Verliespunt?... Hoe zit het?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nen

Re: Verliespunt?... Hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:25

Hoi,

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het er volledig mee eens ben dat de B echt voor beginners staat. Dus of je nou als ruiter of als paard weinig ervaring hebt, in de B kan je hier die ervaring opdoen.
Nu wil ik ook zeggen dat wanneer je 147 punten haalt je zelfs in die klasse nog weinig te zoeken hebt. En inderdaad, ik weet niet wat er gebeurd is, dus dat even terzijde. Maar voor 147 moet je het toch wel heel erg bont gemaakt hebben. Wat de ruiter zelf al aangeeft: in de basis zijn bij haar dingen fout gegaan en ik ben van mening dat die eerst gecorrigeerd moeten worden, voordat je op een wedstrijd gaat starten. Wil niet zeggen dat alles meteen perfect hoeft te gaan in een proef, maar boven de 160 punten is nog enigszins acceptabel.
Zelf heb ik Z2 gereden en start inmiddels met een jong paard L2. Wel ben ik met dat paard in de B gestart en inderdaad, je komt soms de raarste dingen tegen waardoor iets lang niet gaan zoals je dat zelf wilt. Maar het is jouw taak als ruiter om dit zo goed mogelijk op te lossen en er toch nog een aantal goede onderdelen aan toe te voegen. Wil niet zeggen dat je dan een winstpunt hebt, maar wel dat je punten hebt waar je je nog niet voor hoeft te schamen. Ok, ik zit in de luxe positie dat ik zelf de nodige ervaring heb en een paard rijd met veel kwaliteit en in die B en L1 en nu ook in de L2 misschien van alle proeven ooit 3 of 4x geen wp heb gehaald en meestal rond de twee zit, natuurlijk met uitschieters naar beneden en naar boven.
Maar toch, als advies vanuit mijn juryoog en instructeursoog: zorg dat je de meeste dingen op een rijtje hebt, voor je gaat starten.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 16:14

ach tkomt alll goud... Haha! ooit...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:39

thoo ik dacht eerst dat Cynthiaaapje het over de oude proeven had, zit zelf namelijk naar een paar oude protocollen te kijken van een bepaald jurylid, ze heeft me namelijk al vaker gejureerd en ik heb dr zondag weer. ze jureerde me altijd heel laag (144, 142, 151) , terwijl het best goed ging. maar ja dat was in de B, oude tijden Tong uitsteken ga nu voor t eerst L2 met mn paardje starten ^^

maar ff on-topic, ik vind dat je gwoon wedstrijdjes moet blijven rijden hoor, als je deze keer al 10 punten meer had, zal t toch ook wel beter gaan toch?

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:09

Met 147/157 zit je echt nog lang niet aan een winstpunt. Dan moet er inderdaad nog wel heel wat veranderen...

Je zegt zelf dat er in de basis nog een hoop dingen verkeerd gaan. Mijn advies is dan ook: ga eerst nog even wat langer thuis oefenen en zorg dat je die basis beter voor elkaar krijgt.
Zolang de basis niet goed is zul je ook niet aan die winstpunt komen. En het lijkt mij ook niet motiverend om keer op keer zonder (winst)punten thuis te komen...
Dan heb ik het nog niet eens over het geld dat je dan eigenlijk vergooid door te starten. (Het kost allemaal niet niks meer tegenwoordig...)

Wanneer ik op concours ga, wil ik ook dat het zin heeft. Voor mij en voor mijn paard.

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:32

ik had afgelopen weekend ook concours en had 153 punten,,,oeps!!
maargoed was met een 3 jarige en die was voor de 2e keer mee, en zwaaaaar onder de indruk van alles wat er om haar heen gebeurde, stoof langs het jury hokje dus je kan je voorstellen, geen ontspannen proef maar wel weer een ervaring rijker!!
zaten ook wel goede stukken tussen hoor, het aangalopperen ging goed, overgangen mooi nageeflijk, maar steeds veel te veel spanning en weg willen rennen.
wat vinden jullie van zo'n situatie dan??

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:38

Fitzroy schreef:
Cynthiaapje, je probleem zit toch echt bij je zelf en niet bij de jury. Het is wel erg makkelijk om het weer bij de jury neer te leggen omdat jij met een tuigpaard start.
Gewoon verder trainen en dan komt het ook met een tuigpaard goed.

Nou, als een jury een paard ziet wat hem/haar totaal niet aanspreekt krijg je echt niet hetzelfde aantal punten als dat je bij een jury zit die bijv. van tuigers houd Knipoog Het mag natuurlijk eigelijk geen invloed hebben maar dat heeft het wel.

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:40

meisje23 schreef:
ik had afgelopen weekend ook concours en had 153 punten,,,oeps!!
maargoed was met een 3 jarige en die was voor de 2e keer mee, en zwaaaaar onder de indruk van alles wat er om haar heen gebeurde, stoof langs het jury hokje dus je kan je voorstellen, geen ontspannen proef maar wel weer een ervaring rijker!!
zaten ook wel goede stukken tussen hoor, het aangalopperen ging goed, overgangen mooi nageeflijk, maar steeds veel te veel spanning en weg willen rennen.
wat vinden jullie van zo'n situatie dan??

Dat kan idd gebeuren, gewoon regelmatig oefenen Knipoog
Ik ken iemand en dat is echt een toppunt. Diegene rijdt in een bak zonder hekjes om de bak heen (rijd ook nmog maar een half jaar en doet nu B op een manegepaard) of hij springt over de hekjes heen.
Pas geleden had diegene 150 en 157 punten en moest eigelijk gediskwalificeerd worden omdat diegene 3x de baan uit reed. Lachen Bovendien was het inrijden vooral praten met 'fans' dus echt serieus.. Nou nee! whaha

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:42

NonnyNancy schreef:

Pas geleden had diegene 150 en 157 punten en moest eigelijk gediskwalificeerd worden omdat diegene 3x de baan uit reed. Lachen Bovendien was het inrijden vooral praten met 'fans' dus echt serieus.. Nou nee! whaha

Dan word je uitgesloten en niet gediskwalificeerd. Voor diskwalificatie moet je het wel erg bontmaken, bv je paard mishandelen of een ringmeester Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:49

nina62 schreef:
NonnyNancy schreef:

Dan word je uitgesloten en niet gediskwalificeerd. Voor diskwalificatie moet je het wel erg bontmaken, bv je paard mishandelen of een ringmeester Haha!

van het weekend werdt er nog eentje in mijn ring gediskwalificeerd vanwege een verkeerd bit Ja dan baal je ook en vind je jezelf een beetje stom vermoed ik zo Nagelbijten / Gniffelen

waxweazle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:03

Cynthiaaapje schreef:
Bedankt "bijna" iedereen... Mijn lage punten komen vooral door mezelf en het zijn dan ook de bij het begin al aangeleerde dingen die ik fout doe en daar ben ik thuis en overal ook heel erg mee bezig om daar op te letten. Dat gaat telkens beter en ik heb het probleem dat de meeste jury liever geen kwpn tuigpaard zien. wat die van mij dus grootendeels is. Maar ik ben best trots op hem en vorige wedstrijd hadden we 157 punten dus al 10 meer. Misschien de volgende keer weer 10 meer :p en ik doe mn best en krijg al 2 x in de week les, maar dat is telkens weer mijn zit waar we mee bezig zijn.

dus dit was even mijn toelichting.

Ik zou zeggen start lekker verder je kunt er ervaring van op doen.... het komt vanzelf goed ... tuiger geen probleem hier bij mij in de buurt ik was in 1 jaar m1 toen helaas tussenuit geweest maar nu ben ik weer vol op aan het starten en heb bijna altijd winst Lachen... het is wel zo dat de ene jury het ene type paard nou eenmaal wat meer aanstaat dan het andere Lachen... en het kan altijd een keer wat minder gaan niemand haald ook 300 punten Haha! igg suc6 met wedstrijden Knipoog