Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Liezel1 schreef:niet meer starten of castreren...
mensen waar gaat dit over!!!
dit roepen we het hele topic al!!!
Trouwens fijn voor wikipedia maar die zit toch niet als jury op die wedstrijd..
Zoals Prinslover ook zegt

Liezel1 schreef:het kwartje wil bij jullie echt niet vallen he?

Liezel1 schreef:simmie: mijns inziens staat dit zeker wel in verband...
de jury kán er namelijk alleen een probleem van maken als ze niet aan de vereisten voldoet!!!
lijkt me toch dat dat dan eerst uitgezocht moet worden!!
maar goed: als de jury er een probleem van maakt, heb je 2 opties 1) castreren en 2) niet meer starten
casperrr schreef:Hey bokkers
hier even een probleem, Ik rijd op een 6 jarige fries en ik ga er mee starten.
Voordat ze hem kochten was hij nog "hengst" en leiten ze hem castreren, máár er was maar 1 bal ingedaald en die is toen weg gehaald. Een tijd later is die andere ook ingedaald maar nooit gecastreerd, klophengst dus.
Ik wilde er graag mee gaan starten, maar op je aanvraag moet je dus merrie, ruin of hengst invullen. Op al zijn papieren stond ruin, maar er hangt toch echt heel duidelijk iets onder.
Dus ik de KNHS opbellen. probleem voorgelegd, even een doodse stilte aan de andere kant
moest ze even navragen, want dit was toch wel een hele goede vraag.
Nou ik moest gewoon Klophengst op het aanvraag formulier invullen. En dat er op zijn overige papieren ruin stond was geen probleem.
Nu was mijn vraag, straks vraagt de jury of hij in mijn papieren mag kijken, ziet hij op mijn startkaart klophengst staan en op mijn andere papieren ruin staan, daar gaan ze natuurlijk weer over zeuren...
Wat zouden jullie dan doen? de papieren laten veranderen? (we gaan hem NIET castreren!)
Of moet de KNHS gewoon een brief naar mij verzenden, dat ik van hun mag starten ondanks dat de papieren niet helemaal kloppen... Volgens de KNHS was dit totaal geen probleem dat het niet helemaal klopte.
Maar zal je zien dat ik net een paar keer zo'n "zeur" jury heeft die er een gigantische toestand over maakt...
Ben benieuwd!
Citaat:HOOFDSTUK 23 - STRAFFEN EN ADMINISTRATIEVE MAATREGELEN
Artikel 44 – Straffen en administratieve maatregelen
1. Bij overtredingen van de bepalingen van dit reglement en andere reglementen zijn uitsluitend het Tuchtcollege en de Raad van Appèl, in hoogste instantie, bevoegd straffen op te leggen.
2. Het functioneren van het Tuchtcollege en de Raad van Appèl en de procedure van het aanhangig maken van zaken en de mogelijk op te leggen straffen zijn geregeld in het Tuchtreglement.
3. Administratieve heffingen, opgelegd door de KNHS, wegens overtreding(en) van die artikelen van dit reglement betrekking hebbende op algemene bepalingen en/of de voorwaarden en richtlijnen voor deelname aan wedstrijden (opgenomen in de hoofdstukken 2, 10, 11, 12, 13, 21 en/of 24) werken cumulatief.
4. Wanneer een deelnemer binnen een periode van 12 maanden voor de achtste keer een administratieve overtreding begaat, wordt door de KNHS voordracht gedaan bij de Aanklager. De hieruit voortvloeiende administratieve maatregel, alsmede volgende administratieve maatregelen die vallen in de periode tussen het aanhangig maken en het door de deelnemer accepteren van een schikkingsvoorstel van de Aanklager of de behandeling door het Tuchtrechtelijk College, dienen door de deelnemer voldaan te worden.
Indien een deelnemer na het accepteren van een schikkingsvoorstel van de Aanklager of na behandeling door het Tuchtrechtelijk College wederom een administratieve overtreding begaat, dan wordt dit gezien als de eerste overtreding in een nieuwe periode van 12 maanden.

zou ik het zwart op wit van het KNHS willen, gewoon als een bewijs dat je zou kunnen geven aan de jury. Word er dan nog een probleem van gemaakt, is het KNHS ook schuldig en kunnen ze jou minder maken