ga zelf scheeren tips gevraagd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Re: ga zelf scheeren tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:37

MyFee schreef:
Niet alle paarden standaard plat spuiten hoop ik toch?? Sommige geven er niks om hoor.. Bij mijn vorige arabier-ruin was het ook een drama.. Hij werd bij de buurman geschoren (springstal) maar lukte totaal niet.. Hoefsmid kwam tegelijkertijd voor verdoving. Na enkele keren wist hij gewoon dat hij dáár geschoren werd en dus hield hij ermee op.

Ja dat doe ik wel.. Maar heb ook vaak niet lang iets op stal staan. Vaak zijn ze gelijk weg voor de handel, de meeste zijn ook nog stik jong, tussen de 3 en de 5 jaar, en met scheren weet je nooit wat je kan verwachten. Helemaal niet bij dit soort paarden.

Vorig jaar was ik een 20 jarige kei brave merrie aan het scheren, en gewoon uit het niets staat ze ff rakelings langs me hoofd, en echt gericht slaan.

Nee sorry Ik vedoof altijd als ik ga scheren en anders begin ik er niet aan.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 21:49

iedeen zijn keus maar daar ging dit topic niet over Lachen

ik ga het morgen gewoon proberen hoef toch verlopig niet op wedstrijd

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:10

Ik vind ,dat je een paard zodanig moet scheren,dat het de gezondheid niet schaad.Ik scheer het hoofd het liefst tot waar de bakstukken zitten,dan heeft hij niet zo`n bloot hoofd.
Heb je een paard met lange manen en staart,vlecht ze dan zodanig ,dat ze niet in de weg zitten.

Wat dat verdoven betreft,ik scheer nu iedere dag wel 2 of 3 paarden en heb er nog geen èèn verdooft.En er zitten toch ook dikke hengsten bij.Wordt moeilijk,gebruik ik even de praam.maar als je rustig en zelfverzekerd werkt ,gaat dat over op je paard en worden ze gauw genoeg rustig.
Mafkezen daar gelaten!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 13:54

mijn pony is kaal pony van vriendin half maar die begon op eens te mepen nog klein stukje gedaan maar die moet dus even is hebben om rustig te worden
wat kun je daar voor halen ( ben er eigelijk op tegen maar beesie heeft nodig en we scheren op advies van da )

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:00

Hier dan foto's

Van brunny , ik mocht haar benen niet scheren van dr.. dus dat
heb ik maar behaard gelaten Tong uitsteken
Ik ben geen scheer genie ik weet het. Dit was ook de eerste keer dat
ik een tondeuse in me handen had.

Afbeelding

Afbeelding

En dekentje op en de wei weer in Lachen
Afbeelding