Regenrijbroek?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SanneHeidy

Re: Regenrijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:37

soms rij ik ook wel is in de regen maar mijn rijbroek kan daar tegen die droogt weer heel snel op en ik krijg geen natte benen en het is geen regen rijbroek Tong uitsteken

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:41

ik zag rainlegs in de aanbieding bij de welkoop (ik weet niet of die bij jou in de buurt zit)

Judith76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:03

ik vind die rainlegs dus helemaal niets! ja als je alleen stapt maar als je draaft kruipt ie omhoog en zit je toch nog met natte bovenbenen! heeft iemand ervaring met die driekwart broek van BR?

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:23

Daar heb ik helemaal geen last van hoor! Misschien heb je ze te groot gekocht? Bij mij blijven ze prima zitten! In draf en galop. bij een buitenrit van 2,5 uur. prima!

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:51

gollempje schreef:
goedkoop en super: inderdaad de rainlegs Haha!

ik wil er toch nog een klein beetje op terug komen: van de week echt veel regen!
ze werkten niet zoals ik had gehoopt. de voorkant van m'n bovenbenen helemaal droog.
achterkant zeiknat!!!! zou toch voor iets anders gaan als het heel hard regent!

frenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:11

Ik heb zelf een regenbroek van pikeur was rond de €50.00 ik vind hem zelf geweldig heb vanochtend in de stromende regen gereden. Ik heb bijna nooit last van een natte kont omdat ik dan een wat langere jas aantrek.
Het is een broek met lange pijpen en een rits aan de buitenkant en het heeft een elastiek aan de onderkant voor onder je schoen/laars dus kan nooit omhoog kruipen.
Je kan het zien als een hele chap maar dan van een ander materiaal wat het is weet ik ook zo niet. Bij een ruiterschop hebben ze hem wel. Het is misschien wel een uitgave maar je doet er jaren mee. Succes ermee.

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:24

Ik heb een elastische regenbroek. Het is officieel een werkregenbroek. Hij zit echt super, en rekt goed mee, mocht dat nodig zijn Lachen

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:54

ik liet me gewoon natregenen, maar dat gaat wat lastig, als je daarna 3 dagen niet kan lopen..
succes ermee

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:46

frenie schreef:
Ik heb zelf een regenbroek van pikeur was rond de €50.00 ik vind hem zelf geweldig heb vanochtend in de stromende regen gereden. Ik heb bijna nooit last van een natte kont omdat ik dan een wat langere jas aantrek.
Het is een broek met lange pijpen en een rits aan de buitenkant en het heeft een elastiek aan de onderkant voor onder je schoen/laars dus kan nooit omhoog kruipen.
Je kan het zien als een hele chap maar dan van een ander materiaal wat het is weet ik ook zo niet. Bij een ruiterschop hebben ze hem wel. Het is misschien wel een uitgave maar je doet er jaren mee. Succes ermee.

da's wel een goede! maar ik ben bang dat dan toch m'n kruis nog nat wordt.
mijn jassen zijn allemaal niet zo lang namelijk.

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:17

Ik heb ook rainlegs en heb geen probleem met natworden van mijn achterwerk hoor.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:42

Maar als het keihard regent (kun je altijd door overvallen worden, ik ben wel zo'n watje dat ik wacht tot de bui voorbij is Haha! ) dan loopt het water zo op het zadel richting kont... en dan heb ik ook nog eens een suede zitting, dan blijf je soppen. Clown

In dat geval helpen Rainlegs niet meer. Daarom ben ik ook op zoek naar een rijbroek waarvan de pijpen lang genoeg zijn (heb ook lange stelten) met elastieken voor onder je schoenen/laarzen. Ik glibber met een gewone regenbroek niet omdat ik dus een suede zitting heb. Of misschien gelijk maar een duurdere thermobroek. Sla je twee vliegen in één klap in de winter.

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:28

Eurostar thermobroeken..! Die zijn van een speciale stof gemaakt waar je warm in blijft (ook koel in de zomer) en daar gaat de regen niet in zitten zoals bij simpele katoenen broeken. Dus: nooit meer plakkende benen. Geen rainlegs voor nodig hoor Knipoog

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:16

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:03

LOL NoaFleur.

Het lijkt wer alsof het lijf achterstevoren zit??

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:24

Het heeft wel iets centaur-achtig he Haha! Haha!

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:25

Meestal laat ik me gewoon nat regenen, en heb ik droge kleren bij me.
Bovendien; In het bos is het meestal toch wel droger dan op de openbare weg..

meestal rij ik trouwens gewoon in de binnenbak als het regent Clown

Ik blijf dit topic volgen, als ze prijzen niet te hoog liggen is het voor mij misschien ook wel verstandig zo'n broek aan te schaffen~!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 17:23

Vannochtend had een stalgenootje het over een regenrijbroek van Pikeur. Was iets van 150 euri, en is dan helemaal waterdicht.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 17:29

Ik heb er gewoon simpelweg een regenbroek ( wat je ook op de fiest aanhebt ) over mijn gewone rijbroek aan, of neem een joggingbroek mee.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 17:30

Ik weet dat er gevraagd wordt om een regenbroek Knipoog !!!!!!! maar met een lange waxjas is alles opgelost! Niks omhoog kruipen, geen natte kont en gewoon warm en lekker droog van binnen + winddicht!
Ja, opstappen is ff wennen en eens in de zoveel tijd is het handig om hem in te spuiten! Las hier gelukkig dat ik niet de enige ben waar de rainlegs omhoog kruipen Haha! !

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:22

Een waterdichte thermobroek!! Ik heb er vorig jaar een gekocht, sta soms een paar uur achter elkaar in de regen te longeren/ rijden (nu niet meer, binnenbak Haha!) En ik ben nog nooit nat geworden! Ook ideaal voor de vorst.
Het is gewoon een gevulde broek met een kunstleren zitvlak. Zit echt heerlijk, net een echte rijbroek Knipoog
Ze zijn te koop bij divoza, in verschillende diktes.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:50

Rebeccatjuh schreef:
Meestal laat ik me gewoon nat regenen, en heb ik droge kleren bij me.
Bovendien; In het bos is het meestal toch wel droger dan op de openbare weg..

Als je een of twee uurtjes rijdt, dan is dat nog wel te doen. Ook als het niet al te koud is en je geen last krijgt van je spieren.

Als je daar wél gevoelig voor bent of je rijdt wat grotere afstanden, zoals op trektochten en met endurance - waarbij je al snel veel langer dan twee uur in het zadel zit - dan is bescherming tegen de regen eigenlijk gewoon een noodzaak. Een paard droogt tijdens de vetgates op een endurancewedstrijd nog wel vrij snel op onder een deken, maar zelf de hele dag in natte kleren rondrijden en -lopen (tijdens de vetgates) is funest voor je gezondheid.