooit gezien Clown

Volgens mij is de strik met netje voor haar eigen haar en niet voor de pony Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:37

Ilindra schreef:
Shanna schreef:
de voorpluk wil je dus in een haarnetje doen? weet niet of dat wel zo verstandig is.. heb het nog nooit gezien Clown

Volgens mij is de strik met netje voor haar eigen haar en niet voor de pony Haha!

van wat ik hieruit begrijp is het wel voor der pony Clown

Lowara schreef:
ik heb ondertussen nu zo'n rare strik voor in het haar gekocht en ga vanavond experimenteren hoe ik die voorlok zodanig in een knot kan proppen zonder dat ze een complete donut op haar hoofd heeft,omdat haar maantop tot over haar neus valt Clown

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 20:55

Shanna schreef:

Nagelbijten / Gniffelen * krijgt nu hele rare visioenen*
Neehhh dat ik zelf een strikding in mijn haar doe Haha! ik ga zo de stal in om eens met haar voorlok te experimenteren om puur een knot te maken, dus geen strikding erin Knipoog
ik zie alleen staan dat ik 2 verschillende dingen zo krom heb neergezet dat het inderdaad lijkt alsof ik mijn arme paard dat ding om wil doen Clown

dus bij deze, paard knot, ik strik!

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:14

Persoonlijk als jury vind ik het niet van belang of die staart nu wel of niet gevlochten is. Als te zien is dat jij je best hebt gedaan om met je paard zo netjes mogelijk voor de dag te komen, dan zal je nooit lager dan een 7 krijgen. Liever een mooie, gewassen, glanzende en losse staart, dan een staart die een beetje in elkaar gefrut zit omdat dat zogenaamd verzorgder staat.

Meygan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:09

Ik weet het niet Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:08

Gut, dit is al het zoveelste onzinnige berichtje dat ik van jou tegen kom. Waarom doe je dat?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:19

volgens mij maakt het inderdaad niet uit of je de staart nou vlecht of niet. Als het maar goed verzorgd eruit ziet. De voorpluk vlechten vind ik verzorgder staan.
ik vraag me af hoeveel juryleden inderdaad hun cijfers laten afhangen van het type paard. Ik krijg ook wel een mindere cijfers met een KWPN-er, maar dat ligt (helaas) vaker aan de proef zelf en niet aan de verzorging.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:25

ben ik ook wel eens benieuwd naar
bv: mijn eigen haar mijn haar heeft de lengte van 1,25 m ik krijg dat onmogelijk in een knotje dus een vlecht is niet netjes genoeg ????

@lowra ik vind het er wel netjes uit zien mischien idd het eerste stukje van de staart vlechten de voorpluk in een knotje en je eigen haar in de gaten houden

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:54

Een vlecht van 1,25 die op je rug danst vind ík geen gezicht op wedstrijden. Probeer een beetje creatief te zijn, voorzichtig oprollen of goed dubbelvouwen oid, als je geen stukje vanaf wilt knippen. (wat te begrijpen is, maar dan zul je ook de consequenties moeten aanvaarden)

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:04

Meygan schreef:
Ik weet het niet Clown

Sammie schreef:
Gut, dit is al het zoveelste onzinnige berichtje dat ik van jou tegen kom. Waarom doe je dat?

Waarschijnlijk om de 50 verplichte posts te halen in de paardenforums zodat je in de huiskamer mag Koe

Maar ontopic: de hengtenvlecht op de manenkam, uiteinde inderdaad dubbelslaan en hetzelfde met de maantop. Verder zelf zorgen dat je er correct uitziet. En in de B en L1 wil het invlechten van de staart bij sommige jury's ook wel helpen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:13

Ze ziet er in ieder geval wit uit Cool

Maar ik dacht ook meteen voorpluk ook vlechten Ja evt in knot als lukt maar vlechten is ook al netter dan los Knipoog
Ik had voor mijn eerste wedstrijd gewoon andere stalgenoten, die vaak op wedstrijd gaan, laten keuren en die waren het er allemaal over eens zoveel mogelijk vast/ gevlochten Ja
Alleen staart invlechten doet hier bijna niemand, maar is op zich wel netjes als t tenminste blijft zitten Haha!

en idd je eigen haar ook in netje/ knot of iets Ja

Met mijn haar krijg ik ook geen knot maar frut er dan gewoon een netje om en wilde een keer zo'n nepknotding proberen Haha!

Ik had op mijn 1ste officiele wedstrijd een 7 was gewoon standaard Knipoog zag dat op bijna elke coupon --> je ziet vaak dat jury een standaard punt geeft bv 7 Ja en alleen als echt slordig of zo punt eraf enzo.

Alvast succes dit weekend Knipoog

ps zie ik nu dat je jasje groen is? is dit verenigingstenue? anders mag dit niet op officiële dan is nl alleen zwart of blauw toegestaan Knipoog

Imara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:36

Shanna schreef:

mee eens.
Ik denk dat het te grof en te groot is. maar je kan wel gewoon een lange vlecht in doen, dan zie je wel zijn gezicht en het is niet storend

Imara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:39

grid schreef:
Ze ziet er in ieder geval wit uit Cool

Maar ik dacht ook meteen voorpluk ook vlechten Ja evt in knot als lukt maar vlechten is ook al netter dan los Knipoog
Ik had voor mijn eerste wedstrijd gewoon andere stalgenoten, die vaak op wedstrijd gaan, laten keuren en die waren het er allemaal over eens zoveel mogelijk vast/ gevlochten Ja
Alleen staart invlechten doet hier bijna niemand, maar is op zich wel netjes als t tenminste blijft zitten Haha!

en idd je eigen haar ook in netje/ knot of iets Ja

Met mijn haar krijg ik ook geen knot maar frut er dan gewoon een netje om en wilde een keer zo'n nepknotding proberen Haha!

Ik had op mijn 1ste officiele wedstrijd een 7 was gewoon standaard Knipoog zag dat op bijna elke coupon --> je ziet vaak dat jury een standaard punt geeft bv 7 Ja en alleen als echt slordig of zo punt eraf enzo.

Alvast succes dit weekend Knipoog

ps zie ik nu dat je jasje groen is? is dit verenigingstenue? anders mag dit niet op officiële dan is nl alleen zwart of blauw toegestaan Knipoog

Ik kon nooit zo'n donut in dus had ik altijd eeen berge sok. In zo'n kralennetje gedaan, en die vol gepropt met andere sokken die ik steeds vast bont aan mijn staart,

Ik denk dat niemand mijn uitleg snapt maar het lukte wel, je zag niet dat het mijn haar niet was en het zag er heel netjes uit.
xxx

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 23:02

de knot in de voorlok was onmogelijk, ze had een soort mega donut op haar kop,werkelijk geen gezicht Nagelbijten / Gniffelen
uiteindelijk heb ik gekozen voor de hengstenvlecht en een losse voorlok en staart, maar heb wel de staart flink kort geknipt ( voor Tinker standaard) zodat die mooi vol was.
mijn tenue is inderdaad groen en dat is verplicht vanuit mijn club Knipoog half wedstrijdrijdend Twente rijdt in deze kleur Clown
Mijn haar had ik netjes in dat strikding, en ik had een wit met groen dekje eronder. uiteindelijk bij beide proeven beloond met een 8 voor de verzorging, dus ik geloof dat ik mijn ideale combi heb gevonden nu Haha! ( zucht.. alleen een strikding erin maar goed..)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:11

Haha! dus je paard was al oké alleen bij jezelf moest t nog wat netter Haha!