Het wordt weer kouder...!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re: Het wordt weer kouder...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 20:39

Roelke_ schreef:
Lenneke_ schreef:
Waarom is maandverband vies Verward Als het gebruikt is, ja. Maar toch niet als het uit de verpakking komt?

Ik wist dat die reactie zou komen.. Slapen

Ik vind het gewoon geen fijn idee. Vieze plakbende in m'n laars, en het gaat helemaal schuiven & stuk enzo tijdens het rijden zodat ik de pluisjes maandverband van m'n voet moet plukken. Misselijk

Het lijkt mij indd ook dat het gaat schuiven haha. Kun je beter van die fleece inlegzooltjes kopen!! Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:46

Er zijn ook van die zooltjes met zilverfolie ofzo. Die wil ik eigelijk wel.
We hebben matjes van dat spul voor onder het luchtbed in de tent. Dat werkt echt super.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 20:58

Ja dat schijnt indd ook goed te helpen Ja

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:08

Idd, die fleece zooltjes lijken me wel superfijn. Ja

Wat ik trouwens wel eens gedaan heb (toen had ik voor- en bijholte ontsteking maar ik zou en moest paardrijden Vork ) is een muts onder m'n cap, zodat m'n hoofd lekker warm bleef. Het is niet echt aan te raden, alleen als je cap een maat te groot is. Clown

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:39

Als het echt koudt wordt heb ik heel veel laagjes aan en mijn lekker dikke winterjas!
Verder trek ik dan meestal een pijama broek onder mijn rijbroek aan, een paar skisokken en een paar gewone sokken. Afhankelijk van wat ik ga doen (buitenrit/bak) thermolaarzen of leren rijlaarzen aan..
Verder zorg ik altijd dat ik 2 paard handschoenen bij heb, 1 paar dikke en een paar gewone.. als ik naar de bak stap heb ik de dikke aan, en als ik vervolgens in de bak ben aangekomen, wissel ik, want dan zijn mijn handjes als lekker opgewarmd!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:41

Roelke_ schreef:
Idd, die fleece zooltjes lijken me wel superfijn. Ja

Wat ik trouwens wel eens gedaan heb (toen had ik voor- en bijholte ontsteking maar ik zou en moest paardrijden Vork ) is een muts onder m'n cap, zodat m'n hoofd lekker warm bleef. Het is niet echt aan te raden, alleen als je cap een maat te groot is. Clown

Of je moet een verstelbare cap hebben.
Ik heb zo'n hoofdband van fleece. Als het echt koud is doe ik die onder m'n cap. M'n cap zit dan wel een beetje raar, hoog op m'n hoofd, maar m'n oren vriezen er niet af

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:02

Roelke_ schreef:
Lenneke_ schreef:
Waarom is maandverband vies Verward Als het gebruikt is, ja. Maar toch niet als het uit de verpakking komt?

Ik wist dat die reactie zou komen.. Slapen

Ik vind het gewoon geen fijn idee. Vieze plakbende in m'n laars, en het gaat helemaal schuiven & stuk enzo tijdens het rijden zodat ik de pluisjes maandverband van m'n voet moet plukken. Misselijk

Als je bang bent dat het gaat schuiven moet je me vleugels nemen Clown Tong uitsteken Tong uitsteken

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:49

ik houd dit topic ff in de gaten bij toch al zo'n koud mens haha

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:54

er hangt toch zo'n sticker onder dan schuift ie toch niet? Van die fleece haarband vind ik ook leuk en soms zelfs met je jaskap over je helm, dan een met bontrand die houd de warmte lekker in je cap, of een sjaal voor je gezicht, doe ik op de scooter maar da's nog net iets kouder.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:20

Als het echt koud is doe ik een sjaal voor m'n mond met rijden. Doordat ik astma heb krijg ik het altijd heel snel benauwd met die koude lucht, door die sjaal is de lucht dan al iets opgewarmt

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:00

zelfde als mijn tip dus Haha!

lesley1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:03

jah helaas wel
thermo broek
thermo laarzen
dikke jas

dan kom je tog redelijk door de winter Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 06:32

Ik heb een heel fijn donsjack van Mountain Horse. Ding is al heel oud, maar zo lekker warm

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 08:41

Ik een heel oud bomberjack, zit heerlijk en toch lekker warm Haha!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:40

Ik heb een maillot onder m'n rijbroek, twee paar sokken en gevoerde stalschoenen van Aigle. Verder een hemdje, t-shirt, shirt met lange mouwen, fleece trui en een jas. Muts op m'n knar, handschoenen aan en een sjaal om en gaan met die banaan Haha!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:19

Ik ben een enorme koukleum, zit nu al met 3 lagen kleding aan, en heb koude handen.
Maar hoe moeten die plastic zakjes dan om je voeten heen? Onder of over je sokken?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 20:23

Megamutsj schreef:
Ik ben een enorme koukleum, zit nu al met 3 lagen kleding aan, en heb koude handen.
Maar hoe moeten die plastic zakjes dan om je voeten heen? Onder of over je sokken?

Over je sokken!! Dan houden ze de warmte vast... Als het goed is Knipoog

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:29

In ieder geval geen strakke kleding aandoen. Dan heb je helemaal geen ruimte om je fatsoenlijk te bewegen en krijg je het sneller koud. Inderdaad plastic zakjes helpt ook heel erg goed! Thermoskan met soep, thee of iets anders mee. En je hebt altijd een paardje tot je beschikking die meestal wel lekker warm is! Warm je op bij m. Koude vingers onder de manen leggen ed. Echt lekker warm! En natuurlijk in beweging blijven! Doe desnoods allemaal leuke opwarmoefeningetjes!
Als je een beetje fantasie hebt, kom je ver genoeg!

Groetjes Nienke

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:32

Ik doe wel altijd een strak hempje aan zodat er geen koude lucht op m'n buik komt Haha! Daaroverheen veel lossere lagen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:06

Strak hempje doe ik inderdaad ook altijd, mijn buik MOET echt warm blijven. als die koud is is alles koud! mijn vader laat me trouwens ook niet naar buiten gaan als ik geen hemd aan heb, hij is er nog steeds van overtuigt dat een hemd ervoor zorgt dat ik niet ziek word... Haha!

Dit topic doet me er trouwens aan denken dat ik maar snel een nieuwe winterjas moet kopen, die van mij is een paar keer gewassen, en daar is weinig van over...

Ik doe meestal een maillot onder mn rijbroek, of een panty. Dubbele sokken natuurlijk, goede handschoenen, en ik heb een hele grote muts die over mn cap heen past. Hahaha het ziet er werkelijk niet uit, maar het is wel lekker warm!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:09

zorro schreef:
mijn vader laat me trouwens ook niet naar buiten gaan als ik geen hemd aan heb, hij is er nog steeds van overtuigt dat een hemd ervoor zorgt dat ik niet ziek word... Haha!

Mijn collega's van de oude stempel (mannelijk, 50+) roepen ook standaard 'je hebt toch wel een hemd aan?' als je roept dat je het koud hebt. Haha!

Maar ze hebben deels wel gelijk hoor. Of ja, ziek worden doe je wanneer virussen en bacteriën vat op je krijgen, daar helpt geen hemd tegen. Maar je blijft wel warmer met meer laagjes aan. Ja

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:11

Wat ik altijd in de winter doe. Zeker geen rubberen rijlaarzen aan. Nagelbijten / Gniffelen Die draag ik ook niet maartoch. Als je ze wel draagt; Zakjes om je voeten! Werkt super.

Trek altijd dubbele sokken aan. Een shirt met lange mouwen(als het dan erg koud is doe ik onder het shirt altijd nog een shirt zonder mouwen. Nagelbijten / Gniffelen), soms een vest erover, en sowiezo een lekkere winterjas. Handschoenen mee voor het fietsen. Vork Voor het rijden natuurlijk andere handschoenen. En een sjaal.

En dan kom ik meestal de winter wel door. Haha! En ik ben een vreselijke kouwkleum. Nagelbijten / Gniffelen

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:17

ik doe altijd van die thermolaarzen aan, verder rijhandschoenen en als het echt hard vriest ofzo ga ik gewoon niet buitenrijden(veel te koud, brrrrr) alleen dressuur, wordt je lekker warm van

voor de rest gewoon warme trui en laagjes daaronder Clown in binnenbak en in buitenbak ook jas natuurlijk

maar nu is het gelukkig nog lekker warm Haha! , is zeeer aangenaam Clown

igor02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:21

Ik heb Fleece dingen met een waterdichte bovenlaag. Je doet ze om als die dingen die een hoefsmid van leer draagt (ben de naam kwijt) Zelfs met vorst ga ik lekker buiten stappen (zit dan toch vnl stil) en geen kou. Als het regent heb ik rainlegs aan.Ideaal! OK dan!

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:53

Ik heb een polar buff. Dat is een soort kol van fleece, met nog een heel lang stuk dunne stof eraan. Die heb ik normaal om als kol, maar als het heel koud is kun je dat stuk van dunne stog over je hoofd doen. Je helm kan er prima over, zonder dat hij raar hoog op je hoofd komt. En je hoofd en oren blijven veel beter warm. Ke net blijft ook lekker warm omdat er geen kier kan komen. Echt super dingen zijn het. Ik kreeg anders altijd oorpijn met rijden als het heel koud was, maar sinds ik dit dit ding heb niet meer.

Mirjam